snans' nieuwe kart
- Stan
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Oostende
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
Prachtige Blauwe MINI, veel FUN.



" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- snans
- Volledig MINI minded!
- Locatie: antwerpen
Bericht
ik heb de indruk dat de uitlaat soms ploft... beeld ik mij dit in of is dit werkelijk?
tis niet zoals bij de vorige S-jes, die doen zo popopop... maar deze knalt zo eens af en toe.
tevens erger ik me eigenlijk enorm aan die gordel indicator. als ik rijd heb ik mijn gordel altijd braaf om, maar om de garage open te doen enzo doe ik die ff uit, en dan rijd ik enkele meters en dan zit dat ding heel de tijd een mega irritant gebiep te geven. Kan je dit uitschakelen ?
verder ben ik wel onder de indruk van de sportknop. merk zeer groot verschil in het sturen tussen knop uit (licht sturen, geschikt voor rustig rijden) en knop in (lekker zwaar stuur, geschikt voor sportief rijden)
wanneer je sportief rijd met de knop uit zwalp je over de weg. Voor mij mocht je wel kunnen instellen dat die sport functie standaard AAN staat in plaats van uit.
ook de 6 versnellingen is wennen. opschakelen is geen probleem, maar bij het terugschakelen durf ik er wel soms enkele over te slaan
tis niet zoals bij de vorige S-jes, die doen zo popopop... maar deze knalt zo eens af en toe.
tevens erger ik me eigenlijk enorm aan die gordel indicator. als ik rijd heb ik mijn gordel altijd braaf om, maar om de garage open te doen enzo doe ik die ff uit, en dan rijd ik enkele meters en dan zit dat ding heel de tijd een mega irritant gebiep te geven. Kan je dit uitschakelen ?
verder ben ik wel onder de indruk van de sportknop. merk zeer groot verschil in het sturen tussen knop uit (licht sturen, geschikt voor rustig rijden) en knop in (lekker zwaar stuur, geschikt voor sportief rijden)
wanneer je sportief rijd met de knop uit zwalp je over de weg. Voor mij mocht je wel kunnen instellen dat die sport functie standaard AAN staat in plaats van uit.
ook de 6 versnellingen is wennen. opschakelen is geen probleem, maar bij het terugschakelen durf ik er wel soms enkele over te slaan

- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Moesten ze bij de dealer beginnen met die indicators uit te schakelen heeft straks niemand nog zo'n gepiep ... Dat mogen ze niet, wat je wel kan doen is een tweede gordelsluiting aanschaffen, maar imo kan je even goed je gordel aandoen. Kwestie van gewoontes ... Ik heb lekker geen gepiep
Die plofjes hoor je idd goed bij de nieuwe S'jes. Zeker buiten de auto. Voor de rest, vette mini
, zo te zien aan je lijstje komt het nog beter 

Die plofjes hoor je idd goed bij de nieuwe S'jes. Zeker buiten de auto. Voor de rest, vette mini


- snans
- Volledig MINI minded!
- Locatie: antwerpen
Bericht
Vandaag weer een leuke middag gehad.
in een ander topic was iemand opzoek naar een standaard R56-S om testen op uit te voeren met betrekking tot de uitlaat. Leek me wel interessant dus heb ik contact opgenomen, en vanmiddag was de afspraak.
na de auto voorbereid te hebben (2 drukmeting nippels in de uitlaat) was hij klaar voor de dyno test.
doel was om gegevens te verzamelen van de standaard cooper S uitlaat, en de actueel gemeten waarden te vergelijken met deze die mini aanbied. Tevens werden er diverse geluidstesten uitgevoerd.
(klinkt allemaal heel kort, maar men is toch wel even bezig geweest)
belangrijkst voor mij was natuurlijk te weten welk vermogen de S nu effectief heeft. Dit omdat er in belgië 2 versies verkrijgbaar zijn: 163 of 175pk. (dit vanwege fiscale wetgevingen)
Het resultaat was zeer interessant:

128kw met 240NM koppel !!
ondanks de keuze die gemaakt moet worden bij aankoop (163 of 175pk) blijkt er dus geen effectief verschil te bestaan, en wordt de mini afgeleverd met 175pk. verschil is enkel op papier, en scheelt 1250 euro in BIV (in verkeersstellings tax)
als dank om proefkonijn te spelen krijg ik nu een afneembare trekhaak onder onze tweede wagen, een renault scenic uit 2007. mooi meegenomen !
bij het aftuigen van de wagen heb ik wat onder de motorkap zitten snuffelen en kwam ik tot de vaststelling dat het reservoir van de remolie vol remolie hing
snel afgepoetst met papierendoeken.
Richting huis gereden en gelijk even bij de dealer gestopt. vermoedelijk hebben ze olie gemorst met het vullen van het reservoir, ik ga het toch verder opvolgen, want die olie is zeer agressief en kan de lak beschadingen indien deze hiermee in aanraking komt.
Tevens merkte ik al enkele dagen dat de wagen naar rechts trok. ik moest steeds tegensturen.
Nu, ik dacht de eerste keren van, ja zal wel aan de weg liggen, of het is wat wennen aan de nieuwe wagen, maar aangezien ik nu toch in de garage stond heb ik dit gelijk even gemeld.
Bij nazicht van de bandendruk bleek deze niet in orde te zijn. aan één kant stond er 2.6 bar en aan de andere kant stond er 3.6.
Blijkbaar worden de banden voor transport op de vrachtwagen altijd onder hoge druk gepompt. Bij de dealer worden deze dan terug op normale druk gezet, maar de persoon die dit bij mijne had moeten doen was waarschijnlijk wat verstrooid
een leuke en vooral interessante dag !
update van het verlanglijstje:
- verlaging (eibach veren in huis, nog te monteren)
- software begrenzing er af halen = nimmer nodig
- ipod aansluiting
- JCW veerpootbrug = besteld in duitsland (126 euro incl verzending
)
- JCW lederen stoelen
- JCW spoiler
- 18 duimers (wit)
in een ander topic was iemand opzoek naar een standaard R56-S om testen op uit te voeren met betrekking tot de uitlaat. Leek me wel interessant dus heb ik contact opgenomen, en vanmiddag was de afspraak.
na de auto voorbereid te hebben (2 drukmeting nippels in de uitlaat) was hij klaar voor de dyno test.
doel was om gegevens te verzamelen van de standaard cooper S uitlaat, en de actueel gemeten waarden te vergelijken met deze die mini aanbied. Tevens werden er diverse geluidstesten uitgevoerd.
(klinkt allemaal heel kort, maar men is toch wel even bezig geweest)
belangrijkst voor mij was natuurlijk te weten welk vermogen de S nu effectief heeft. Dit omdat er in belgië 2 versies verkrijgbaar zijn: 163 of 175pk. (dit vanwege fiscale wetgevingen)
Het resultaat was zeer interessant:

128kw met 240NM koppel !!
ondanks de keuze die gemaakt moet worden bij aankoop (163 of 175pk) blijkt er dus geen effectief verschil te bestaan, en wordt de mini afgeleverd met 175pk. verschil is enkel op papier, en scheelt 1250 euro in BIV (in verkeersstellings tax)
als dank om proefkonijn te spelen krijg ik nu een afneembare trekhaak onder onze tweede wagen, een renault scenic uit 2007. mooi meegenomen !
bij het aftuigen van de wagen heb ik wat onder de motorkap zitten snuffelen en kwam ik tot de vaststelling dat het reservoir van de remolie vol remolie hing

Richting huis gereden en gelijk even bij de dealer gestopt. vermoedelijk hebben ze olie gemorst met het vullen van het reservoir, ik ga het toch verder opvolgen, want die olie is zeer agressief en kan de lak beschadingen indien deze hiermee in aanraking komt.
Tevens merkte ik al enkele dagen dat de wagen naar rechts trok. ik moest steeds tegensturen.
Nu, ik dacht de eerste keren van, ja zal wel aan de weg liggen, of het is wat wennen aan de nieuwe wagen, maar aangezien ik nu toch in de garage stond heb ik dit gelijk even gemeld.
Bij nazicht van de bandendruk bleek deze niet in orde te zijn. aan één kant stond er 2.6 bar en aan de andere kant stond er 3.6.
Blijkbaar worden de banden voor transport op de vrachtwagen altijd onder hoge druk gepompt. Bij de dealer worden deze dan terug op normale druk gezet, maar de persoon die dit bij mijne had moeten doen was waarschijnlijk wat verstrooid

een leuke en vooral interessante dag !
update van het verlanglijstje:
- verlaging (eibach veren in huis, nog te monteren)
- software begrenzing er af halen = nimmer nodig
- ipod aansluiting
- JCW veerpootbrug = besteld in duitsland (126 euro incl verzending


- JCW lederen stoelen
- JCW spoiler
- 18 duimers (wit)
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors