snans' nieuwe kart

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Stan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

17 feb 2008, 11:04

Schitterende pics. vooral deze met den Kango
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

17 feb 2008, 12:03

Wauw mooie foto's hoor.
En hoe bevalt tie ?
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 feb 2008, 15:58

hij bevalt super ! :)
wazowski
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 feb 2008, 19:59

Mooie MINI Benny 8)
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop
Afbeelding
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 feb 2008, 23:11

nice ride, die jcw sideskirts doen toch veel hé
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

17 feb 2008, 23:17

Prachtige Blauwe MINI, veel FUN. :dansen (shakeit)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2008, 20:07

Ga je er ook nog een Jcw spoiler er op gooien ? Zou wel kikke staan :D
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2008, 20:19

OK :mrgreen:

het verlanglijstje:
- verlaging (eibach veren in huis, nog te monteren)
- software begrenzing er af halen
- ipod aansluiting
- JCW veerpootbrug
- JCW lederen stoelen
- JCW spoiler
- 18 duimers (wit)
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2008, 20:20

Mooie bak hoor!
Verlanglijstje klinkt goed! :mrgreen:
Nog zat te doen/wensen over iig. :wink:
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2008, 20:22

Klinkt goed benny :D:D
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2008, 20:49

ik heb de indruk dat de uitlaat soms ploft... beeld ik mij dit in of is dit werkelijk?
tis niet zoals bij de vorige S-jes, die doen zo popopop... maar deze knalt zo eens af en toe.

tevens erger ik me eigenlijk enorm aan die gordel indicator. als ik rijd heb ik mijn gordel altijd braaf om, maar om de garage open te doen enzo doe ik die ff uit, en dan rijd ik enkele meters en dan zit dat ding heel de tijd een mega irritant gebiep te geven. Kan je dit uitschakelen ?

verder ben ik wel onder de indruk van de sportknop. merk zeer groot verschil in het sturen tussen knop uit (licht sturen, geschikt voor rustig rijden) en knop in (lekker zwaar stuur, geschikt voor sportief rijden)
wanneer je sportief rijd met de knop uit zwalp je over de weg. Voor mij mocht je wel kunnen instellen dat die sport functie standaard AAN staat in plaats van uit.

ook de 6 versnellingen is wennen. opschakelen is geen probleem, maar bij het terugschakelen durf ik er wel soms enkele over te slaan :oops:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2008, 14:52

Moesten ze bij de dealer beginnen met die indicators uit te schakelen heeft straks niemand nog zo'n gepiep ... Dat mogen ze niet, wat je wel kan doen is een tweede gordelsluiting aanschaffen, maar imo kan je even goed je gordel aandoen. Kwestie van gewoontes ... Ik heb lekker geen gepiep :mrgreen:

Die plofjes hoor je idd goed bij de nieuwe S'jes. Zeker buiten de auto. Voor de rest, vette mini 8), zo te zien aan je lijstje komt het nog beter 8)
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 feb 2008, 18:14

Vandaag weer een leuke middag gehad.

in een ander topic was iemand opzoek naar een standaard R56-S om testen op uit te voeren met betrekking tot de uitlaat. Leek me wel interessant dus heb ik contact opgenomen, en vanmiddag was de afspraak.

na de auto voorbereid te hebben (2 drukmeting nippels in de uitlaat) was hij klaar voor de dyno test.
doel was om gegevens te verzamelen van de standaard cooper S uitlaat, en de actueel gemeten waarden te vergelijken met deze die mini aanbied. Tevens werden er diverse geluidstesten uitgevoerd.
(klinkt allemaal heel kort, maar men is toch wel even bezig geweest)

belangrijkst voor mij was natuurlijk te weten welk vermogen de S nu effectief heeft. Dit omdat er in belgië 2 versies verkrijgbaar zijn: 163 of 175pk. (dit vanwege fiscale wetgevingen)
Het resultaat was zeer interessant:

Afbeelding

128kw met 240NM koppel !!
ondanks de keuze die gemaakt moet worden bij aankoop (163 of 175pk) blijkt er dus geen effectief verschil te bestaan, en wordt de mini afgeleverd met 175pk. verschil is enkel op papier, en scheelt 1250 euro in BIV (in verkeersstellings tax)

als dank om proefkonijn te spelen krijg ik nu een afneembare trekhaak onder onze tweede wagen, een renault scenic uit 2007. mooi meegenomen !

bij het aftuigen van de wagen heb ik wat onder de motorkap zitten snuffelen en kwam ik tot de vaststelling dat het reservoir van de remolie vol remolie hing :shock: snel afgepoetst met papierendoeken.

Richting huis gereden en gelijk even bij de dealer gestopt. vermoedelijk hebben ze olie gemorst met het vullen van het reservoir, ik ga het toch verder opvolgen, want die olie is zeer agressief en kan de lak beschadingen indien deze hiermee in aanraking komt.

Tevens merkte ik al enkele dagen dat de wagen naar rechts trok. ik moest steeds tegensturen.
Nu, ik dacht de eerste keren van, ja zal wel aan de weg liggen, of het is wat wennen aan de nieuwe wagen, maar aangezien ik nu toch in de garage stond heb ik dit gelijk even gemeld.
Bij nazicht van de bandendruk bleek deze niet in orde te zijn. aan één kant stond er 2.6 bar en aan de andere kant stond er 3.6.
Blijkbaar worden de banden voor transport op de vrachtwagen altijd onder hoge druk gepompt. Bij de dealer worden deze dan terug op normale druk gezet, maar de persoon die dit bij mijne had moeten doen was waarschijnlijk wat verstrooid :?

een leuke en vooral interessante dag !

update van het verlanglijstje:
- verlaging (eibach veren in huis, nog te monteren)
- software begrenzing er af halen = nimmer nodig
- ipod aansluiting
- JCW veerpootbrug = besteld in duitsland (126 euro incl verzending :shock: :mrgreen: )
- JCW lederen stoelen
- JCW spoiler
- 18 duimers (wit)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 feb 2008, 20:29

Lekker bezig 8)
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!