De 2 liter SD van Peet - The End

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
restless
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Ginoceros' zoektocht is voorbij ....

03 jan 2015, 14:04

Tsje Che, je laat er geen gras over groeien, nu al met de mods bezig :D
Je hebt al ervaring genoeg opgebouwd zag ik in de fotoshoots.
En als eerste de Milltek, dit is dus zonder spruitstuk?
Met dit regenweer zou je inderdaad al een heleboel kunnen doen.
Gisteren een prijsopgave gevraagd bij Timmermans naar de aankoop en inbouw van een JCW kit :shock:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 jan 2015, 18:01

restless schreef: Gisteren een prijsopgave gevraagd bij Timmermans naar de aankoop en inbouw van een JCW kit :shock:
Ik zou die kit lekker laten zitten en je geld uitgeven aan mods die meer doen dan dat beetje wat JCW geeft
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 jan 2015, 18:31

Daveke schreef:
restless schreef: Gisteren een prijsopgave gevraagd bij Timmermans naar de aankoop en inbouw van een JCW kit :shock:
Ik zou die kit lekker laten zitten en je geld uitgeven aan mods die meer doen dan dat beetje wat JCW geeft

Precies mijn idee ! Hans je betaalt je blauw aan jcw en schiet er weinig mee op !
Mijn idee is om hem straks boven de 200 PK te krijgen en dat is meer dan voldoende want echt ringrijden of wat dan ook gaan we er toch niet mee doen. Vandaar ook geen aanpassing van de cat etc bij mij.

Heb je met Benito contact gehad bij Timmermans ?
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 jan 2015, 18:36

Vandaag teveel bezoek gehad dus weinig kunnen doen. Blij dat ik de Milltek heb besteld want de originele uitlaat is kaafrot maar dat is een welbekend euveltje he. Er zaten nog mooie JCW endtips op de uitlaat en die gaan naar Kwiebje ... alles is voor Bassie .... hahaha.

Verder wel de greep vd achterklep verwijderd en kentekenplaatverlichting aangepakt. Teringbende altijd bij die lempkes !! Ook alvast de korte Alta antenne geplaatst die ik nog had liggen.

Wat was het koud !!

RDW was ook snel, kentekenkaart is ook al binnen.
restless
4 op een rij!
4 op een rij!

03 jan 2015, 19:52

@ daveke, ben me aan het orienteren, voordeel van een officiele JCW kit met certificaat heeft financiele meerwaarde voor de auto.
Het tunen met losse onderdelen naar een waarde van rond de 200 pk kan ook, maar is later niet meer "zichtbaar"in de waarde van de auto.
Maar ik heb um pas, dus zal voorlopig niet aan verkopen toekomen :D

@ ginoceros, ik had een prijsopgave gekregen van Uwe Becker en niet van Bonito.
goed dat je al wat hebt kunnen hobbyen, kost toch ook tijd om zo'n mini helemaal na te lopen.

Vandaag ook nog maar es gekeken en zag tot mijn verbazing dat er geen voorruit verwarming op zit.
En in de ruit rechtsachter zit ook een soort van ruitverwarming, volgende week heb ik pas (hoop) ik het kenteken.
Wanneer krijg je de Milltek?
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2015, 20:02

Ik ben ook groot voorstander van de Jcw tuning, gewoon omdat het origineel is en heel mooi spul; tip: kijk eens op eBay! Worden zo nu en dan Jcw kit's aangeboden!
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 jan 2015, 20:05

Ach tegen de tijd dat je um weer wilt verkopen dan schrik je toch wel hoe weinig je ervoor terugkrijgt.
Gewoon de spulletjes weer eraf halen en los verkopen levert je meer op dan de investering in het jcw spul.
Ik ga zelf een Davef box maken over een tijdje. De Milltek komt deze week al binnen als het goed is en de planning is om hem vrijdag eronder te hangen.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 jan 2015, 20:10

RubenR6 schreef:Kijk dat zijn de echte en de snelste, ds ftw! ;)
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. En mooi dat de milltek aanbieding nog geldt! Afbeelding
:icon_top: nog bedankt voor de tip Ruben !
BoySteketee
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Ginoceros' zoektocht is voorbij .... pg 59

04 jan 2015, 13:28

Gefeliciteerd! Ben zeer benieuwd naar de foto's! En de aanstaande mod's natuurlijk ;)
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 jan 2015, 16:59

Thanks, eerst maar eens alle euveltjes oplossen.
Vanmorgen met starten hoorde ik een ratel tijdens het indrukken vd koppeling dus wrschijnlijk slecht druklager en olievlekje onder de wagen.
Als het idd het lager is zal dit op termijn vervangen moeten worden. Auto opgebokt en drooggemaakt aan onderzijde en na een stuk rijden blijkt de lekkage bij de olie aftapplug te zitten. Aftapplug lijkt er zelfs scheef in te zitten ... beunhaas garagebedrijven .... vgl week maar even olie verversen en kijken wat er aan te doen is.
Lampje airbags gereset en is voorlopig uit. Als het terugkomt dan ff de kabeltjes doorlussen.

CV motor rechterdeur doet het wel maar krijgt het mechanisme niet ontgrendelt ... hoe krijg ik het sluitmechanisme uitgebouwd ? lijkt erop dat de raamgeleiding er zelfs uit moet hiervoor ?

Was heftig koud vandaag op de oprit !!

Kwiebje nog even op bezoek gehad, was weer gezellige Bas !

En natuurlijk een piccie om het stoepsleutelgevoel weer te laten herleven :-)) :-))

... hebben ze ook nog de letters en cijfers van mijn kentekenplaat gejat .....

Afbeelding
restless
4 op een rij!
4 op een rij!

04 jan 2015, 17:19

onverwoestbare mini fan, doorgaan weer of geen weer :D
was te verwachten
... hebben ze ook nog de letters en cijfers van mijn kentekenplaat gejat .....
Beesel of all places, hahaha

heb dat ook eens mee gemaakt zo'n verkr***te olieaftapplug, ik dacht toen snel ff olie te verversen bij Kwikflut, nou ik stond erbij en draaide de kop gewoon kapot met niet passen materiaal, ik moest zelf ingrijpen om erger te voorkomen.

zo te zien kom je al een heel end met die oprij bokjes, voor de reguliere werkzaamheden
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 jan 2015, 17:38

Ach ja ... problemen zijn er om aangepakt te worden ... heb ook nog 2 en 6 tons garagesteunen staan en die laatste worden gebruikt als de Milltek er is.
Je komt maar een keer kijken Hans ... hopelijk is het dan wel warmer want vgl mij heb ik nu "de kletsj aweg" gekregen :D

Overigens fijn dat Realoem op het net nog bestaat.
restless
4 op een rij!
4 op een rij!

04 jan 2015, 17:44

Che, doe ik zeker, goed advies kan ik gebruiken.
Je hebt ook motor ervaringen??

Terug naar “Show your ride”