MINI heeft 3 weken stil gestaan.
Voor de vakantie niet brandschoon laten staan, maar 3 weken rukweer wordt ie niet mooier zeg....
Toen we terugkwamen, na 2 weken, eerst ff olie gepeild en die was aan de lage kant. Auto stond ook een beetje achterover, dus ik ben toch ff naar de Mac gereden voor een burger.... Twee weken geen MINI gereden dus dat was het eerste wat ik deed toen ik thuis was
Zondag nog eens olie gepeild en nog steeds aan de lage kant ... Olie besteld op internet en geen meter mee gereden.. Kende de horror verhalen...
En zaterdag was D-day!
Eerst olie bijgevuld, heerlijk een stukje gereden, en meteen de grove rotzooi eraf gespoten in de wasbox.
Daarna thuis voor de deur compleet gewassen: 't was hard nodig ook...
Vervolgens de kentekenplaat aan de achterkant eraf geschroefd en de complete achterkant helemaal gekleid en in de wax gezet.
Daarna de NewMINIclub kentekenplaathouder erop en toen was ie weer klaar
mag ik aanhaken met een vervolgvraag. Als de auto op bedrijfstemperatuur is, bijvoorbeeld je hebt er zojuist meer dan 50km afstand mee gereden. Hoe lang duurt het dan voordat je betrouwbaar olie kunt peilen?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
je kan altijd olie peilen ,warm of koud,maakt niks uit.
en warme olie zakt echt wel snel terug in je carter.
en het zijn ook geen liters olie die terug stromen in je carter.
probeer het maar eens warm te peilen,direct nadat je de motor afzet.
en peil dan maar eens na een paar uur.
ik denk dat je het verschil van die ene of 2 mm niet eens ziet op je peilstok,als leek zijnde.
anders zouden wij ,die in een garage werken ,nooit olie kunnen peilen als de motor warm zou zijn.
zorg wel dat de auto goed horizontaal staat ,dus niet schuin op je oprit.