Wilcoos R56 PW fJCW! -> R60...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:11

boris_brznjef schreef:wat een ellende.

Ik moet eerlijk toegeven dat ze dit nog niet hebben opgepakt is meer dan frustrerend!! Trekt ie wel een beetje beter?

Ben het met Daiël eens ze mogen het blok wel lekker vervangen want deze is niet 100% nu
Hij rijd niets beter, en blok vervangen is niet direct de oplossing. Je moet altijd eerst de oorzaak zoeken voordat je iets vervangt. Ik denk dat een simpele vervanging van het blok geen verbetering gaat geven :wink:

Een lekker warm bad voor de intake zou heel prettig zijn, paar nieuwe boutjes en pakking, klaar is Breeman :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

05 jan 2013, 15:14

ik denk paar nieuwe zuigers de oplossing is :roll:
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:15

Dit wil ik dus zien, met eigen ogen:

Afbeelding

En als dat er slecht uit ziet (zoals bovenstaande) wil ik de rest van de binnenkant van het blok zien.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:16

speedy schreef:ik denk paar nieuwe zuigers de oplossing is :roll:
Nee, zover nog niet denk ik. Eerst de intake. Maar als die er slecht uit ziet, dan wil ik ook de zuigers e.d. zien. Als de zuigers niet helemaal jofel zouden zijn dan is de compressie meting ook niet perfect volgens mij.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:17

Volgens mij is er al een compressietest gedaan, hadden de zuigers kapot geweest of in ieder geval de in- uitlaat niet meer goed afgesloten had dat wel naar boven gekomen in de vorm van compressieverlies.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:21

frankie schreef:Volgens mij is er al een compressietest gedaan, hadden de zuigers kapot geweest of in ieder geval de in- uitlaat niet meer goed afgesloten had dat wel naar boven gekomen in de vorm van compressieverlies.
Klopt. :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

05 jan 2013, 15:25

hoe word alles schoongemaakt dan? veel werk?
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:26

Nachtje in een schoonmaak bad is voldoende. Volledig nieuwe is dus niet direct noodzakelijk.

Heeft niet alleen met de emissie waarden te maken, maar ook met de manier van inspuiting. Bij deze motoren wordt gebruik gemaakt van een directe inspuiting, benzine wordt dus direct de verbrandingskamer in gespoten. Bij een indirecte inspuiting wordt de benzine in de inlaat gespoten, en samen met de lucht de motor in gezogen.
Bij een indirecte inspuiting spoelt je inlaat dus meer schoon door de benzine. Bij een directe inspuiting totaal niet, en zal alle drab ophopen in de inlaat. (carbon buildup)
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:29

speedy schreef:hoe word alles schoongemaakt dan? veel werk?
Je kan een dope gebruiken, maar daar is het te ver voor denk ik. Met een dope bij elke beurt de inlaat cleaning is best een goed plan zeg maar. Of een catch can natuurlijk.

Schoonmaken zal in een afbijt bad moeten gaan gebeuren, denk niet dat een beetje remmen reiniger nog zal helpen. Demonteren, nachtje laten weken, op poetsen en weer monteren. Het is allemaal niet zo moeilijk maar blijkbaar te veel werk voor Breeman.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:29

Ook geen specifiek Mini probleem. De eerste GDI's van Metsubisie's hadden er last van, de JTS-en van Alfa Romeo, de FSI's van VAG (bij de RS4 is het ook een gekend probleem, schoonmaak is zelfs in het reguliere onderhoud opgenomen) etc. etc.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:30

In Amerika gebruiken ze vaak "walnutblasting". En bij de Mitsubishi werkplaats hebben ze er ook speciale machines voor.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:32

frankie schreef:Ook geen specifiek Mini probleem. De eerste GDI's van Metsubisie's hadden er last van, de JTS-en van Alfa Romeo, de FSI's van VAG (bij de RS4 is het ook een gekend probleem, schoonmaak is zelfs in het reguliere onderhoud opgenomen) etc. etc.
Elke direct ingespoten motor heeft er last van. Er zijn manieren om het te beperken waardoor de ene auto het meer heeft als de andere. Als hij schoongemaakt is gaat er bij mij in ieder geval direct een catch can op.

Toevallig stond er gisteren een RS4 volledig open bij JD. Had een dikke APR kit, maar haalde maar ruim 300pk ofzo. Moet straks meer dan 600pk gaan halen.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:34

frankie schreef:In Amerika gebruiken ze vaak "walnutblasting". En bij de Mitsubishi werkplaats hebben ze er ook speciale machines voor.
Of seafoam inderdaad. Er komt steeds meer apparatuur op de markt die dit kan. Snap-On ook. Hans Sloot in Lochem is met een Snap-On apparaat bezig, dat is wel interessant voor Speedy trouwens. Hans Sloot is erg goed!!
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 15:36

Is dat die "bolt on" compressorkit? Gaaf ding is dat. Toen ik bij mijn maatje in de werkplaats de JCW remmen en uitlaat ging monteren stond er ook eentje die net zo'n kit erop had.

Terug naar “Show your ride”