De MINI avonturen van iDarkDesign

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 jan 2008, 23:53

Hij kon in ieder geval weer verder nadat hij even met me had gebeld :)
iDarkDesign
Transformer

23 jan 2008, 00:41

Zo! Eerst 2 uur in de file naar Breda. Kopje koffie in hartje centrum genuttigd en de stoel in de auto gepropt.

In een uurtje naar Nijkerk gereden alwaar ik zo rond half 9 - 9 uur aan de stoel inbouwen begon. Na 2 uur zat ie er in! Eigenlijk is het een eitje! Natuurlijk moet je er dan wel opkomen dat je je hoogte instelbare stoel ff omhoog moet pompen om bij wat (acht) schroeven te komen, maar gelukkig had ik daar onze wakkere Berthil voor. Bedankt!

Rob ook nog ff gebeld voor hetzelfde probleem, maar die zit met zn hoofd al in Barca. Hij liep te meuten over een plat bitje en bla bla.

Maar het sprak allemaal voor zich. Gewoon met torx sleuteltjes aan de gang gegaan. En spierkracht!
accu los!
Stap 1
Eerst inderdaad de stoel losschroeven. 4x torx schroef in de rails.

Stap 2
Alle stekkertjes loskoppelen, de stoel uit de auto tillen.

Stap 3
Het onderstel van de oude stoel afschroeven. 8x torx + 1x torx gordelspanner

Stap 4
Het oude onderstel monteren op het onderstel voor de nieuwe stoel

Stap 5
Het complete onderstel op de stoel vast schroeven 4x torx

Stap 6
De gordelspanner aanbrengen. 1x torx

Stap 7
De nieuwe stoel in de auto tillen

Stap 8
De rails wederom vastschroeven met de 4x torx. Echt een eitje!
Ik ben een stap vergeten kwam ik wel achter. Ik heb nog een handvat over. Ik vermoed dat het ter vervanging is van het huidige handvat voor het schuiven van de stoel. Hier kan je nl nu minder goed bij.

Hij zit heerlijk! Je moet geforceerd in de goede houding zitten. Hetzelfde zegmaar als je je snowboard bindingen afsteldt op ijzige pistes. Je moet wel! Nu ook binnen strak door de bochten!!

thanks again Coendek voor de heads-up. Marss voor het voorschieten en ophalen en Berthil voor de hulp bij nood!

iDD..... morgen foto schieten!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

23 jan 2008, 00:51

Mooi dat het gelukt is 8)

Er is inderdaad maar één manier waarop je in de stoel kan zitten.
In het begin had ik er wat moeite mee en ik heb gemerkt dat optimaal gebruik wordt gemaakt van de steun van de stoel als je de achterleuning niet teveel achterover laat leunen en niet te ver van het stuur gaat zitten zodat niet alleen je achterwerk maar ook de schouders contact blijven houden met de stoel.
iDarkDesign
Transformer

23 jan 2008, 00:55

Berthil schreef:Mooi dat het gelukt is 8)

Er is inderdaad maar één manier waarop je in de stoel kan zitten.
In het begin had ik er wat moeite mee en ik heb gemerkt dat optimaal gebruik wordt gemaakt van de steun van de stoel als je de achterleuning niet teveel achterover laat leunen en niet te ver van het stuur gaat zitten zodat niet alleen je achterwerk maar ook de schouders contact blijven houden met de stoel.
PRECIES!! Ik moest ook wel even wennen aan de hoogte. Normaal gesproken zit ik in de laagste stand. (dat is bijna op de vloer haha)

Top dingetje! Oja. Nu kan ik die "Oh Shit!" sticker natuurlijk met goede rede plakken. Ik zit lekker in mn recaro, terwijl de passagier alle kanten op glijdt in zn sportstoel.

iDD
Ri
Rini

23 jan 2008, 08:07

IDD,

Waarom moet de accupool voor het demonteren van de steol worden losgekoppeld?

Gr. Rini
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

23 jan 2008, 08:59

Anders gaat je airbag lampje branden omdat de boordcomputer detecteert dat de stoelairbag niet naar behoren functioneert omdat deze losgekoppeld is. Dat betekent een tripje naar de dealer en 30 euro om het lampje daar uit te laten zetten. Accu los is geen stroom en kan de boordcomputer niet zien dat je de stekkers van de stoelairbag los haalt.
iDarkDesign
Transformer

23 jan 2008, 09:36

Maar daarna detecteert ie weer wel dat de airbag is afgekoppeld :( dus wel lampje aan.

Vanochtend wilde ik foto maken, is de batterij op! vanavond dan...
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jan 2008, 11:58

Mooi, het is gelukt en zo te horen heb je er nu al plezier van gehad. Cool man!! Dat heb je trouwens nog redelijk rap gedaan in 2 uurtjes ... doe je goed.

Veel plezier met je stoeltje en ik ben erg benieuwd naar de pica's EN wat je bijrijder gaat gillen, als je de eerst volgende keer goed door een bocht gaat :wink: !!

Ennuhhh, your welcome!!

marss
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jan 2008, 18:01

Snel gedaan iDD 8)
Beetje rap door de bocht en hopla bijrijder(ster) op je schoot :lol:

PS: airbaglampje latere zorg
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

24 jan 2008, 09:59

Hopla!
Afbeelding
één maal works stoel

Afbeelding
Beetje vreemd perspectief

Afbeelding
Deze merkte ik dinsdag ineens op... GVD net voor mn vakantie nog een put laten volstorten ter grote van een duppie (het nieuwe duppie) en dan zit er nu ergens anders toch nog een barst! Misschien wordt het dan toch eens tijd voor een nieuwe voorruit...

iDD
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2008, 11:14

Ziet er toch wel stoer uit. Staat een beetje vreemd, maar wel lekker :mrgreen:
Ennuhh, ik zie dat het nog geen tijd hebt gehad om 'um te wassen :wink:

Enjoy!!! Ennuhh, graag gedaan.

marss
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2008, 11:46

Mijns inziens een beetje een raar gezicht zo met 1 stoel. Als ik jou was kocht ik er nog een(duur maar ja wie A zegt moet ook B zeggen). Dan staat het echt VET namelijk. Dan kan je vervolgens je oude stoelen verkopen. Ik weet daarvoor wel iemand uit adam die ze zo wil overnemen. Mag ik ze alvast reserveren. :wink:

Die stoelen icm een zwarte auto zijn echt fantastisch. Goede keus 8) .

gr,

PP
maus105
Bonkey

24 jan 2008, 11:49

het staat vet gast mooie stoel 8)
iDarkDesign
Transformer

24 jan 2008, 11:55

Ik hou het lekker bij één. Ik liep al een tijdje met het idee. En voor 400 euro wilde ik er nog wel een JCW van maken. (had eigenlijk een Recaro op het oog...) Waarom zou ik er twee kopen? Al mijn tuning moet ook functioneel zijn. En die ene keer dat er een passagier met mij meerijdt kan die lekker in het sportstoeltje zitten. Bespaart mij een hoop centen. En zo is het weer een apart gezicht. Heerlijk.

Hoe meer the fast & the furious de beter.

Ik verkoop mijn andere stoel zeker niet. Waarschijnlijk monteer ik die er in als ik lange afstanden rij. Naar de alpen ofzo. Ik moet even zien hoe de JCW zit op lange ritten.

iDD
maus105
Bonkey

24 jan 2008, 12:14

iDarkDesign schreef:Ik hou het lekker bij één. Ik liep al een tijdje met het idee. En voor 400 euro wilde ik er nog wel een JCW van maken. (had eigenlijk een Recaro op het oog...) Waarom zou ik er twee kopen? Al mijn tuning moet ook functioneel zijn. En die ene keer dat er een passagier met mij meerijdt kan die lekker in het sportstoeltje zitten. Bespaart mij een hoop centen. En zo is het weer een apart gezicht. Heerlijk.

Hoe meer the fast & the furious de beter.

Ik verkoop mijn andere stoel zeker niet. Waarschijnlijk monteer ik die er in als ik lange afstanden rij. Naar de alpen ofzo. Ik moet even zien hoe de JCW zit op lange ritten.

iDD
:lol: ja toch!!het ziet er top uit zo lekker boeiend wat een ander er van vind!en het gaat uiteindelijk ook om je zitpositie

Terug naar “Show your ride”