R53; Goodbye my friend! P97
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Richards DS R53; vakantiekleurtjes P63
jij hebt ook wel vaak pech!! om het iets te verzchten: ik heb het ook al eens gezien dat een multiriem knapte (tijdens de tunnelrit van 2 jaar terug) (vervolgens ook meteen alle koelvloeistof eruit) mini on the scene kunnen fixen met een nieuwe multiriem en verse koelvoeistof en nooit meer problemen gehad!
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Multiriem gaat niet zomaar aan gort,zeker niet tweemaal kort na elkaar. Dus check de uitlijning van all pulleys en of ze wel allemaal lekker draaien. Maar denk wel dat jezelf al zover was. Riemspanner en demper nog ok?
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Pfffff t zit ook niet mee zeg de laatste tijd. Je gaat me echt achterna man... Niet leuk...
Heb in Malta zelfs nog aan je gedacht. Autotje gehuurd daar, maar t is allemaal zo flut* (en links) dat we er af en toe niet meer uitkwamen. Thank god for de tom tom ali versie van Richard
:D:D
Maar ik hoop voor je dat het snel opgelost is man.. Bagger dit.
Heb in Malta zelfs nog aan je gedacht. Autotje gehuurd daar, maar t is allemaal zo flut* (en links) dat we er af en toe niet meer uitkwamen. Thank god for de tom tom ali versie van Richard

Maar ik hoop voor je dat het snel opgelost is man.. Bagger dit.
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht 
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Poeh drie weken, op de trein zeker, met met andere 'strandingen'. Hoop dat het meevalt. Ook eens een multisnaar geknapt gehad onderweg, uit t niets ( was een andere auto). Iemand een idee wat de onderhouds interval is voor de multisnaar?
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat een vernevelend verhaal joh, ik hoop voor je dat de ellende enigszins meevalt.
Ik dacht dat de oliepeil het enige was dat goed gemonitord moet worden, maar klaarblijkelijk kom je er niet zo makkelijk vanaf...
Dat is idd een goede. Las ergens dat om de 60k deze vervangen dienen te worden. Het leek mij vrij vroeg, zou zoiets eerder rond de 100k verwachten.wall-e schreef:Poeh drie weken, op de trein zeker, met met andere 'strandingen'. Hoop dat het meevalt. Ook eens een multisnaar geknapt gehad onderweg, uit t niets ( was een andere auto). Iemand een idee wat de onderhouds interval is voor de multisnaar?
Wat een vernevelend verhaal joh, ik hoop voor je dat de ellende enigszins meevalt.
Ik dacht dat de oliepeil het enige was dat goed gemonitord moet worden, maar klaarblijkelijk kom je er niet zo makkelijk vanaf...

- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Iemand die het vervangen van een multiriem als een hobby ziet?
Ik wil deze bij de grote beurt laten vervangen, maar wellicht kunnen we dit zelf?
Ik doel uiteraard op de superieure kluservaringen van Sander met de hulp van jou of mijn persoon.
( ik heb meer het talent van Peter, toekijken dus..
)

Ik wil deze bij de grote beurt laten vervangen, maar wellicht kunnen we dit zelf?
Ik doel uiteraard op de superieure kluservaringen van Sander met de hulp van jou of mijn persoon.
( ik heb meer het talent van Peter, toekijken dus..

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Binnen 1,5 uur rustig sleutelen had ik bij een andere mini complete demper en geleider vervangen.
Redelijk easy on hoorRaymond schreef:Iemand die het vervangen van een multiriem als een hobby ziet?![]()
( ik heb meer het talent van Peter, toekijken dus..)
Binnen 1,5 uur rustig sleutelen had ik bij een andere mini complete demper en geleider vervangen.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Straks nog ff iemand bellen of ik de auto daar heen kan laten brengen, kan ik gelijk ook mn andere mod(s) uitvoeren
1 daarvan is de uitlaat vastdraaien, die zat ook los; net vóór de katvervanger xD dus bij starten echt een teringherrie! Maar na een tijdje rijden zet alles uit en was t weer normaal
De multi-riem doe je meestal om de 50/60dkm. Die van mij was rond de 20 oud denk ik.
Het vervangen is vrij makkelijk met de juiste tools.
Ik denk dat ik de spanner en de geleiderrollen ga vervangen. Ben er dan toch mee bezig.cooperke s schreef:Multiriem gaat niet zomaar aan gort,zeker niet tweemaal kort na elkaar. Dus check de uitlijning van all pulleys en of ze wel allemaal lekker draaien. Maar denk wel dat jezelf al zover was. Riemspanner en demper nog ok?
Straks nog ff iemand bellen of ik de auto daar heen kan laten brengen, kan ik gelijk ook mn andere mod(s) uitvoeren

1 daarvan is de uitlaat vastdraaien, die zat ook los; net vóór de katvervanger xD dus bij starten echt een teringherrie! Maar na een tijdje rijden zet alles uit en was t weer normaal

Jij verward de multi-riem met de distributie.Raymond schreef:Dat is idd een goede. Las ergens dat om de 60k deze vervangen dienen te worden. Het leek mij vrij vroeg, zou zoiets eerder rond de 100k verwachten.wall-e schreef:Poeh drie weken, op de trein zeker, met met andere 'strandingen'. Hoop dat het meevalt. Ook eens een multisnaar geknapt gehad onderweg, uit t niets ( was een andere auto). Iemand een idee wat de onderhouds interval is voor de multisnaar?
De multi-riem doe je meestal om de 50/60dkm. Die van mij was rond de 20 oud denk ik.
Het vervangen is vrij makkelijk met de juiste tools.
Nog ff en ik hoef me niet meer voor te stellen, herkennen ze mijn nummermarcel700 schreef:Loooooooooooool !!! xD
Anwbbbbbbbb

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Spi
- Mod virus alert!
Bericht
Lang leve de ANWB ook bij pech hulp in het buitenland..
Succes
Wat een pech zeg. En dat allemaal tijdens de vakantie...BMX schreef:De foto's heb ik nooit meer gemaakt... Ik wilde wel maar had andere dingen aan mijn hoofd...
Zoals:
Tijdens een stukje touren werd mijn achterruit ineens heel erg smerig met een soort water oid. Vervolgens schoot de watertemperatuur omhoog. Meteen de verwarming aangezet, hard laten blazen en de MINI zo snel mogelijk langs de kant van de weg gezet.
Eenmaal stilgezet, meteen de motorkap open gegooid. Dit had allemaal maar weinig tot geen nut. Het duurde heel lang voordat de temperatuur daalde
Een vriendelijke fransman stopte achter me en bood direct koelvloeistof aan. Na het opendraaien van het resevoir, bleek deze totaal leeg te zijn. BAGGER!
Dus snel bijgevuld, het liep enorm goed weg (raarrrrrrrrr). Vervolgens liep het met t zelfde gemak er 2 seconde later er ook weer uit.
Oorzaak:
Een slangenklem was afgebroken en de slang was van zn nippel af gegleden.
Wonder boven wonder had ik torx bitjes, dop 10 en een schroevendraaier bij me! Een maatje van me had nog een baco.
Dus snel naar de NordAuto gereden en een nieuwe slangenklem+koelvloeistof gehaald.
Na een halfuurtje werk kon ik weer verder touren
Dat was ff schrikken! Nu kan ik vast verder vakantie vieren.
HELAASCH!
Twee dagen voor t einde van mijn vakantie hoorde ik ineens een rare tik onder de motorkap. Het klonk een beetje als elektriciteit, vonken die overspringen. Bij lage toeren was het geluid bijna weg. Kortom; met lage toeren verder gereden tot aan de camping.
Eenmaal op de camping de kap open gedaan en gekeken. Alles leek eigenlijk wel goed.
Totdat;
HUH?!!?!? Mis is nou een halve multi-riem!!?!?!
De riem was in de breedte gehalveerd, allemaal flarden er aan, scheurtjes in de lengte en de riem leek er scheef op te zitten.
Met alle 'paniek' de ANWB gebeld. Uiteindelijk overlegd dat ik de volgende dag zou gaan rijden en kijken hoe ver ik zou kunnen komen. Als die eraf klapt weet ik iig wat ik moet doen.
De uitvoering;
Nog geen 20minuten van de camping klapte de riem er af. Vervolgens alles aan de kant geknald en de ANWB opnieuw gebeld.
De riem lag er af (was weg en niet gevonden), koelvloeistof was weer leeg (hoe leeg weet ik niet). Ik hoop dat de koppakking nog heel is. Al zijn daar al plannen voor, hier later meer over.
De ANWB heeft er voor gekozen om de MINI op te halen en te vervoeren naar NL. Uiteraard gaat dat nog wel een weekje, of 2... of 3 duren... Maar hij komt er wel weer
Ik ben met vreinden terug naar huis gereden.
Ik ga nog ff kijken waar ik de MINI wil hebben. Misschien naar Sam, Misschien BOX-INC, misschien garage-nooitgedacht of anders gewoon thuis. Ik moet alle opties nog afwegen en bellen
Ik ben zo bang dat mn koppakking er ook uit ligt omdat het koelvloeistofresevoir ook leeg was ineens... Dus ik denk dat ik naast een nieuwe riem en grondig onderzoek wat er is gebeurd, ook mn cilinderkop er af wil hebben. Als de cilinderkop er dan toch af is ... ... ...
Verder heb ik overigens echt een geweldig, prachtig goede vakantie gehad!
De beloofde foto's komen misschien nog wel een keer, misschien niet. Misschien meteen de nieuwe setup
Lang leve de ANWB ook bij pech hulp in het buitenland..
Succes

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou lekker balen kerel maar met welke kop rij je nu nog steeds de works waar toen een klep in is afgebroken
burn rubber not your soul

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De Works-kop heb ik achtergelaten bij Sam, allemaal haarscheurtjes
Ik rij nu met een 'nieuwe' standaard motor.franklyn85 schreef:Nou lekker balen kerel maar met welke kop rij je nu nog steeds de works waar toen een klep in is afgebroken
De Works-kop heb ik achtergelaten bij Sam, allemaal haarscheurtjes

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

Onze sponsors