De MINI avonturen van iDarkDesign

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MarkS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 jan 2008, 13:50

Mooi stoeltje !! :mrgreen:
Addicted To CooperS
iDarkDesign
Transformer

24 jan 2008, 14:27

thanks!

iDD
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

24 jan 2008, 14:36

Moet zeggen ziet er idd appart uit 8) hou ik wel van, nice

Greetz BigD
iDarkDesign
Transformer

25 jan 2008, 20:18

Vandaag pakketje van Berthil overhandigt gekregen.

Prachtig mooie Ground Zero's!

Afbeelding

Maaruh.... WTF zijn die grijze platen?!

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 jan 2008, 20:33

Die grijze platen is je sound deadening, origineel Mini van de DPSM kit.
Plakken zoals in de DPSM inbouwhandleiding :)

Als je niet zoveel gewicht wilt toevoegen kun je misschien de achterste weglaten maar ik zou ze wel in de deur plakken i.v.m. meetrillen.
iDarkDesign
Transformer

25 jan 2008, 20:38

haha ok...

lekker dingen kopen waarvan je echt geen idee hebt wat het is of doet. Wel van Berthil, die heeft nl geen troep!

iDD
iDarkDesign
Transformer

26 jan 2008, 16:59

Zoooo, vandaag de Orciari scoops opgehaald bij Car Specials. ik had ze bij hen besteld een paar weken geleden, en in mijn vakantie hebben zij ze ook laten spuiten. Dit is op 2 puntjes na super netjes gedaan. Die puntjes heb ik zelf even bijgetipt en als iemand ze kan vinden dan vind ik het knap. (tandenstoker puntjes zo klein)

Zo werden ze geleverd:
Afbeelding

Natuurlijk zat er ook nog een zakje schroeven bij. Na een paar gaatjes boren (om het rooster op zn plek te houden) en wat schroeven waren ze klaar voor montage.

Montage is rete simpel. Je klikt de bestaande roosters uit je auto. (klipjes) en vervolges schuif je de scoop op zn plek. Ff wat vingerwerk om twee vleugelmoertjes aan te draaien en VOILA! het zit.

Afbeelding

Close-up:
Afbeelding

Toen ik met deel twee aan de slag ging zag ik opeens iets liggen wat daar niet thuis hoort!
Afbeelding
Daar heeft een monteur nog een mooi sleuteltje laten liggen!! Daar rij ik alweer een paar maanden mee rond. Geen wonder dat er af en toe wat rammelde... Mooi sleuteltje wel.

AfbeeldingBeide er op.

Close-up
Afbeelding

Ik heb de rest van de middag alle auto zaken afgestruind naar een stukkie rubber voor op de 'alta' air diverter. (GP intercooler kap) en uiteindelijk in Amsterdam Noord bij de Brezan een stukkie gevonden. Het is nog niet helemaal wat ik zoek, maar het is in elk geval iets.

Toen ik de kap er op wilde plaatsen klopte inderdaad wat Rob had gezegd. Hij is iets te klein. Met een beetje proppen past het, maar er is geen rekening gehouden met de beugels en daardoor moet je wat kracht zetten. De beugels moeten dan ook wat extra uitgeboord worden... Dat is vandaag niet gelukt aangezien ik hier geen boor heb die door metaal boort, maar om het plaatje toch even compleet te maken:

Afbeelding
Best een aardig gezicht toch! Als ik nou alleen nog maar die Coendek/Ida air diverter ook zou hebben.....

iDD
jbcola
Brugse zot

26 jan 2008, 17:13

Ziet er goed uit! 8)
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 jan 2008, 17:17

Netjes hoor.
Je zou hier zeker wat van moeten merken (op de vermogensbank) zou je zeggen. Het orginele gaas pakt 0% wind en nu pak je rijwind.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 jan 2008, 17:50

Netjes Rein. Morgen de speakers? :)

Ik kon ook geen rubbers vinden om mijn GTT luchtfilter mee af te schermen van de motorruimte. Totdat ik een ouderwetse sloper vond met héél veel wrakken. Daar heb ik voor 4 euro een heel mooi stukje rubber gevonden :)
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

26 jan 2008, 17:54

StefanCS schreef:Netjes hoor.
Je zou hier zeker wat van moeten merken (op de vermogensbank) zou je zeggen. Het orginele gaas pakt 0% wind en nu pak je rijwind.
Ha IDD, ziet er mooi uit, maar effect van de scoops? nee, dat is allang getest. Sterker, voor performance upgrade is het zelfs af te raden, maar in de praktijk merk je geen nadeel. Waarom?

De Airbox vd Mini 'flowt' koude lucht van voor naar achteren (door de open constructie in de onderkant vh filterhuis, dat ook met je Altabox nog steeds in takt is). Maw. de koude lucht moet dus stromen, door je filterhuis heen en vervolgens door de roosters naar buiten. Met de scoops werk je dit proces tegen, omdat er lucht door je rooster wordt geduwt. Maar, ook dat is getest, dat gebeurt niet echt. Maar, in beginsel werken de scoops dus contraproduktief vwb. de luchtstroom. Er zijn wel metingen geweest, voor en na, uiteindelijk maakte het niets uit. Dus geen ongunstig effect, maar zeker geen verbetering.
Veel rijplezier!
iDarkDesign
Transformer

26 jan 2008, 18:37

Het ziet er hip uit. Als ik een gestroomlijne auto met een hoop pk's wilde hebben reed ik wel een lotus.

iDD
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2008, 21:21

Staat vooral mooi op een S'je, gaat mooi samen met de brievenbus. Next mod wassen? :mrgreen:

Vette ketel kerel! 8)
iDarkDesign
Transformer

26 jan 2008, 22:24

Fred schreef:Staat vooral mooi op een S'je, gaat mooi samen met de brievenbus. Next mod wassen? :mrgreen:

Vette ketel kerel! 8)
Ik denk het nog niet, maar het is wel nodig!

zolang het nog echt knkrweer is laat ik hem lekker verleppen. Eerst die speakers en de intercooler kap monteren.

thanks everyone!

iDD
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2008, 22:56

Eej Rein, ik VOND het helemaal niks die scoops, maar op een of ander manier kan je bak het hebben. Nice 8) !!

marss

Terug naar “Show your ride”