
De MINI avonturen van iDarkDesign
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Vandaag pakketje van Berthil overhandigt gekregen.
Prachtig mooie Ground Zero's!

Maaruh.... WTF zijn die grijze platen?!
iDD
Prachtig mooie Ground Zero's!

Maaruh.... WTF zijn die grijze platen?!
iDD
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Die grijze platen is je sound deadening, origineel Mini van de DPSM kit.
Plakken zoals in de DPSM inbouwhandleiding
Als je niet zoveel gewicht wilt toevoegen kun je misschien de achterste weglaten maar ik zou ze wel in de deur plakken i.v.m. meetrillen.
Plakken zoals in de DPSM inbouwhandleiding

Als je niet zoveel gewicht wilt toevoegen kun je misschien de achterste weglaten maar ik zou ze wel in de deur plakken i.v.m. meetrillen.
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
haha ok...
lekker dingen kopen waarvan je echt geen idee hebt wat het is of doet. Wel van Berthil, die heeft nl geen troep!
iDD
lekker dingen kopen waarvan je echt geen idee hebt wat het is of doet. Wel van Berthil, die heeft nl geen troep!
iDD
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Zoooo, vandaag de Orciari scoops opgehaald bij Car Specials. ik had ze bij hen besteld een paar weken geleden, en in mijn vakantie hebben zij ze ook laten spuiten. Dit is op 2 puntjes na super netjes gedaan. Die puntjes heb ik zelf even bijgetipt en als iemand ze kan vinden dan vind ik het knap. (tandenstoker puntjes zo klein)
Zo werden ze geleverd:

Natuurlijk zat er ook nog een zakje schroeven bij. Na een paar gaatjes boren (om het rooster op zn plek te houden) en wat schroeven waren ze klaar voor montage.
Montage is rete simpel. Je klikt de bestaande roosters uit je auto. (klipjes) en vervolges schuif je de scoop op zn plek. Ff wat vingerwerk om twee vleugelmoertjes aan te draaien en VOILA! het zit.

Close-up:

Toen ik met deel twee aan de slag ging zag ik opeens iets liggen wat daar niet thuis hoort!

Daar heeft een monteur nog een mooi sleuteltje laten liggen!! Daar rij ik alweer een paar maanden mee rond. Geen wonder dat er af en toe wat rammelde... Mooi sleuteltje wel.
Beide er op.
Close-up

Ik heb de rest van de middag alle auto zaken afgestruind naar een stukkie rubber voor op de 'alta' air diverter. (GP intercooler kap) en uiteindelijk in Amsterdam Noord bij de Brezan een stukkie gevonden. Het is nog niet helemaal wat ik zoek, maar het is in elk geval iets.
Toen ik de kap er op wilde plaatsen klopte inderdaad wat Rob had gezegd. Hij is iets te klein. Met een beetje proppen past het, maar er is geen rekening gehouden met de beugels en daardoor moet je wat kracht zetten. De beugels moeten dan ook wat extra uitgeboord worden... Dat is vandaag niet gelukt aangezien ik hier geen boor heb die door metaal boort, maar om het plaatje toch even compleet te maken:

Best een aardig gezicht toch! Als ik nou alleen nog maar die Coendek/Ida air diverter ook zou hebben.....
iDD
Zo werden ze geleverd:

Natuurlijk zat er ook nog een zakje schroeven bij. Na een paar gaatjes boren (om het rooster op zn plek te houden) en wat schroeven waren ze klaar voor montage.
Montage is rete simpel. Je klikt de bestaande roosters uit je auto. (klipjes) en vervolges schuif je de scoop op zn plek. Ff wat vingerwerk om twee vleugelmoertjes aan te draaien en VOILA! het zit.

Close-up:

Toen ik met deel twee aan de slag ging zag ik opeens iets liggen wat daar niet thuis hoort!

Daar heeft een monteur nog een mooi sleuteltje laten liggen!! Daar rij ik alweer een paar maanden mee rond. Geen wonder dat er af en toe wat rammelde... Mooi sleuteltje wel.

Close-up

Ik heb de rest van de middag alle auto zaken afgestruind naar een stukkie rubber voor op de 'alta' air diverter. (GP intercooler kap) en uiteindelijk in Amsterdam Noord bij de Brezan een stukkie gevonden. Het is nog niet helemaal wat ik zoek, maar het is in elk geval iets.
Toen ik de kap er op wilde plaatsen klopte inderdaad wat Rob had gezegd. Hij is iets te klein. Met een beetje proppen past het, maar er is geen rekening gehouden met de beugels en daardoor moet je wat kracht zetten. De beugels moeten dan ook wat extra uitgeboord worden... Dat is vandaag niet gelukt aangezien ik hier geen boor heb die door metaal boort, maar om het plaatje toch even compleet te maken:

Best een aardig gezicht toch! Als ik nou alleen nog maar die Coendek/Ida air diverter ook zou hebben.....
iDD
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Netjes Rein. Morgen de speakers? 
Ik kon ook geen rubbers vinden om mijn GTT luchtfilter mee af te schermen van de motorruimte. Totdat ik een ouderwetse sloper vond met héél veel wrakken. Daar heb ik voor 4 euro een heel mooi stukje rubber gevonden

Ik kon ook geen rubbers vinden om mijn GTT luchtfilter mee af te schermen van de motorruimte. Totdat ik een ouderwetse sloper vond met héél veel wrakken. Daar heb ik voor 4 euro een heel mooi stukje rubber gevonden

- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
De Airbox vd Mini 'flowt' koude lucht van voor naar achteren (door de open constructie in de onderkant vh filterhuis, dat ook met je Altabox nog steeds in takt is). Maw. de koude lucht moet dus stromen, door je filterhuis heen en vervolgens door de roosters naar buiten. Met de scoops werk je dit proces tegen, omdat er lucht door je rooster wordt geduwt. Maar, ook dat is getest, dat gebeurt niet echt. Maar, in beginsel werken de scoops dus contraproduktief vwb. de luchtstroom. Er zijn wel metingen geweest, voor en na, uiteindelijk maakte het niets uit. Dus geen ongunstig effect, maar zeker geen verbetering.
Ha IDD, ziet er mooi uit, maar effect van de scoops? nee, dat is allang getest. Sterker, voor performance upgrade is het zelfs af te raden, maar in de praktijk merk je geen nadeel. Waarom?StefanCS schreef:Netjes hoor.
Je zou hier zeker wat van moeten merken (op de vermogensbank) zou je zeggen. Het orginele gaas pakt 0% wind en nu pak je rijwind.
De Airbox vd Mini 'flowt' koude lucht van voor naar achteren (door de open constructie in de onderkant vh filterhuis, dat ook met je Altabox nog steeds in takt is). Maw. de koude lucht moet dus stromen, door je filterhuis heen en vervolgens door de roosters naar buiten. Met de scoops werk je dit proces tegen, omdat er lucht door je rooster wordt geduwt. Maar, ook dat is getest, dat gebeurt niet echt. Maar, in beginsel werken de scoops dus contraproduktief vwb. de luchtstroom. Er zijn wel metingen geweest, voor en na, uiteindelijk maakte het niets uit. Dus geen ongunstig effect, maar zeker geen verbetering.
Veel rijplezier!
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Het ziet er hip uit. Als ik een gestroomlijne auto met een hoop pk's wilde hebben reed ik wel een lotus.
iDD
iDD
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
zolang het nog echt knkrweer is laat ik hem lekker verleppen. Eerst die speakers en de intercooler kap monteren.
thanks everyone!
iDD
Ik denk het nog niet, maar het is wel nodig!Fred schreef:Staat vooral mooi op een S'je, gaat mooi samen met de brievenbus. Next mod wassen?
Vette ketel kerel!
zolang het nog echt knkrweer is laat ik hem lekker verleppen. Eerst die speakers en de intercooler kap monteren.
thanks everyone!
iDD
Onze sponsors