Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

13 okt 2011, 14:04

Ja ik durf nog niet :) haha
Ben bang voor een teleurstelling. Ben nu moed aan het indrinken ;) (koffie)

Hoe is het met jouw play-mini... Hangt ie al gunstiger?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

13 okt 2011, 14:10

nee.. heb vandaag de steuntjes gekocht.. vanaaf ff onder de auto hangen en nog eens wat proberen te duwen/trekken.. miss hangt dr ergens iets niet goed ofso..
Heb t idee dat de splitsing iets te laag hangt :s
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

13 okt 2011, 14:24

Ja het zou inderdaad goed kunnen dat doordat die stukken te laag hangen de eindtips naar boven gedrukt worden.

Kon de splitsing niet wat verder over die lange pijp geschoven worden?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

13 okt 2011, 14:31

Geen idee.. ga ik vanaaf eens proberen :)
Weer rr de klemmen een stukje los.. ook ff controleren op lekken gezien die ene klem kapot ging :( maar gaat goed komen! :D
ga jij nu maar lekker rondje rijden en genieten van te weer en (hopelijk) je whine ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

13 okt 2011, 14:37

Oke ik ga ff rondje checken :mrgreen:
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

13 okt 2011, 15:00

Ik had compleet standaard 183pk bij Beek.

Alleen na een Milltek Catback en Alta CAI had ik 175 pk... :?
Zo zie je wat je verliest door meer warme lucht door de inlaat (Alta).
Maar dat geluid 8)
En dat is allemaal gecompenseerd door Cat Cams nokkenas / facelift compressor met 15% pully, Milltek spruitstuk erbij en GP IC, zit nu op ca. 230pk en doet het prima!

Ik ben sowiezo van mening dat je altijd voordat je gaat tunen eerst van tevoren op de bank, heb ik altijd gedaan.
Zo kun je altijd zien als je dmv de tuning bijv. heel weinig winst haalt dat er iets mis is, en dat kunnen ze dan gaan oplossen.. ;)

Succes man!
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

13 okt 2011, 15:08

183 standaard??
naar wat ik begreep is dat heel bijzonder.. want als ik allemaal hier lees dan haal je de opgegeven waarden vaak niet! :o

Maar is je CAI wel goed afgesloten?
ik heb namelijk mijn rubbers verhoogd dat die tegen de motorkap afsluit ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

13 okt 2011, 15:20

SODEJU!!!! :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb ineens een COMPLEET andere auto!!!!!!
Meteen al bij het starten en stationair een klein beetje gas geven merkte ik al dat ie megasnel oppakte.

Daarna even gaan rijden... niet normaal wat een verschil. Bij het stoplicht wegrijden meteen DSC lampje aan. Vooral onderin valt het heel erg op dat ie perfect oppakt. Hij is zo direct geworden en totaal geen trappen / inhouden bij het opbouwen van het vermogen... GAAN GAAN GAAN... aan 1 stuk.
Zat nu weer zo op de 210 km/h ... heerlijk gewoon. Wat een kick!!!

Gister had ik die aanzuigslang naar de parafan nog niet. En alleen met die slang erbij zo'n verschil.

Kan het iedereen aanraden om voor zo'n hybrid airbox te gaan. Kost ook geen drol zo. De whine is nog steeds heel flink aanwezig doordat het zich concentreert in die parafanbak.

Ik durf nu echt met een goed gevoel die bank van Beek weer op te gaan.
Even wachten op m'n GRS en dan doen we nog eens een meting.

Alain, je hebt helemaal gelijk. Had ik ook moeten doen, eerst meten..
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

13 okt 2011, 15:37

Je weet dat ze aant flitsen zijn op de A73? :s

Maar goed te horen dat alles t weer doet wat die moet doen! :D

Ben benieuwd wat die GRS er nog aan gaat veranderen! :o
Kunnen we weer mooi klussen.. al ben ik bang dat die klas zo voorbij is :x hahaha maar toch..
veel belangrijker is de lol en de testrit di erbij hoort! ;)

Je moet ff laten weten als je m wer gaat laten meten.. dan ga ik mee :)
Laten we die va mij ook meteen doen.. kijken wat 2ton met een S-je doet ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

13 okt 2011, 15:42

Waar stonden ze te flitsen :shock: :shock:
Meen je niet serieus toch....?
Was even tussen Nijmegen en Malden.. kort sprintje maar...

Ik laat het je weten als ik weer naar Beek ga.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

13 okt 2011, 16:01

Hoeveel sites heb je al bekeken voordat je ontdekte dat ze dr neit flitsen? :P

hahahahaha! :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

13 okt 2011, 16:06

RAT :klap
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

13 okt 2011, 16:11

klamme handjes snelheidsduivel? >)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

13 okt 2011, 16:22

Nou.. 3 pk gelogen... het was 186 pk 8)

Afbeelding

Mooi dat hij het weer een stuk beter doet!! Hij kan weer ademen! 8) :D
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

13 okt 2011, 17:40

Ik zei het toch.. Als je slim bent vervang je die zachte flex slang door een stuk PVC. Maar het feit dat het werkt zegt genoeg lijkt me zo ;)

Mijn Hybrid-Hybrid-Airbox blijft ook megakoel.
Met flink trappen gaat ie niet boven de 55 graden uit.. Gewoon cruisen, 30 graden ofzo

Terug naar “Show your ride”