R53; Goodbye my friend! P97
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Okay dat is zonde ben benieuwd wat het probleem is maar zoals gewoonlijk ben je niet de enige met problemen haha :-) bij mij mag ook alles er nieuw in hij rijd nog maar vraag niet hoe
burn rubber not your soul


- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Maar had je niet net alles opnieuw gebouwd? Of was dat nog het plan? 

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Ja we hebben hem weer opgelapt voorlopig omdat ik andere plannen heb dus plan is nu helemaal opnieuw bouwen orgineel volgend jaar WEG
Vandaar dat er veel spullen verkocht zijn
Vandaar dat er veel spullen verkocht zijn
burn rubber not your soul


- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Dat is minder goed nieuws 
Maar wel weer zicht op een andere MINI? of... ...?

Maar wel weer zicht op een andere MINI? of... ...?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Ja word wel mini maar we gaan het zien toch zolang ik werk heb komt er volgend jaar een ander....
GP word als nieuw gemaakt STD dan
GP word als nieuw gemaakt STD dan

burn rubber not your soul


- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Laat me raden, vanaf de bougies naar de kleppen toe..BMX schreef:Ik rij nu met een 'nieuwe' standaard motor.franklyn85 schreef:Nou lekker balen kerel maar met welke kop rij je nu nog steeds de works waar toen een klep in is afgebroken
De Works-kop heb ik achtergelaten bij Sam, allemaal haarscheurtjes
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
10 punten!
Is er een verklaring?
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Daveke-Orranje schreef:Laat me raden, vanaf de bougies naar de kleppen toe..BMX schreef:Ik rij nu met een 'nieuwe' standaard motor.franklyn85 schreef:Nou lekker balen kerel maar met welke kop rij je nu nog steeds de works waar toen een klep in is afgebroken
De Works-kop heb ik achtergelaten bij Sam, allemaal haarscheurtjes
10 punten!
Is er een verklaring?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik verwacht de MINI volgende week in NL te hebben, dan repareren... gaat miss net lukken. Ik hou het aanbod nog ff vast
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Top!stefan740 schreef:Je kan eventueel bij mij instappen op 1 september mocht je nog niet mobiel zijn.
Ik verwacht de MINI volgende week in NL te hebben, dan repareren... gaat miss net lukken. Ik hou het aanbod nog ff vast

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Slechte gieting van de cilinderkoppen. Ik weet niet waar je die kop van af hebt, en hoeveel km hij gelopen heeft.. Maar mijn oude JCW kop was slecht warm gereden, en flink afgeragd. Ik denk dat ze dat ook niet fijn vinden. De cilinderkop is wel een zwak onderdeel van de motor van een R53 hoor..BMX schreef: 10 punten!
Is er een verklaring?
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Daveke-Orranje schreef:Slechte gieting/mal etc van de cilinderkoppen. Ik weet niet waar je die kop van af hebt, en hoeveel km hij gelopen heeft.. Maar mijn oude JCW kop was slecht warm gereden, en flink afgeragd. Ik denk dat ze dat ook niet fijn vinden. De cilinderkop is wel een zwak onderdeel van de motor van een R53 hoor..BMX schreef: 10 punten!
Is er een verklaring?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
haha
Dat het een zwakpunt is van de R53 was me al eerder opgevallen. Vooral gezien het feit hoe vaak en hoeveel speling er op de kleppen zitten.
Kan ook niet anders met een gietijzer onderblok en een aluminiumkop + veel power.
Hopen dat mn volgende cilinderkop het langer uit gaat houden
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
Het was de ouder cilinderkop van FranklynDaveke-Orranje schreef:Slechte gieting van de cilinderkoppen. Ik weet niet waar je die kop van af hebt, en hoeveel km hij gelopen heeft.. Maar mijn oude JCW kop was slecht warm gereden, en flink afgeragd. Ik denk dat ze dat ook niet fijn vinden. De cilinderkop is wel een zwak onderdeel van de motor van een R53 hoor..BMX schreef: 10 punten!
Is er een verklaring?

Dat het een zwakpunt is van de R53 was me al eerder opgevallen. Vooral gezien het feit hoe vaak en hoeveel speling er op de kleppen zitten.
Kan ook niet anders met een gietijzer onderblok en een aluminiumkop + veel power.
Hopen dat mn volgende cilinderkop het langer uit gaat houden

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
1320 weet nu met 500 pk continue inlaatkleppen krom te buigen.. Ik denk dat zodra de grens van 350 pk doorbroken wordt de motor ontzettend gevoelig wordt, en als je daar onder blijft, het een gevalletje hit&miss is wat betreft het heel blijven van vitale motoronderdelenBMX schreef:Het was de ouder cilinderkop van FranklynDaveke-Orranje schreef:Slechte gieting van de cilinderkoppen. Ik weet niet waar je die kop van af hebt, en hoeveel km hij gelopen heeft.. Maar mijn oude JCW kop was slecht warm gereden, en flink afgeragd. Ik denk dat ze dat ook niet fijn vinden. De cilinderkop is wel een zwak onderdeel van de motor van een R53 hoor..BMX schreef: 10 punten!
Is er een verklaring?haha
Dat het een zwakpunt is van de R53 was me al eerder opgevallen. Vooral gezien het feit hoe vaak en hoeveel speling er op de kleppen zitten.
Kan ook niet anders met een gietijzer onderblok en een aluminiumkop + veel power.
Hopen dat mn volgende cilinderkop het langer uit gaat houden
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Die moet je sws vervangen(incl toebehoren) heb ik ook gedaan bij de getunde kop
Re: Richards DS R53; vakantieproblemen
100% kan je het nooit weten maar die kop had maar 60.000 gelopen die haarscheuren zitten er al heel snel in het is vaak de kleppen die het probleem zijn.BMX schreef:Het was de ouder cilinderkop van FranklynDaveke-Orranje schreef:Slechte gieting van de cilinderkoppen. Ik weet niet waar je die kop van af hebt, en hoeveel km hij gelopen heeft.. Maar mijn oude JCW kop was slecht warm gereden, en flink afgeragd. Ik denk dat ze dat ook niet fijn vinden. De cilinderkop is wel een zwak onderdeel van de motor van een R53 hoor..BMX schreef: 10 punten!
Is er een verklaring?haha
Dat het een zwakpunt is van de R53 was me al eerder opgevallen. Vooral gezien het feit hoe vaak en hoeveel speling er op de kleppen zitten.
Kan ook niet anders met een gietijzer onderblok en een aluminiumkop + veel power.
Hopen dat mn volgende cilinderkop het langer uit gaat houden
Die moet je sws vervangen(incl toebehoren) heb ik ook gedaan bij de getunde kop
burn rubber not your soul


Onze sponsors