Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

13 okt 2011, 20:37

Is hier ook een DIY van :lol:
MCS 2004
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

13 okt 2011, 21:05

Dit is waarschijnlijk de beste en veiligste manier:

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ght=#52961
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

13 okt 2011, 21:42

Die modicifcatie icm met een DaveF is ultiem..
De luchttoevoer die je dan creeert is gewoon het maximaal haalbare
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

13 okt 2011, 21:55

peter schreef:Dit is waarschijnlijk de beste en veiligste manier:

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ght=#52961
Bedankt man , dat ga ik eens even bekijkken :P
MCS 2004
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

13 okt 2011, 22:05

Ik denk dat de DaveF en de GTT kit elkaar weinig ontlopen. Zien er heel erg vergelijkbaar uit.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

13 okt 2011, 23:21

Ik heb samen met Sam die DaveF net zo bewerkt als in die link, dus twee luchttoevoeren aan de achterzijde plus die aan de voorkant
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

14 okt 2011, 17:07

Daveke schreef:Die modicifcatie icm met een DaveF is ultiem..
De luchttoevoer die je dan creeert is gewoon het maximaal haalbare
Ik moet zeggen dat de SanderK ook aardig werkt :)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

20 okt 2011, 09:36

Ik ben nog steeds niet echt tevreden over mijn remkracht.

Koud: bijna geen remkracht.

Warm: even hele flinke remkracht.

Die flinke remkracht houden ze maar kort vol. Bij goed spelen gaat ie ineens heel snel in de ABS en voel ik een knoeperig gevoel in het pedaal.
Kleur van de schijven is dan ook pikzwart en keiheet. Beetje vervelend.. de redstuffs hebben juist hoge temp nodig om goed te presteren, maar de zimmermann schijven trekken dit volgens mij helemaal niet...

Is het normaal dat ie soms heel vlot in de ABS gaat? Dat kan toch alleen wanneer de wielen het contact met de weg verliezen?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

20 okt 2011, 10:37

Ik heb op mijn R53 Zimmerman schijven gehad i.c.m. Pagid RS 4-2 (blauw) nooit problemen mee gehad remde meer dan prima.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

20 okt 2011, 11:17

Ik weet ook niet wat nu de beperkende factor is. Misschien toch die combinatie van schijven en blokken...
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

20 okt 2011, 12:18

Zou kunnen, misschien matchen ze gewoon niet zo goed. Moet zeggen dat het bij remmen toch altijd een beetje proberen is wat het beste bevalt.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

20 okt 2011, 16:22

De reden waarom die in de ABS gaat is dat de boel blokkeerd, niet omdat er geen contact met de weg is..
Het betekend dat je de ABS uit moet zetten en minder bruusk moet remmen
Zodra ze warm zijn 'bijten' ze zo hard dat de boel gelijk blokkeerd! Je moet de remmen als ze warm zijn ook met een zacht voetje bedienen :) het is geen gaspedaal :lol:

Maaruh.. ff wat anders.. GRS-IC.. ohwja..??
Waarom zie ik hierover dan geen update? >) Waar blijft die update? ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

20 okt 2011, 16:35

Mijn poedercoater is ziek, dus dat duurt nog even :)
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

21 okt 2011, 13:53

Nee die GRS heb ik nog niet... had 'm al ingepland afgelopen week, vandaar mijn signature ;)

Ja Davy, heb je al nieuws? Die kerel is vast al beter. :)
En anders laat ie maar iemand anders coaten. Zo veel werk is dat ook weer niet :P
Als ik 'm maar wel krijg voor de 30e... wil de bushrit met nieuwe IC....
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

21 okt 2011, 14:00

een IC is er volgensmij zo ingeknutselt :)
dat scheelt.. dan kan t de 29 nog makkelijk ;)

ben ook benieuwd of je t merkt een andere IC.. Tuurlijk dat je je vermogen langer vasthoud maar of je ook verschil merkt in topvermogen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”