
Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Dit is waarschijnlijk de beste en veiligste manier:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ght=#52961
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ght=#52961
- WimS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Vlaardingen
Bericht
Bedankt man , dat ga ik eens even bekijkkenpeter schreef:Dit is waarschijnlijk de beste en veiligste manier:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ght=#52961

MCS 2004
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Ik moet zeggen dat de SanderK ook aardig werktDaveke schreef:Die modicifcatie icm met een DaveF is ultiem..
De luchttoevoer die je dan creeert is gewoon het maximaal haalbare

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Ik ben nog steeds niet echt tevreden over mijn remkracht.
Koud: bijna geen remkracht.
Warm: even hele flinke remkracht.
Die flinke remkracht houden ze maar kort vol. Bij goed spelen gaat ie ineens heel snel in de ABS en voel ik een knoeperig gevoel in het pedaal.
Kleur van de schijven is dan ook pikzwart en keiheet. Beetje vervelend.. de redstuffs hebben juist hoge temp nodig om goed te presteren, maar de zimmermann schijven trekken dit volgens mij helemaal niet...
Is het normaal dat ie soms heel vlot in de ABS gaat? Dat kan toch alleen wanneer de wielen het contact met de weg verliezen?
Koud: bijna geen remkracht.
Warm: even hele flinke remkracht.
Die flinke remkracht houden ze maar kort vol. Bij goed spelen gaat ie ineens heel snel in de ABS en voel ik een knoeperig gevoel in het pedaal.
Kleur van de schijven is dan ook pikzwart en keiheet. Beetje vervelend.. de redstuffs hebben juist hoge temp nodig om goed te presteren, maar de zimmermann schijven trekken dit volgens mij helemaal niet...
Is het normaal dat ie soms heel vlot in de ABS gaat? Dat kan toch alleen wanneer de wielen het contact met de weg verliezen?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Ik weet ook niet wat nu de beperkende factor is. Misschien toch die combinatie van schijven en blokken...
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
De reden waarom die in de ABS gaat is dat de boel blokkeerd, niet omdat er geen contact met de weg is..
Het betekend dat je de ABS uit moet zetten en minder bruusk moet remmen
Zodra ze warm zijn 'bijten' ze zo hard dat de boel gelijk blokkeerd! Je moet de remmen als ze warm zijn ook met een zacht voetje bedienen
het is geen gaspedaal 
Maaruh.. ff wat anders.. GRS-IC.. ohwja..??
Waarom zie ik hierover dan geen update?
Waar blijft die update? 
Het betekend dat je de ABS uit moet zetten en minder bruusk moet remmen
Zodra ze warm zijn 'bijten' ze zo hard dat de boel gelijk blokkeerd! Je moet de remmen als ze warm zijn ook met een zacht voetje bedienen


Maaruh.. ff wat anders.. GRS-IC.. ohwja..??
Waarom zie ik hierover dan geen update?


MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Nee die GRS heb ik nog niet... had 'm al ingepland afgelopen week, vandaar mijn signature 
Ja Davy, heb je al nieuws? Die kerel is vast al beter.
En anders laat ie maar iemand anders coaten. Zo veel werk is dat ook weer niet
Als ik 'm maar wel krijg voor de 30e... wil de bushrit met nieuwe IC....

Ja Davy, heb je al nieuws? Die kerel is vast al beter.

En anders laat ie maar iemand anders coaten. Zo veel werk is dat ook weer niet

Als ik 'm maar wel krijg voor de 30e... wil de bushrit met nieuwe IC....
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
een IC is er volgensmij zo ingeknutselt 
dat scheelt.. dan kan t de 29 nog makkelijk
ben ook benieuwd of je t merkt een andere IC.. Tuurlijk dat je je vermogen langer vasthoud maar of je ook verschil merkt in topvermogen

dat scheelt.. dan kan t de 29 nog makkelijk

ben ook benieuwd of je t merkt een andere IC.. Tuurlijk dat je je vermogen langer vasthoud maar of je ook verschil merkt in topvermogen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors