na een klein halfjaartje in "the new fiat 500" te hebben gereden bleek dat toch niet echt iets voor mij.
Maar met een budget van net 20k wist ik nou eigenlijk niet wat ik moest kopen, al snel viel de keuze op een 118i uit duitsland.geen spannende auto maar wel ruim/snel genoeg en degelijk uitgevoerd. Maar toch was ik niet helemaal tevreden met me keuze en besloot wat verder te kijken dan me neus lang was, tot mijn verbazing zag ik dat er genoeg cooper sjes stonden in duitsland en een hoop ervan paste nog binnen mijn budget ook.
Ik had alleen wel een hoop eisen.
hij moest dealer onderhouden zijn, panorama dak hebben, leer, xeon, harman kardon speakers, liefst earo kit, geen schreeuwerige velgen, nooit schade gehad, en max 50.000km oohja en hij moest rood met wit zijn, of wit met zwart.
dit allenmaal genoteerd wieg ik me vriendin in slaap en klap me mac open.
mobile.de>enter>Detailsuche en begin keurig me lijstje aan te vinken.
na het inklikken van me eisen blijven er 4 mini;s over.
allenmaal rood en eentje met strepen. daar besloot ik heen te gaan.
ik regelde me schoonvader (eigenaar van een groot schade herstel bedrijf) en scheurde in de autoambulance richting duitse grens.
daar aangekomen ziet de auto er keurig uit en heeft al me gewenste opties. de lakmeter gaf overal keurig groen en de proefrit (zonder kenteken

Een ruime week later en een goed meevallende bpm betaling reed ik in mijn eigen mini cooper S.
Ontdanks dat ik niet van "pimpen" hou gaat er nog wel het een en ander aan me mini gebeuren.
To do list:
- aero kit
- Velgen wit spuiten
- Dubbele streep plakken
(mooie streep, loopt vanaf de voorruit naar beneden, en gaat dan om de luchthapper heen ipv erover)
dit alles wacht ik nog even mee, ik ga eind feb met me mini naar parijs en heb de ervaring altijd wel wat steenslag te koppen op de franse snelwegen.
hieronder de twee eerste fotos.
niet super kwa belichting maar fotograferen van auto's is dan ook niet echt me ding
(zie de gallery op fetdigitaal.nl voor meesterwerkjes van mijn hand)