Dutchy's Cooper

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

Dutchy's Cooper

22 sep 2010, 22:03

Vandaag zijn we onze Mini Cooper op gaan halen bij Mini in Düsseldorf.

Het is een Cooper Chili uit juli 2003, 91.000km gelopen. 2e eigenaar. Altijd BMW/Mini onderhouden.

Kleur is Pure Silver Metallic met zwart dak en spiegelkappen.
Intereur is stof/leer "Kaleido" Tartan red/black. Dashboard is Silber.

De verdere uitrusting:

- Sportonderstel
- Multifunktioneel Lederen Cooper S stuur
- Cruise control
- Chrome line exterieur
- 17" Crown spokes, met Dunlop SP sport runflats 205/45-17
- Panoramadak
- Sportstoelen
- Stoelverwarming
- Mistlampen voor
- Automatic climate control
- Radio/cassette Boost
- 6CD wisselaar

Afbeelding

Nog even wat fotootjes:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

De aflevering bij Mini Düsseldorf is echt heel goed. Er zat een krasje rechtsachter boven het wiel en de voorbumper had wat steenslag en een kras. Dat hebben ze gewoon laten spuiten, moest goed zijn vonden ze. Ook hebben ze net een nieuwe voorruit geplaatst, er zaten teveel sterretjes in vonden ze. Een heel ander gevoel dan bij een autohandelaar waar ik laatst was die bij ieder ditje of dat je zei "het blijft een gebruikte auto meneertje" of "als U dat stoort, staat het u natuurlijk vrij dat te laten verhelpen". Gewoon netjes afgeleverd dus. De 7 jaar die de auto oud is, zie je er in ieder geval niet aan af.

We zijn er erg blij mee, rijdt heerlijk. Sporstoelen zitten ook voortreffelijk (ik zal de ///M sportstoelen uit de 1 serie dan ook niet zo hard missen). Ook een groot voordeel, we hebben opeens 60 cm meer plek in de garage!!

Morgen ga ik nog wat foto's schieten, plak ik die hier wel bij.

Vragen die ik alvast heb (maar ik ga zo nog even zoeken):

- In de auto zit geen mattenset, raden jullie OEM matten aan, of zijn er goede ervaringen met andere exemplaren?

- er zit (condens)vocht in de koplamp aan de bestuurderszijde (waarschijnlijk wat al te enthousiast met de hogedruk reiniger geweest bij het poetsbedrijf). Trekt dit vanzelf weer bij, of moet ik het een handje helpen (en hoe?)

- onder de afdekking van de bagageruimte zit een pechset (krik, wielsleutel, wig voor onder de banden, etc). Maar onder de auto hangt geen reservewiel (er zit wel een zwarte kunststof plaat, maar daar zit niks in). De auto heeft ook runflats en zo'n "bandenspannings-meet-systeem-via-ABS" (met instelknopje onder de handrem. Is dit normaal? Ik had eigenlijk niks verwacht (net zoals in de 1 serie, daar zit ook helemaal niks bij). Nu kun je eigenlijk nog niks als je een platte band hebt (je hebt immers geen reservewiel).
Laatst gewijzigd door Dutchy op 23 sep 2010, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Always Open
Cabrio-King

22 sep 2010, 22:14

Het feit dat je pechset niet aansluit op de aanwezige velgen is omdat de Crown Spoke velgen niet standaard in 2003 met de auto zijn meegeleverd. Want bij af-fabriek runflats is zelfs de krik afwezig.

Condens in de lamp zou nog wel bij kunnen trekken, maar let erop dat als de koplamp lek is, dit APK afkeur tot gevolg zal hebben.

Matten zijn prima als OEM, er is ook wel wat aftermarket te krijgen.

Je zegt dat je bij pech niets meer kunt, maar het idee is juist dat je runflats je nog 500 km verder brengen, met een aangepaste snelheid. De bandenspannings-indicatie is standaard in alle mini's (met of zonder runflat).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

22 sep 2010, 22:31

Knap bakkie Dutchy. Verrassend die rode bekleding binnen. Speels contrast met de zakelijke buitenkant :wink:

Veel plezier er mee.

Gr Rick
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 sep 2010, 23:39

gefeliciteerd :wink: kan wel een keurige aflevering zijn maar waarom geen nieuwe matjes :shock: snap die garages echt niet hoor :s
Ik zie dat je alleen een bestuurdersmat mist en die kun je bij de dealer ook los bestellen :wink: (35 euro ofzo)
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 sep 2010, 23:41

Ziet er erg strak uit 8)! Dat rood/zwarte interieur vind ik heel gaaf :icon_top:! Ik denk dat een setje OEM matten wel het mooist zal staan. Die zijn prima, ik weet alleen niet wat ze kosten. Soms komt er hier in de clubshop ook wel wat voorbij. Dat instelknopje voor de bandenspanningscontrole is inderdaad normaal. Daarmee kan je het systeem resetten (bijv. als je de banden opgepompt hebt).

Veel plezier ermee!
Afbeelding
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

23 sep 2010, 19:30

Dankjulliewel voor de leuke complimenten :D

Vandaag nog wat tijd gehad voor extra foto's. Ik wilde op het exportkenteken (met alleen WA verzekering) niet gaan rijden, dus maar gewoon even bij ons achterom.

Meteen kans om het wagenpark (zoals het nu nog is) op de foto te zetten, het paste maar net naast elkaar.
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

De Mini is toch wel wat hoger dan de Z
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Morgenvroeg naar de RDW, dan maar wachten tot het kenteken er is. :roll:
Laatst gewijzigd door Dutchy op 23 sep 2010, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2010, 19:33

Dutchy schreef:De Mini is toch wel wat hoger dan de Z
Afbeelding
Daar kan wat aan gedaan worden.. :)
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2010, 19:55

@ denniz :lol:

Net wagenpark zo!!

8)
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2010, 20:00

Gaaf trio 8)!
Afbeelding
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 sep 2010, 07:45

Mooie wagen! Deze velgen staan ook lekker trouwens.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2010, 08:56

mooie bak en mooie bekleding velgen staan idd erug dik

greetz
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

24 sep 2010, 11:28

Vanmorgen stond ik om 10 voor 8 voor een gesloten hek bij de RDW in Venlo. Ik heb voor "invoeren met APK" gekozen.

Even na 9 uur mocht ik 'm binnen rijden en werd er gekeurd. Uitstootwaardes werden gemeten, remmen getest, koplampen en lampjes gechecked. Toen ging ie de brug op:

Afbeelding
(aaifoon foto, sorry :oops: ).

Na wat checks onderlangs was ie "goedgekeurd" en mocht weer naar buiten. Toen ik 'm weer parkeerde naast het pand kwam de man die de keuring gedaan had nog naar buiten. "Je rechter achterlicht is kapot..." (ik denk "oh-oh ik heb geen lampenset gezien in de auto") "... daarnet was ie nog in orde, moet je thuis maar even een nieuwe indoen". Dus volgens mij ben ik gewoon gematst, was ie bij de keuring ook al stuk.

BPM aangifte was goed. Ze konden alleen de prijs van het "Chili pakket" niet vinden, dus hebben ze wat moet freubelen in hun tooltje om het goed te krijgen. Daardoor kwam hun bedrag €20 lager uit dan dat van mij.

Ik dacht dat ik de BPM meteen kon pinnen, maar nee...dat was niet meer. Ik krijg een betalingsuitnodiging in de mail, waarschijnlijk maandag of dinsdag! Als ik dan met spoed betaal, duurt het nog anderhalve week tot ik het kentekenbewijs heb! Dus de Mini moet nog even geduldig wachten in de garage, exportkenteken verloopt zondag.

Geduld...geduld!! :(
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

24 sep 2010, 14:23

Vandaag nog contact gehad met de Mini dealer, over de slotboutadapter die ontbreekt, maar ook over het galloperende geluid dat de auto maakt. Mijn omschrijving richting dealer (let niet op de naamvallen :oops: )
Ich hab festgestellt das das Auto ein "gallopierendes" gerausch macht, das ritmisch mit die Geschwindigheit zunimmt.
Im Lenkrad spuere ich keine Vibrationen und auch beim Bremsen spuere ich keine Vibrationen im Lenkrad oder Bremspedal. Also ich denke die Raeder/Reifen sind in ordnung. Vielleicht sind die Radlager nicht 100%.

Das Auto steht jetzt noch anderhalb Woche bei uns in die Garage, bis das NL Kennzeichen kommt. Wenn ich mehr kilometer mit das Auto gefahren hab melde ich mich noch mal wie das "gallopierendes" gerausch sich entwickelt.
en het antwoord:
Das gallopierende Geräusch liegt an den Breitreifen des Minis. Dieses Geräusch ist bekannt und liegt an der Reifenmarke. Je breiter die Profilrillen sind, umso mehr Luft kann sich darin während der Fahrt sammeln. Dieses führt dann zu diesem Geräusch. Das kann man nur abstellen, indem man neue Reifen von einem anderen Hersteller aufzieht.
Lucht tussen de profielblokken van de Dunlop's?? :? Klinkt dit bekend?

Het is wel zo dat je er niks van voelt in het stuur of met remmen. Ook gallopeerd ie gewoon door als je de auto laat rollen met ontkoppelde motor (dus aandrijflijn zal het niet zijn). Ook in een lange bocht (accelererend op een klaverblad) merk ik geen extra geluid (als de lagers gaar zouden zijn zou het dan juist moeten "grinden" lijkt me)

Van de Seat weet ik dat ze een omruilactie hebben gehad om Dunlop en Bridgestone banden die te veel herrie maakten om te ruilen voor Pirelli of Conti's. Onze Mini heeft runflat's dus dat is vast niet 1-op-1 vergelijkbaar lijkt me.
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

24 sep 2010, 14:41

Leuke MINI heb je daar!!

ik zie dat je rood interieur hebt..
deze als gezien: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=19468 ??

Misschien om je M stoelen te overtreffen? :wink:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2010, 16:18

Grappig zeg, ze hebben em toch redelijk gecheckt. Toen ik bij de RDW was hebben ze bij mij enkel naar chassisnummer gekeken en mocht weer doorrijden :)

Terug naar “Show your ride”