Het is een Cooper Chili uit juli 2003, 91.000km gelopen. 2e eigenaar. Altijd BMW/Mini onderhouden.
Kleur is Pure Silver Metallic met zwart dak en spiegelkappen.
Intereur is stof/leer "Kaleido" Tartan red/black. Dashboard is Silber.
De verdere uitrusting:
- Sportonderstel
- Multifunktioneel Lederen Cooper S stuur
- Cruise control
- Chrome line exterieur
- 17" Crown spokes, met Dunlop SP sport runflats 205/45-17
- Panoramadak
- Sportstoelen
- Stoelverwarming
- Mistlampen voor
- Automatic climate control
- Radio/cassette Boost
- 6CD wisselaar
Nog even wat fotootjes:
De aflevering bij Mini Düsseldorf is echt heel goed. Er zat een krasje rechtsachter boven het wiel en de voorbumper had wat steenslag en een kras. Dat hebben ze gewoon laten spuiten, moest goed zijn vonden ze. Ook hebben ze net een nieuwe voorruit geplaatst, er zaten teveel sterretjes in vonden ze. Een heel ander gevoel dan bij een autohandelaar waar ik laatst was die bij ieder ditje of dat je zei "het blijft een gebruikte auto meneertje" of "als U dat stoort, staat het u natuurlijk vrij dat te laten verhelpen". Gewoon netjes afgeleverd dus. De 7 jaar die de auto oud is, zie je er in ieder geval niet aan af.
We zijn er erg blij mee, rijdt heerlijk. Sporstoelen zitten ook voortreffelijk (ik zal de ///M sportstoelen uit de 1 serie dan ook niet zo hard missen). Ook een groot voordeel, we hebben opeens 60 cm meer plek in de garage!!
Morgen ga ik nog wat foto's schieten, plak ik die hier wel bij.
Vragen die ik alvast heb (maar ik ga zo nog even zoeken):
- In de auto zit geen mattenset, raden jullie OEM matten aan, of zijn er goede ervaringen met andere exemplaren?
- er zit (condens)vocht in de koplamp aan de bestuurderszijde (waarschijnlijk wat al te enthousiast met de hogedruk reiniger geweest bij het poetsbedrijf). Trekt dit vanzelf weer bij, of moet ik het een handje helpen (en hoe?)
- onder de afdekking van de bagageruimte zit een pechset (krik, wielsleutel, wig voor onder de banden, etc). Maar onder de auto hangt geen reservewiel (er zit wel een zwarte kunststof plaat, maar daar zit niks in). De auto heeft ook runflats en zo'n "bandenspannings-meet-systeem-via-ABS" (met instelknopje onder de handrem. Is dit normaal? Ik had eigenlijk niks verwacht (net zoals in de 1 serie, daar zit ook helemaal niks bij). Nu kun je eigenlijk nog niks als je een platte band hebt (je hebt immers geen reservewiel).