Was al een tijdje opzoek naar een nieuwe auto en heb veel verschillende merken en modellen overwogen in mijn zoektocht maar nadat ik vorige week een testrit had gemaakt in een Mini was de keus toch wel snel gemaakt, ben dan ook sinds afgelopen vrijdag de eigenaar van een Blauw/witte Cooper S uit 2002.
De Mini is mijn 4e auto, een overzicht van mijn vorige auto’s:
Mijn eerste auto was een Peugeot 106GTi uit 2003, ik kocht deze met nog geen 6000Km op de teller.
Heb ongeveer 2 jaar in deze auto gereden waarna ik het tijd vond voor wat snellers.

Heb de Peugeot ingeruild voor en Subaru Impreza wat echt een gewelig krachtige en snelle auto was, maar na wat Mods aan de motor en exterieur en de vele kilometers die ik toen maakte kwam ik tot de conclusie dat deze auto gewoon te duur was en dat hij weg moest.

Een collega kwam met het idee om Smart te gaan rijden omdat die lekker zuinig waren, dit zag ik eerst niet zitten maar na een testritje in een Roadster heb ik me toch over laten halen en heb ik een smart Roadster gekocht.
Hier heb ik 4 jaar in gereden.

Heb de Roadster gekocht toen er 35k op de teller stond en volgens vele ging deze de 70k niet halen want dat was/is waar de 700cc Mercedes blokjes zo bekend om stonden.
Heb in de 4 jaar tijd geen enkel probleem gehad met de Roadster maar was hem zat en vond dat het tijd was voor iets anders dus besloot ik de Roadster in te ruilen. Kilometerstand op de teller bij inruilen…132k!
Zag toen bij Marc Huisman in Alphen a/d Rijn een mooie Cooper S staan en heb daar een testrit mee gemaakt, was gelijk verkocht!
Wat een leuke auto om in te rijden, echt een genot. Zeker als je van zoiets als een Smart afkomt.
Nu een week later staat hij voor de deur.
Het is een Blauw/Witte Cooper S uit 2002 met Chili pakket en zo’n beetje alle extra’s die erop kunnen.
Wellicht is dit de Mini geweest van een (ex)forum lid??
Heb heel erg veel zin om hier heel veel in te gaan rijden en heel veel plezier te beleven.
Tevens ben ik voor de Mini op zoek naar een nieuwe (originele)pookknop, de pookknop die er nu in zit heeft wat scherpe randjes. Wellicht heeft iemand er nog een liggen? Kan op de bekende 2ehands verkoop websites geen vinden helaas.
Anders ben ik genoodzaakt van de week langs de dealer te gaan om een nieuwe te bestellen.