Bij deze…
In eerste instantie erg lang (lees: jaren) op zoek geweest naar een JCW GP. Om er één te vinden met de correcte km-stand en in nette staat valt, gezien het geringe productie-aantal, niet mee. Daarbij komt dat ik de auto voor woon-werk verkeer á 35.000 km per jaar ga gebruiken. Nu is een GP niet de zuinigste met het “oude” blok en ik vind het zonde om op een collectorsitem (dat is het toch…) in zo’n korte tijd zoveel kilometers te zetten.
Dat er ooit een GP moet komen als 2e auto, dat staat vast.
In de tussentijd heb ik toen een Golf MKV GTI gekocht. Veel plezier van gehad en iets aangepast. Subtiel aangepakt met een lichte verlaging en originele BBS RS861 Speedline velgen (afkomstig van Audi A6 S-line):

Terug naar de R56…
De bedoeling is de MINI te veranderen met subtiele wijzigingen. Geen goedkope aftermarket velgen maar, zoals bij VAG beter beter bekend, de OEM+ look.
Enige opties die er reeds op zitten en het vernoemen waard zijn:
- JCW exterieur
- JCW alcantara stuur
- Xenon
- Panaromadak
- Half leder bekleding
- Alta cat-back uitlaat
- Alta intercooler
- JCW shiftlight
- en nog wat die ik vergeten ben…
Ik hou jullie op de hoogte van wat er allemaal aan zal gebeuren, een tweetal kleine essentiële mods staan al vast:
- Verlagen
- 18 inch velgen
Er gaat veel meer veranderd worden,maar de bovenste 2 zijn 100% zeker en staan binnenkort te gebeuren. De overige mods zullen volgen…
Wat er al gebeurd is:
- Binnekant volledig gereinigd, foto’s volgen
- Kettingspanner vervangen naar de nieuwste PUMA-mod (was nog niet echt nodig, maar ik ga niet wachten tot de dag dat het wel nodig is). Kosten zijn gering dus ik zie geen reden om hier mee te wachten. Hiervan zal ik een uitgebreide how-to schrijven.
- Motorruim gereinigd, foto’s volgen
Om af te trappen hier enkele foto’s, de rest komt nog!

Eerste mod ligt klaar...