Boy's R53 WINTERSET & nieuwe R56 pg 10!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
boy1803
4 op een rij!
4 op een rij!

Boy's R53 WINTERSET & nieuwe R56 pg 10!

10 okt 2011, 23:38

Hallo allen!

Had me al even voorgesteld met het verhaal dat ik waarschijnlijk een R53 ging kopen. Nu is het zover, ik ga hem eind van de week waarschijnlijk ophalen.

Het is dus de Chili Red R53 Facelift geworden, met chili en chrono pakket en harman kardon. Volgens de Mini dealer in Lelystad zit er ook een differenteel op,maar volgens mij is dit gewoon standaard toch?

Zie hier de auto zoals hij nu erbij staat.

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn mijn mod plannen.

- Motorkap laten spuiten wegens steenslag (DONE)
- Witte strepen eraf (gelijk met spuiten natuurlijk)(DONE)
- "Brievenbus" zwart(DONE)
- Chrome ringen van de xenons rood mee spuiten, Blijven voor als nog even chroom.
- Koplampen zwart maken samen met Floris (top dat je wilt helpen!)
- Standaard grill zwart laten spuiten of aero grill ergens vandaan halen (alleen geen zin om bumper te dremelen en waar haal ik die aero grill) DONE!!
- Zwarte strepen, weet niet of dit nog door gaat. zonder strepen is hij ook mooi.
- Spiegelkappen zwart (misschien iemand nog een setje over die gespoten kunnen worden of al zwart zijn?)(DONE)
- Dak + spoiler zwart wrappen DONE!!
- Ramen achter blinderen DONE!!
- Achterlampen modden ook samen met Floris (en weer bedankt! :lol: )DONE!!
- Huidige velgen opknappen en zwart laten spuiten met winterbanden (of setje 16inch winterwielen iemand??)
- Nieuwe set velgen voor winterbanden, in het voorjaar weer eens kijken voor een zomersetwaarschijnlijk 18inch R105 7J ET52 waarschijnlijk ook in zwart (past dit zonder aanpassingen op de R53??) (DONE)

- Waarschijnlijk laat ik ook gelijk de carter pakking vernieuwen, icm olie, filter, bougies etc. nog andere dingen die ik gelijk mee moet laten nemen bij onderhoud? En welke bougies worden er aangeraden, waarschijnlijk gaan er gewoon bosch ngk bougies in. DONE!!
- Andere uitlaat (aanbevelingen?) DONE!!
- CAI (aanbevelingen?)DONE!!
- liefst ook nog een volledige aero kit, maar je bent al snel 1100 verder zonder spuiten en montage.
- Parrot 9200 DONE!!

Ik sta altijd open voor idee maar volgens mij heb ik niets gemist...
Laatst gewijzigd door boy1803 op 13 jan 2013, 20:42, 25 keer totaal gewijzigd.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2011, 00:07

Sper is niet standaard, maar een optie van ik meen €150-160 voor al die belachelijke belastingen :)

Die R105's passen gewoon, niks aan de hand.

Wat het spuiten betreft: als je de motorkap laat doen, even de koplampringen meenemen, mét de sproeier-kapjes, ook in het rood. Eventueel heb ik nog wel een ander setje kapjes en anders scoor je die bij de dealer voor €7,50/st als je toch zwart wil. De brievenbus zou ik rood laten, anders wordt het al snel teveel.

Bougies: NGK, ik heb het doosje nog wel in de grijze liggen. Al die pakkingen hoef je niet te doen tenzij het ergens lekt.

Weet je al welke CAI je wil? Ik kan je de Cravenspeed laten horen, die zit in de grijze. Als je voor performance gaat en niet het geluid: JCW of een Dave.F :)

De lampen wil zal ik je mee helpen inderdaad, alleen het in elkaar lijmen is een sh*tklus (achterlichten).

En wat betreft de wintervelgen: ik heb een setje 16-ers gekocht voor de grijze (morgen ophalen), voor de banden wacht ik nog op een prijsopgaaf. Voor de GP moet ik nog een setje S-spokes opknappen, maar de bandjes ervoor zijn al besteld. :)

Trouwens: je hebt een adresje voor het spuitwerk? Er is een goede spuiter lid hier op het forum namelijk :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2011, 00:15

Nice! mooie plannen man, mss is het nog een idee om je logo te laten cleanen? Als de kap toch gespoten wordt?
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2011, 00:18

De aerogrill voor de motorkap kost €30
Dat stukje in de bumper iets van €20 meen ik
Het rooster onderin de bumper weet ik niet :)

Ik haal dat gewoon bij Ad Smelt, best een fijne tent wat dat betreft :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2011, 08:22

Ziet er goed uit!! Mooie plannen ook al :icon_top:

Veel plezier ermee als je em heb! :D
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2011, 09:11

Nice Car en leuke mods in vooruitzicht.

30 oktober ff showen bij MINI'S IN THE BUSH 3 :wink:
boy1803
4 op een rij!
4 op een rij!

11 okt 2011, 11:51

Fred schreef:Nice! mooie plannen man, mss is het nog een idee om je logo te laten cleanen? Als de kap toch gespoten wordt?
Bedankt! Denk wel dat ik het logo laat zitten. staat denk ik vrij raar zonder logo maar bedankt voor de tip!
boy1803
4 op een rij!
4 op een rij!

11 okt 2011, 12:03

Floor-is schreef:Sper is niet standaard.....
Bedankt voor de reactie,
Toevallig is net onze spuiter hier geweest, Ferrari bodyshop, heb met hem even de plannen door genomen. Hij zei dat het niet mooi ging worden als hij de chrome ringen mee spuit, hij wilt ze liever in grondverf hebben of iig zonder chrome laag erop/eronder ivm met bladderen. Die sproeier kapjes was ik even mee in de war! Die zitten aan de buiten kant van de lamp dus die moeten ook gewoon rood worden. Bij het nieuwe model zitten ze wel aan de binnenkant zag ik. Dus als iemand nog koplamp ringen heeft zonder chrome hoor ik het graag. Denk dat de brievenbus toch zwart wordt en dat ik de strepen achterwegen laat. Anders wordt het inderdaad te druk. Hij vraagt voor het spuiten van de brievenbus, moterkap en spiegelkappen € 300,- volgens mij is dat niet al te veel. Als ik dan ook nog de koplamp ringen erop heb spuit hij dit kostenloos mee.

Als je het nr weet van de bougies kan ik deze gelijk bestellen hier bij ons. De pakking lekt iets niet te veel maar mijn vriendin gaat er toch wat km mee rijden dus wil wel dat het veilig gebeurt natuurlijk.

Wat betreft de CAI, ik heb nog geen idee wat het moet worden. Ik zal die van jou morgen avond even goed beluisteren. Ga denk ik meer voor geluid dan pk's. Met een CAI zal het toch niet heel veel zijn denk ik.
boy1803
4 op een rij!
4 op een rij!

11 okt 2011, 12:07

Floor-is schreef:De aerogrill voor de motorkap kost €30
Dat stukje in de bumper iets van €20 meen ik
Het rooster onderin de bumper weet ik niet :)

Ik haal dat gewoon bij Ad Smelt, best een fijne tent wat dat betreft :)
We gaan zo eens even wat rond bellen, want dan monteer ik inderdaad een aerogrill ipv zwart laten spuiten. Staat een stuk mooier denk ik. Al hoe wel ik vorige week in Duitsland een mat groene cabrio heb zien staan met zwarte grill. Ik zal zo even wat foto's posten.

Niet te duur trouwens, afgelopen zaterdag voor de mini van mijn schoonouders zwarte rand besteld voor de grill deze koste 110 euro!
boy1803
4 op een rij!
4 op een rij!

11 okt 2011, 12:09

nepnerd schreef:Nice Car en leuke mods in vooruitzicht.

30 oktober ff showen bij MINI'S IN THE BUSH 3 :wink:
Bedankt!!

Waar gaat dat plaats vinden? Waarschijnlijk staat het ergens op het forum, maar ben het nog niet tegen gekomen. Zal zo eens even zoeken!
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2011, 12:11

boy1803
4 op een rij!
4 op een rij!

11 okt 2011, 12:17

Thnxz, ik zie net dat ik moet werken zondag de 30e! ik ga 2 dagen later ook weer op vakantie. Als ik zo zie hoeveel mensen er komen zou ik er ook graag bij willen zijn. Maar gaat denk ik niet lukken....
boy1803
4 op een rij!
4 op een rij!

Terug van spuiter

24 okt 2011, 15:40

Zo,

de auto is vandaag terug gekomen van de spuiter. Helaas blijf je altijd kleur verschil zien ten opzichten van de kunstof bumper deze is iets donkerder.

Donderdag komen ze de ramen tinten voor een zeer goede vriendenprijs!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 okt 2011, 15:48

Nice!
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 okt 2011, 16:32

Chili red biedt veel potentieel! Kan je echt een superdik ding van maken met de juiste (zwarte) wielen e.d.

De zwarte luchthapper vind ik geen succes.

Veel plezier met modden! :icon_top:

Terug naar “Show your ride”