Mijn naam is Wesley van Dongen (WG15), ik ben 21 jaar en kom uit Heerle (Noord-Brabant)
Ik ben sinds december vorig jaar in het bezit van een grijze Mini Cooper S uit 2003 met 105.000Km op de teller.
Foto’s van de dealer:


Op de terugweg naar huis even langs een vriend van mij om mijn nieuwe auto te showen, gelijk een stukje nostalgie meegekregen.

Toen ik de auto eenmaal thuis stond ben ik gelijk begonnen met een grondige schoonmaak, wat wel nodig was…





Ik houdt ervan mijn auto’s te personaliseren. De eerste modificaties konden dan ook niet uitblijven en het maken van een ‘lange waslijst’ was dan ook vrij snel gebeurt.
De eerste modificatie was het monteren van een Weitec schroefset. Dit om het weggedrag nog beter te maken en de auto een mooiere hoogte ten opzichte van moeder aarde te geven.
Foto’s van het plaatsen ben ik vergeten te maken XD, het eindresultaat:


Op motorisch gebied mocht ik natuurlijk niet achterblijven dus was de volgende stap een bezoek brengen aan Beek Auto Racing. Na enig overleg met Klaas en een blik op de toekomstige modificaties hebben we gekozen voor de montage van een 17% pulley met bijbehorende software en een CDA van BMC. In een later stadia wordt dit aangevuld met een andere intercooler, andere nokkenassen, uitlaatsysteem en uiteraard software om dan eens kijken waar we precies staan.
Op de rollenbank:

Het resultaat na de 17% pulley , CDA en software betrof een maximaal vermogen van 208Pk en 254Nm koppel. Niet gek om mee te beginnen dacht ik.
Na de grootste kostenposten voorlopig gehad te hebben ben ik mee gaan richten op de optische kant. Dit hield in dat ik de luchthapper vervangen heb door een carbon
exemplaar.

Over de standaard audio was ik niet echt te spreken. Dit was dan ook gelijk mijn kans om de o zo grote kofferbak van de Mini maar eens onder handen genomen. De deurspeakers vervangen door Pioneer twee-weg speakers met cross-over filters. De achterspeakers heb ik laten vervallen en de kofferbak vol gebouwd met een zelfgemaakte kist waarin een 30cm Pioneer Subwoofer zit met een Pioneer 4 channel versterker erop.
Excuses voor de slechte telefoonkwaliteit:


Op het gebied van remmen wil ik nog een keer de overstap maken naar een BBK, dit dan gelijk in combinatie met een mooi setje velgen, maar gezien het budget voorlopig maar gekozen voor een goedkopere oplossing in de vorm van het spuiten van de remklauwen. Aangezien rood een beetje de cliché kleur is, heb ik voor iets totaal anders gekozen namelijk goud (dit een beetje in lijn met de BMW Performancelijn) en ik moet zeggen dat het resultaat er naar mijn mening wel mag zijn.
Eerst de grondlak:

Toen de uiteindelijke kleur:

En met de velgen erbij:

Ook ben ik persoonlijk geen fan van al het chrome rondom de auto, dus ben ik dit voor het grootste deel aan het verhelpen. Dit geld dus voor de chrome rand rondom de ruiten, de tankdop, de zij S-luchtroosters, de ringen om de koplampen etc.
Hieronder wat foto’s:






Tussendoor ook nog een keer de uitlaatsierstukken vervangen door zelfgemaakte exemplaren, wat de auto een net iets sportievere uitstraling geeft.

Uiteraard kunnen deze zelffabricaten niet tippen aan mijn laatste modificatie, namelijk een SuperSprint uitlaatsysteem. Ik was niet helemaal onder de indruk van het geluid van een standaard Cooper S waardoor ik al een tijdje opzoek was naar een alterantief. Eenmaal het forum afspeuren heeft geleid tot de aanschaf van SuperSprint en ik moet zeggen: “Wat een geluid!!”
Hieronder wat foto’s van de voorbereiding en montage:




Nou dit was het wel zo een beetje tot nu toe. Ik hoop dat ik jullie veel leesplezier kan bieden en zal jullie uiteraard op de hoogte houden van elke volgende update…
Uiteraard zijn alle commentaren welkom!
Groetjes,
Wesley
