R53 MCs: GP Spoiler gemonteerd

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Wg15
Enthousiast
Enthousiast

R53 MCs: GP Spoiler gemonteerd

26 okt 2011, 22:20

geNa heel wat uren leesplezier op het Mini Forum dan toch zelf maar even tijd gemaakt om me voor te stellen:

Mijn naam is Wesley van Dongen (WG15), ik ben 21 jaar en kom uit Heerle (Noord-Brabant)
Ik ben sinds december vorig jaar in het bezit van een grijze Mini Cooper S uit 2003 met 105.000Km op de teller.

Foto’s van de dealer:
Afbeelding
Afbeelding

Op de terugweg naar huis even langs een vriend van mij om mijn nieuwe auto te showen, gelijk een stukje nostalgie meegekregen.

Afbeelding

Toen ik de auto eenmaal thuis stond ben ik gelijk begonnen met een grondige schoonmaak, wat wel nodig was…

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ik houdt ervan mijn auto’s te personaliseren. De eerste modificaties konden dan ook niet uitblijven en het maken van een ‘lange waslijst’ was dan ook vrij snel gebeurt.

De eerste modificatie was het monteren van een Weitec schroefset. Dit om het weggedrag nog beter te maken en de auto een mooiere hoogte ten opzichte van moeder aarde te geven.

Foto’s van het plaatsen ben ik vergeten te maken XD, het eindresultaat:

Afbeelding
Afbeelding

Op motorisch gebied mocht ik natuurlijk niet achterblijven dus was de volgende stap een bezoek brengen aan Beek Auto Racing. Na enig overleg met Klaas en een blik op de toekomstige modificaties hebben we gekozen voor de montage van een 17% pulley met bijbehorende software en een CDA van BMC. In een later stadia wordt dit aangevuld met een andere intercooler, andere nokkenassen, uitlaatsysteem en uiteraard software om dan eens kijken waar we precies staan.

Op de rollenbank:

Afbeelding

Het resultaat na de 17% pulley , CDA en software betrof een maximaal vermogen van 208Pk en 254Nm koppel. Niet gek om mee te beginnen dacht ik.

Na de grootste kostenposten voorlopig gehad te hebben ben ik mee gaan richten op de optische kant. Dit hield in dat ik de luchthapper vervangen heb door een carbon
exemplaar.

Afbeelding

Over de standaard audio was ik niet echt te spreken. Dit was dan ook gelijk mijn kans om de o zo grote kofferbak van de Mini maar eens onder handen genomen. De deurspeakers vervangen door Pioneer twee-weg speakers met cross-over filters. De achterspeakers heb ik laten vervallen en de kofferbak vol gebouwd met een zelfgemaakte kist waarin een 30cm Pioneer Subwoofer zit met een Pioneer 4 channel versterker erop.

Excuses voor de slechte telefoonkwaliteit:

Afbeelding
Afbeelding

Op het gebied van remmen wil ik nog een keer de overstap maken naar een BBK, dit dan gelijk in combinatie met een mooi setje velgen, maar gezien het budget voorlopig maar gekozen voor een goedkopere oplossing in de vorm van het spuiten van de remklauwen. Aangezien rood een beetje de cliché kleur is, heb ik voor iets totaal anders gekozen namelijk goud (dit een beetje in lijn met de BMW Performancelijn) en ik moet zeggen dat het resultaat er naar mijn mening wel mag zijn.

Eerst de grondlak:
Afbeelding

Toen de uiteindelijke kleur:
Afbeelding

En met de velgen erbij:
Afbeelding

Ook ben ik persoonlijk geen fan van al het chrome rondom de auto, dus ben ik dit voor het grootste deel aan het verhelpen. Dit geld dus voor de chrome rand rondom de ruiten, de tankdop, de zij S-luchtroosters, de ringen om de koplampen etc.

Hieronder wat foto’s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tussendoor ook nog een keer de uitlaatsierstukken vervangen door zelfgemaakte exemplaren, wat de auto een net iets sportievere uitstraling geeft.

Afbeelding

Uiteraard kunnen deze zelffabricaten niet tippen aan mijn laatste modificatie, namelijk een SuperSprint uitlaatsysteem. Ik was niet helemaal onder de indruk van het geluid van een standaard Cooper S waardoor ik al een tijdje opzoek was naar een alterantief. Eenmaal het forum afspeuren heeft geleid tot de aanschaf van SuperSprint en ik moet zeggen: “Wat een geluid!!”

Hieronder wat foto’s van de voorbereiding en montage:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou dit was het wel zo een beetje tot nu toe. Ik hoop dat ik jullie veel leesplezier kan bieden en zal jullie uiteraard op de hoogte houden van elke volgende update…

Uiteraard zijn alle commentaren welkom!

Groetjes,

Wesley :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Wg15 op 31 mei 2013, 13:58, 35 keer totaal gewijzigd.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 okt 2011, 22:24

Welkom Dude

ZOZO lkkr beesie heb je en je bent ook lkkr bezig geweest KEEP IT UP
burn rubber not your soul

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

26 okt 2011, 22:25

Welkom Wesley!

Mooie kart...en je bent al lekker bezig geweest 8)

Kleur van de klauwen weet ik nog zo niet, maar wel gaaf dat je wat anders dan "normaal" probeert...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 okt 2011, 22:29

BBK-tje van HiSpec in het goud zo mooi zijn..

Leuke mods in elk geval!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 okt 2011, 23:09

Nice! Lekker bezig.

Maarruh 284Nm? Weet je het zeker...
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 okt 2011, 23:10

Das idd heel behoorlijk, lijkt me een typfoutje..
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 okt 2011, 23:14

Welkom hier 8)
Mooie foto reportage!
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 okt 2011, 23:59

Welkom!

Zooo, je bent al lekker op dreef!
Dikke mods hoor! 8) 8) 8)

Have fun! :wink:
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 okt 2011, 08:48

Mooie DS en fijne mods al doorgevoerd. Ziet er erg lekker uit.

Veel plezier ermee en tot meets, Huib
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2011, 09:23

Mooi bakkie !!
En al goed bezig met modden 8) 8)
Veel plezier met je ride ..
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2011, 15:53

Gaaf ding, en al lekker bezig met modden! Keep it up! 8)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Wg15
Enthousiast
Enthousiast

27 okt 2011, 16:49

Bedankt voor alle positieve reacties!!

peter schreef:Nice! Lekker bezig.

Maarruh 284Nm? Weet je het zeker...
Was mij niet opgevallen, verkeerde aanraking van het numeriek, het is inderdaad een typefoutje... Grafiek erbij gepakt en het zijn er dus 254...

Verder ervaar ik het volgende probleem:

Mijn originele Xenon valt na een tijdje rijden wel eens uit :shock:
Zodra ik de auto start gaan de lampen automatisch aan en ik kan deze niet uitzetten. Na een tijdje rijden viel de lamp aan de bestuurderskant regelmatig uit. Ik langs de BMW Dealer om informatie te vragen en zonder onnodige kosten te maken werd mij geadviseerd de modules links en rechts eens te wisselen. Dus ik de modules omgewisseld om te kijken of het hier aan ligt of dat de lamp op de een of andere manier kapot is. Dit ging de eerste week goed maar nu heb ik het zelfde probleem, nog steeds aan de bestuuderskant met de andere module dus.
Het meest vreemde vind ik dat zodra de lamp uitvalt en ik het contact uit zet en de auto wederom start de lamp het gewoon weer doet!! voor een tijdje dan :(

Iemand enige ervaring/advies?

Groetjes,

Wesley
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2011, 17:02

Je bent lekker met je mini aan het modden geweest zeg! Looks good :D
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2011, 17:03

Heb je al geprobeerd er een andere lamp in te zetten? FF kijken op marktplaats voor een setje. Lampje kost bij de dealer 125 euro per stuk...
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2011, 17:39

Ziet er lekker uit, goed bezig geweest.
R53 MCS HB / Pepper White

Terug naar “Show your ride”