the evolution of a mini.. wanders spec. nieuwe striping?

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
wanders
Enthousiast
Enthousiast

the evolution of a mini.. wanders spec. nieuwe striping?

05 nov 2011, 14:07

Deze mini kwam ik tegen op een show in rotterdam waar ik met mijn driftauto wat shows moest doen..
Afbeelding

toen ik dat ding zag moest ik er ook een hebben.. maar aangezien ik zelf genoeg speelgoed heb vond ik het wel leuk voor me vrouw die toen nog hier mee reed:
Afbeelding

en als ik zelf effe geen straat legale race wagen had staan nam ik hem zelf ook af en toe mee;
Afbeelding

aangezien ik zelf met een mercedes viano rij had ik de ruimte in de bmw niet echt nodig aangezien me vrouw er altijd alleen samen met me dochter van 2 rijd..

dus toch maar op zoek naar een mini, kinderstoeltje voorin en achterbank plat zodat alle vrouwen zooi er makkelijk in past..

uiteindelijk had een goede vriend van me 3weken daarvoor een mini gekocht, en wilde van het kappersimago af en vond die touring wel wat.. deal gemaakt en nu heb ik een hele blije vrouw met een mini... en ik moet zeggen dat het echt super is zo'n ding! genoeg speelgoed voor te krijgen ook dus kan me er rustig op uitleven...

die maat van me kocht de mini van een forum lid hier dus jullie kennen de auto denk ik nog wel...

even geheugen ofrissen:
Afbeelding

zo had het forumlid hem opgehaald...
Afbeelding

zo ging de auto weer weg bij AX-Arnie
Afbeelding

een zo kocht ik hem weer van die maat van me... inmiddels 4cm verlaagd en zwarte wielen.. en een eisenmann uitlaatje..
Afbeelding

en nu ik hem 2weken in bezit heb staat hij er zo bij.. met witte winter wielen, 2cm spacers brembo bigbrake kit,facelift achterlichten , JCW areo grille en nog wat kleine dingentjes zoals xenon enz..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ben inmiddels druk op zoek naar een cooper-s motor en bak.. en heb een bende aan carbon intrieur delen besteld.. even af wachten of het nog wat word met de groupbuy voor de orranje GP wing.. en straks van de zomer een paar dikke 9j wielen er onder uiteraard!

ik vergeet alleen af en toe dat ik de auto voor mijn vrouw gekocht heb....

edit: topic tietel
Laatst gewijzigd door wanders op 30 jan 2012, 18:25, 6 keer totaal gewijzigd.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2011, 14:12

Hij heeft al het een en ander "meegemaakt", maar nu staat ie er wel netjes bij 8). 9j gaat je overigens niet lukken zonder aanpassingen. Denk dat 8j het max is wil je met je huidige ophanging en wielbogen blijven rondrijden :wink:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2011, 14:39

Dit is wel nog wat breder, maar je krijgt wel een idee :) achteraan 17"x9,75 met banden 215 40, vooraan 17x 8,25

zonder camber :|

Afbeelding

Afbeelding

mét 2,8 graden camber

Afbeelding

Afbeelding

Vind het altijd jammer dat je op zo'n breed wiel dan op zo'n getrokken banden moeten rijden. Plannen klinken iig wel super :). Ben zoiezo benieuwd welke wielen je gaat nemen
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2011, 15:02

Don't forget to mention, Fred.. Die laatste heeft R56 draagarmen achteraan, waardoor er (veel) meer plek is aan de binnenkant ;)
wanders
Enthousiast
Enthousiast

05 nov 2011, 15:45

juist! die zwarte is helemaal goed! beetje laswerk om wielen passend te krijgen is geen probleem.. als het niet kan wil ik het juist.. :)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2011, 15:54

Hier is er een topic over, mocht je er meer willen over weten :wink:. Hij is idd wel vet 8)
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 nov 2011, 16:06

sam heeft een s-blok....
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 nov 2011, 16:06

audissimo schreef:sam heeft een s-blok....

oeps, je had al gereageerd... :D
wanders
Enthousiast
Enthousiast

05 nov 2011, 21:18

ja helaas alleen onderblok en kop momenteel... ik zoek een complete swap met bak aandrijfassen enzo.. alles compleet dus..
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2011, 21:24

Tof bakkie, de inspiratie-Mini van je is hier ook te vinden, het is de dikke bolide van Ducks: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=9628
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2011, 09:22

Ik vind breder dan 8,5J echt geen gezicht op een R53 (en op een R56 ook niet eigenlijk, sorry Duckie..) Maar goed, da's persoonlijk natuurlijk..

Ben benieuwd wat je er van gaat maken, keep it up!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 nov 2011, 11:22

Haha, cool! Laat de conservatievelingen maar lullen en gewoon 9j, is echt geen probleem met een beetje camber voor en achter.

Volgens mij ben jij Lennard Wanders (zijn niet zo veel drifters die Wanders heten ;) ) Dan ken jij DBM ook wel. Die hebben de conversie van 4x100 naar 5x114.3 gedaan voor mij. Als je een beetje keuze wilt hebben in wielen zou ik dat ook zeker doen.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
wanders
Enthousiast
Enthousiast

06 nov 2011, 11:36

Ja klopt Jeroen vertelde idd dat ze die van jou omgebouwd hadden... Dbm ken ik natuurlijk wel..:) ik heb 2 jaar in die r34 skyline van hun gereden...
wanders
Enthousiast
Enthousiast

11 jan 2012, 17:03

zo weer paar dagen werk in de mini zitten...

afgelopen weekend bij vdg een motor+bak +dme+ews etc van een 2008 r52 wezen halen en die ingebouwd...

inbouwen was opzich niet veel werk..

maar omdat er een generatie verschil tussen de motor en auto zit (zilvere en zwarte dme) was dat nog wel wat uitzoek werk...

maar is gewoon te doen.. bende draden er bij trekken en draaien maar...

maargoed nu 170 pk in de mini zitten en volgende week effe naar beek voor de software aan te passen naar 190 pk ofzo...
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini

lekker bezig

12 jan 2012, 01:20

HEE GOZER

lekker hoor dat tie loopt.toch goed gekomen, :wink: :lol:

gr sam

Terug naar “Show your ride”