Dave's Electric Blue R53 (F1 trip foto dump P23)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
dqs23
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Dave's Electric Blue R53 (F1 trip foto dump P23)

24 mei 2012, 14:54

Hallo allemaal,

Na anderhalf jaar stilte heb ik weer de Mini virus goed te pakken. Nu dat onze zoon wat ouder is heeft papa wat meer tijd voor zijn hobby. Andere reden waarom weinig gebeurde met de R50 is ook omdat dat ie toch niet rap genoeg is voor mij. De bedoeling van de mini was voor mijn vrouw maar al te vaak in de ochtend als ik mijn deur open doet is dan mijn auto weg en zit ik dan met de R50, opzicht niks mis mee, maar zoals ik tegen haar zei: als ik wist van tevoren hoe vaak ik in de mini moet rijen had ik wel een S gehaald. Haar reactie was "oh dan haal je toch een S" :p Nou dat hoef je mij niet 2x te zeggen en toen begon de zoek toch. Ik ben normaal gesproken niet al te kieskeurige met kleur van een auto (als het maar niet te extreem is) maar met de mini vonden we beide blauw met een witte dak toch het mooiste. Indi blue zoals ik nu heb is het helemaal maar de eletric blue is ook wel mooi. Toen kwam de beslissen R53 of R56 S. Na veel lezen van hier en daar neig ik toch meer naar de compressor en de R53 is gewoon wat meer hardcore vind ik.

Dus kleur gekozen, model gekozen en nu de rest (tja ben eenmaal een petrolhead en dan is een perfecte auto vinden best een lastige klus). Het liefst van een NL dealer zodat ik de R50 kan inruilen maar als in DL een voldoet aan me eisen is dan is het ook geen probleem, heb de laste 2 autos ook zelf geïmporteerd dus dat is een fluitje van een cent.

Opties die er moet op zitten:
R53 indi of electric blue
max een ton km
facelift model
Xenon
Chrono pakket
3 spaak sports stuur
alle andere opties zijn nice to have maar geen deal breaker.

Na een aantal weken zoeken (ook hier bij de club leden) ben ik een R53 Indi blue in het zuiden van het land tegen gekomen. Alleen de dealer wou maar €5000 geven voor mijn Cooper en dat vond ik te weinig. Hij kwam met een hele verhaal van de auto is van een klant en hij verkoop normaal nooit mini's (terwijl hij wel nog een andere te koop heb staan, vast ook van een klant :s ). De klant zijn net verhuisd en heeft het zelf meegenomen uit Luxemburg en hier op kenteken laten zetten, van daar de kenteken xx-TPD-x. Ik dacht bij mezelf ja ja hoe toevallig dat jij zo dichtbij de grens zit en de klant na alle bpm hebben betaald en gelijk tekoop zetten. euhhh No GO!!!!

Dan maar verder zoeken.... en toen vorige week kwam ik een EB tegen en had alles wat ik zocht. Gelijk vorige week zaterdag met een maat van me (BMW montuur, erg handig :mrgreen: ) gaan kijken. Een maal daar, stond de EB al klaar en gepoetst. Ik was nog niet zeker van de kleur maar eenmaal gezien was ik wel overtuigd. Na alles grondig hebben nagekeken kwamen we zelfs een aantal prettige verassingen qua opties die niet op de advertentie stond zoals DSC, LSD en verwarmde voorruit/sproeiers.

Gisteren contact gehad met de verkoper en overeen gekomen met de prijs mits de test rit goed bevalt die vorige week helaas niet mogelijk was ivm met een lege accu. Dus a.s. zaterdag een testrit maken en hopelijk een handtekening kunnen zetten. Spannen!!!!!!

Ik zit alleen nu met de volgende dilemma. De EB heeft 18" imitatie GP velgen er onder van Worx. Oxidatie op sommige plekken zijn al duidelijk zichtbaar waar door ik moet het sowieso laten behandelen. De banden die er zitten onder zit zijn geen runflats, en de achterste 2 zijn van een B merk (Meteor). Op mijn R50 zitten nu 17" S-spokes met runflats maar met een wit rand en spaken zijn indi blue gespoten. Omdat ik heb ergens gelezen van clubleden dat met 18" en runflats er onder best stug is en mijn vrouw er ook in moeten rijen wil ik niet een al te oncomfortabele ride hebben. En ik heb geen idee hoe de kwaliteit is van de Worx velgen. Zal ik de 18" houden en laten behandelen of 17" S spokes er onder en wit poedercoaten.
Wat denken jullie ?

Vandaag 27-05-2012 ben ik met een vriend de EB gaan test rijen. Eenmaal aangekomen de R53 stond al netjes buiten met de groene plaat er op en klaar voor de rit. Dit was mijn eerste keer in een Cooper S dus vond het erg spannen. Heel rustig uit de dealer gereden en netjes inrijen tot de olie op temperatuur was, erg handig zo'n Chrono pakket. Eenmaal op temperatuur stukje snelweg gevonden en GAAN. Wat een heerlijke geluid van die compressor, nu weet ik helemaal zeker dat ik de goeie keus heb gemaakt. Alles verliep prima, geen gekke dingen tegengekomen. Eenmaal terug bij de dealer gelijk op de brug gezet en verder nagekeken. Enige wat opviel was de achter rem blokken en schijven waren op, maar dat zij de verkoper ook. Na was stevige onderhandeling en hij 3 keer in zijn kantoorje duiken en rekenen en rekenen en rekenen hadden we een deal. (shakeit) Heb ook nog een setje R98 met winterbanden weten uit te slepen.

Volgende week vrijdag ophalen en dan begint de pret.

Hij wordt zeker niet stock gelaten en wat tuning is zeker in de planning. CAI, uitlaat, BAR chip, pully, GRS IC om even een paar op te noemen. Precies welke merken en welke volgorde moet ik nog even uitzoeken en natuurlijk aan jullie de advies vragen.

To be continue.....

gr
Dave

Speciale uitvoeringen-Bestel
1CA Selection Cop Relevant Vehicles
210 Dynamic Stability Control (DSC)
249 Multi-Function for Steering Wheel
255 Sports Leather Steering Wheel
2TA Limited Slip Differential
302 Alarm System
313 Exterior Mirror Package
314 Heated Windscreen Washer Nozzles
359 Visibility Package
369 LT/ALY wheels/ S-Spoke
382 Roof and Mirror Caps in White
423 Floor Mats, Velour
431 Interior RR VW Mirror W Aut Anti-D
441 Smokers Package
450 Height Adjustment F Front Passenger Seat
493 Storage Compartment Package
508 Park distance Control (PDC)
520 Foglights
521 Rain Sensor
522 Xenon Light
534 Automatic Air Conditioning
547 Cockpit Chrono Package
550 On-Board Computer
563 Lights Package
650 Cd Player
Radio Boost
674 Hifi Loudspeakers Systems Harman Kardon
736 Second Radio Remote Control Key
863 Europe/Dealer Directory
872 Chili
877 Deletion Cross-Over Operation
886 Dutch / On-Board Documentation
895 Additional Ventilator
8SP COP Control
9AA External Skin Protection

Speciale uitvoering-serie
228 Sports Suspension settings Plus
463 Interior Surface Alloy Patina
481 Sport Seats F Driver/Front Passenger
546 Revolution Counter
548 Speedometer With Kilometer Reading
823 Hot Climate Version
851 Language Version German

Mod list:
Alta korte antenne
Go Badge
PIAA LED stadslicht
Philips Silverline voor richtingaanwijzers
LED Kentekenverlichting
JCW Leather Dash
JCW Carbon/Leather shift knob
JCW Carbon/Leather handbreak grip

Wishlist:
CAI done Dave.F
Playmini catback uitlaat done Milltek Catback
Beek Chiptuning
Recaro Sportster CS Leer/Alcantara
15% Pully
GRS Motorsport IC done
Veerpootbrug done JCW
Velgen zandstralen en Poedercoaten done
OEM Midden armsteun
Remmen upgrade

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door dqs23 op 25 apr 2013, 15:09, 35 keer totaal gewijzigd.
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2012, 16:08

Zo'n zoektocht is altijd erg leuk :lol:

Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd dat die EB met een lege accu staat als je komt kijken. Wel even opletten, als mensen b-merk bandjes om velgen leggen zijn ze vaak van het type 'gier' wat je later terug kan gaan zien in andere zaken. Aan de andere kant, als hij helemaal is nagelopen door een monteur zal het belangrijkste wel gecheckt zijn!

Veel plezier in ieder geval met kijken/vergelijken/rijden 8)
dqs23
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

24 mei 2012, 16:52

thanks.
De dealer kwam wel eerlijk over. Hij heeft ook zelf aangeboden om de EB op de brug te gooien en verder nakijken. Maat van me heeft alles na gelopen en zaterdag na de test rit ook even op de brug dus komt wel goed.
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2012, 16:58

Dacht dat hij bij een particulier stond, bij een garage is het inderdaad minder vreemd dat hij leeg staat. Veel succes/plezier zaterdag :lol:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2012, 17:14

Hey Dave, ook eindelijk aan de R53! Verstandig gozer, binnenkort even meeten lijkt me.

Ik zou je S-spokes wit poeder en eronder pleuren, zeker als je op RF's wilt blijven rijden. Laat die Worx velgen maar een keertje zien anders, wellicht heb ik daar wel interesse in.

Je hebt m'n nummer he, laat maar weten als 'm hebt. Spreken we effe bij Loogman of je komt hier een biertje doen!

Gefeliciteerd gozer!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
dqs23
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

24 mei 2012, 17:56

Heb net de optie lijst gekregen. Wel handig als je vriend bij BMW werkt :D
Opties in orange begrijp ik niet helemaal wat het inhoud dus als iemand het weet graag een uitleg of een link waar het op staat.

210 Dynamic Stability Control (DSC)
249 Multi-Function for Steering Wheel
255 Sports Leather Steering Wheel
2TA Limited Slip Differential
302 Alarm System
313 Exterior Mirror Package
359 Visibility Pack
369 LT/ALY wheels/ S-Spoke
382 Roof and Mirror Caps in White
423 Floor Mats, Velour
431 Interior RR VW Mirror W Aut Anti-D
441 Smokers Package
450 Height Adjustment F Front Passenger Seat
493 Storage Compartment Package
508 Park distance Control (PDC)
520 Foglights
521 Rain Sensor
522 Xenon Light
534 Automatic Air Conditioning
547 Cockpit Chrono Package
550 On-Board Computer
563 Lights Package
650 Cd Player
Radio Boost
736 Second Radio Remote Control Key
863 Europe/Dealer Directory
872 Chili
877 Deletion Cross-Over Operation
886 Dutch / On-Board Documentation
895 Additional Ventilator (waaro)
8SP COP Control
9AA External Skin Protection

Speciale uitvoering-serie
228 Sports Suspension settings Plus
463 Interior Surface Alloy Patina
481 Sport Seats F Driver/Front Passenger
546 Revolution Counter
548 Speedometer With Kilometer Reading
823 Hot Climate Version
851 Language Version German :s
Marcel Always Open
Cabrio-King

24 mei 2012, 18:25

dqs23 schreef:Opties in orange begrijp ik niet helemaal wat het inhoud dus als iemand het weet graag een uitleg of een link waar het op staat.

....8SP COP Control
.... 877 Deletion Cross-Over Operation
... 895 Additional Ventilator (waaro)
COP = bepaalde milieu-instelling voor CO2 en COx uitstoot, standaard in NLD, niets bijzonders. De Cross-over operation instelling heeft ook met een standaard instelling voor milieu te maken. Je ziet ook nog ergens een "hot climate" instelling, en een additional ventilator (onder de motorkap) wat ook in dit kader past. Allemaal standaard NL.
dqs23 schreef:313 Exterior Mirror Package
359 Visibility Pack
Visibility pack hoort bij verwarmde spiegels, verwarmde voorruit ruitensproeiers en autodimmende binnenspiegel en misschien ook de regensensor.
dqs23 schreef:493 Storage Compartment Package
Ofwel het handschoenenkastje, ofwel de extra plank onder je stuur. Allebei is dit niet standaard.
dqs23 schreef:563 Lights Package
Die weet ik effe niet uit m'n hoofd
dqs23 schreef:Radio Boost
Vroeger had je ofwel de Wave ofwel de Boost radio. Jij hebt Boost i.c.m. e extradeluxe Harman Kardon. Wave is uitgestorven.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
dqs23
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

24 mei 2012, 23:42

Thanks Marcel
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2012, 00:03

Cirkeltje is weer rond; jij bent een vriend van Colin Liem!
dqs23
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

25 mei 2012, 11:26

@peter ja dat klopt. Ben jij die gene die een 350Z had en bij Nissan Auto Heemskerk had gewerkt ? Zo ja dan hebben we elkaar al een keer ontmoet denk ik. Ik was met hem daar om de audio uitbouwen van zijn Almera. Kleine wereldje, hopelijk tot meets.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2012, 11:29

dat is die Peter idd :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2012, 11:47

dqs23 schreef:@peter ja dat klopt. Ben jij die gene die een 350Z had en bij Nissan Auto Heemskerk had gewerkt ? Zo ja dan hebben we elkaar al een keer ontmoet denk ik. Ik was met hem daar om de audio uitbouwen van zijn Almera. Kleine wereldje, hopelijk tot meets.
Ja, klopt inderdaad Dave!

Tot meets en succes met de aankoop van een R53!!
dqs23
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

27 mei 2012, 01:53

Het is een feit, de knoop is doorgehakt, de IB R50 wordt een EB R53.
Aanstaande vrijdag ophalen, eerst met de kids naar Disney, dan lijkt de wachttijd minder lang :lol:

Hier is alvast een voorproefje. :)) :feest (shakeit)
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 mei 2012, 02:12

Strakke kar!

Like the wheels :)
Smeed
Be Mini
Be Mini

27 mei 2012, 08:19

Sportive ride, very nice.
Een R53 is een toppie keuze :D
Vanuit het ☀zuiden wens ik je veel drive- fun.

Greetz Karin.

Terug naar “Show your ride”