Na anderhalf jaar stilte heb ik weer de Mini virus goed te pakken. Nu dat onze zoon wat ouder is heeft papa wat meer tijd voor zijn hobby. Andere reden waarom weinig gebeurde met de R50 is ook omdat dat ie toch niet rap genoeg is voor mij. De bedoeling van de mini was voor mijn vrouw maar al te vaak in de ochtend als ik mijn deur open doet is dan mijn auto weg en zit ik dan met de R50, opzicht niks mis mee, maar zoals ik tegen haar zei: als ik wist van tevoren hoe vaak ik in de mini moet rijen had ik wel een S gehaald. Haar reactie was "oh dan haal je toch een S"

Dus kleur gekozen, model gekozen en nu de rest (tja ben eenmaal een petrolhead en dan is een perfecte auto vinden best een lastige klus). Het liefst van een NL dealer zodat ik de R50 kan inruilen maar als in DL een voldoet aan me eisen is dan is het ook geen probleem, heb de laste 2 autos ook zelf geïmporteerd dus dat is een fluitje van een cent.
Opties die er moet op zitten:
R53 indi of electric blue
max een ton km
facelift model
Xenon
Chrono pakket
3 spaak sports stuur
alle andere opties zijn nice to have maar geen deal breaker.
Na een aantal weken zoeken (ook hier bij de club leden) ben ik een R53 Indi blue in het zuiden van het land tegen gekomen. Alleen de dealer wou maar €5000 geven voor mijn Cooper en dat vond ik te weinig. Hij kwam met een hele verhaal van de auto is van een klant en hij verkoop normaal nooit mini's (terwijl hij wel nog een andere te koop heb staan, vast ook van een klant

Dan maar verder zoeken.... en toen vorige week kwam ik een EB tegen en had alles wat ik zocht. Gelijk vorige week zaterdag met een maat van me (BMW montuur, erg handig

Gisteren contact gehad met de verkoper en overeen gekomen met de prijs mits de test rit goed bevalt die vorige week helaas niet mogelijk was ivm met een lege accu. Dus a.s. zaterdag een testrit maken en hopelijk een handtekening kunnen zetten. Spannen!!!!!!
Ik zit alleen nu met de volgende dilemma. De EB heeft 18" imitatie GP velgen er onder van Worx. Oxidatie op sommige plekken zijn al duidelijk zichtbaar waar door ik moet het sowieso laten behandelen. De banden die er zitten onder zit zijn geen runflats, en de achterste 2 zijn van een B merk (Meteor). Op mijn R50 zitten nu 17" S-spokes met runflats maar met een wit rand en spaken zijn indi blue gespoten. Omdat ik heb ergens gelezen van clubleden dat met 18" en runflats er onder best stug is en mijn vrouw er ook in moeten rijen wil ik niet een al te oncomfortabele ride hebben. En ik heb geen idee hoe de kwaliteit is van de Worx velgen. Zal ik de 18" houden en laten behandelen of 17" S spokes er onder en wit poedercoaten.
Wat denken jullie ?
Vandaag 27-05-2012 ben ik met een vriend de EB gaan test rijen. Eenmaal aangekomen de R53 stond al netjes buiten met de groene plaat er op en klaar voor de rit. Dit was mijn eerste keer in een Cooper S dus vond het erg spannen. Heel rustig uit de dealer gereden en netjes inrijen tot de olie op temperatuur was, erg handig zo'n Chrono pakket. Eenmaal op temperatuur stukje snelweg gevonden en GAAN. Wat een heerlijke geluid van die compressor, nu weet ik helemaal zeker dat ik de goeie keus heb gemaakt. Alles verliep prima, geen gekke dingen tegengekomen. Eenmaal terug bij de dealer gelijk op de brug gezet en verder nagekeken. Enige wat opviel was de achter rem blokken en schijven waren op, maar dat zij de verkoper ook. Na was stevige onderhandeling en hij 3 keer in zijn kantoorje duiken en rekenen en rekenen en rekenen hadden we een deal.

Volgende week vrijdag ophalen en dan begint de pret.
Hij wordt zeker niet stock gelaten en wat tuning is zeker in de planning. CAI, uitlaat, BAR chip, pully, GRS IC om even een paar op te noemen. Precies welke merken en welke volgorde moet ik nog even uitzoeken en natuurlijk aan jullie de advies vragen.
To be continue.....
gr
Dave
Speciale uitvoeringen-Bestel
1CA Selection Cop Relevant Vehicles
210 Dynamic Stability Control (DSC)
249 Multi-Function for Steering Wheel
255 Sports Leather Steering Wheel
2TA Limited Slip Differential
302 Alarm System
313 Exterior Mirror Package
314 Heated Windscreen Washer Nozzles
359 Visibility Package
369 LT/ALY wheels/ S-Spoke
382 Roof and Mirror Caps in White
423 Floor Mats, Velour
431 Interior RR VW Mirror W Aut Anti-D
441 Smokers Package
450 Height Adjustment F Front Passenger Seat
493 Storage Compartment Package
508 Park distance Control (PDC)
520 Foglights
521 Rain Sensor
522 Xenon Light
534 Automatic Air Conditioning
547 Cockpit Chrono Package
550 On-Board Computer
563 Lights Package
650 Cd Player
Radio Boost
674 Hifi Loudspeakers Systems Harman Kardon
736 Second Radio Remote Control Key
863 Europe/Dealer Directory
872 Chili
877 Deletion Cross-Over Operation
886 Dutch / On-Board Documentation
895 Additional Ventilator
8SP COP Control
9AA External Skin Protection
Speciale uitvoering-serie
228 Sports Suspension settings Plus
463 Interior Surface Alloy Patina
481 Sport Seats F Driver/Front Passenger
546 Revolution Counter
548 Speedometer With Kilometer Reading
823 Hot Climate Version
851 Language Version German
Mod list:
Alta korte antenne
Go Badge
PIAA LED stadslicht
Philips Silverline voor richtingaanwijzers
LED Kentekenverlichting
JCW Leather Dash
JCW Carbon/Leather shift knob
JCW Carbon/Leather handbreak grip
Wishlist:
CAI done Dave.F
Playmini catback uitlaat done Milltek Catback
Beek Chiptuning
Recaro Sportster CS Leer/Alcantara
15% Pully
GRS Motorsport IC done
Veerpootbrug done JCW
Velgen zandstralen en Poedercoaten done
OEM Midden armsteun
Remmen upgrade



