Skycount, Cooper S R53 (Pag.2 video)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
skycount
One wheel wonder
One wheel wonder

Skycount, Cooper S R53 (Pag.2 video)

28 jul 2012, 11:34

Mijn broer heeft deze wagen gekocht en sinds ik meestal altijd aan zijn wagen werk en regelmatig met mijn Megane 3 RS Trophy switch om wat plezier te hebben, dacht ik zet deze even hier online en hij zoekt ook nog wat stukken voor zijn mini :)

Mini cooper S R53
Bj: 2006
Donkerblauw kleur
Motorische aanpassingen: (gedaan door vorige eigenaar)
Intercooler Grs (aan vervanging toe, maar weten niet welke te kopen)
Injector 550cc bosh
luchtfilter/box M7
Poulie M7 16%
Aac Newman
Bypass DT
Catback Milltek
Collector Janspeed
Reprog perso

Aanpassingen door vorige eigenaar:
Dashboard bovenaan wrappen met alcantara,
Middenconsole volledig mat black gespoten
Downpipe's naast radio links en rechts wrapped met alcantara.
Verlagings veren (merk geen idee)

Aanpassingen reeds gedaan door ons:
Lichten vooraan de wrap afgedaan zodat terug chrome uitzicht heeft (wrap was slecht gedaan)
Carbon inlaatstuk (motorkap)
Carbon spiegels
Carbon kofferhandgreep (carbon is van mini zelf)
Deurpanelen binnenkant opnieuw gelakt
Pioneer radio incl subwoofer in de koffer
Scangauge 2

Nieuwe foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en paar foto's: (voor de carbon stukken en aanpassingen genomen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door skycount op 29 jul 2012, 18:45, 5 keer totaal gewijzigd.
Anto
Be Mini
Be Mini

28 jul 2012, 11:56

toffen bak
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jul 2012, 11:58

Die vorige eigenaar heeft ook niet stil gezeten...
Leuke S !
Ik neem maar even voor het gemak aan dat de vorige eigenaar de motorische aanpassingen heeft laten doen? Weet je ook waar?
skycount
One wheel wonder
One wheel wonder

28 jul 2012, 12:07

Raymond schreef:Die vorige eigenaar heeft ook niet stil gezeten...
Leuke S !
Ik neem maar even voor het gemak aan dat de vorige eigenaar de motorische aanpassingen heeft laten doen? Weet je ook waar?
Nee we weten niet waar hij dit allemaal gedaan heeft.
De vorige eigenaar woont tussen Luik en Luxemburg (Wallonië, belgië)
En bij de aankoop van de mini, hebben alle facturen en originele onderdelen mee gekregen maar deze waren allemaal van webshops of bedrijven. En volgens de eigenaar is alle aanpassingen bij een bmw/mini dealer gebeurd.

We kijken ook veel op de oliedruk en we meten regelmatig na of hij geen olie verbruikt of verliest.
En tot nu verbruikt hij geen olie of toch bijna geen.
Enkel de GRS intercooler heeft de vorige eigenaar laten vallen op de zijkant van de intercooler (ovaal kant, bij de keuring moeten alle originele onderdelen terug gezet worden of hij wordt afgekeurd) en hij verliest lucht bij half tot vol vermogen, we hebben deze reeds verbogen terug naar normaal maar blijft nog lucht verliezen dus we zoeken een goed alternatief voor deze of we gaan dezelfde terug kopen.
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jul 2012, 12:21

Dikke bak! Hoe is de mini in vergelijking tot de megane rs?
Hoog- en laagvlieger
skycount
One wheel wonder
One wheel wonder

28 jul 2012, 12:25

mso schreef:Dikke bak! Hoe is de mini in vergelijking tot de megane rs?
Eerste 200meter volgt hij mooi naast mij maar dan werkt mijn turbo goed en rijd ik van hem weg.
In vertrekken is dit heel leuk wagentje en ook go-kart gevoel he, maar vooral het geluid van deze mini is zalig :D
De megane is wat lomper in vergelijking met de mini
skycount
One wheel wonder
One wheel wonder

28 jul 2012, 15:02

voila juist vlug wat nieuwe foto's genomen
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jul 2012, 16:25

welkom, gaaf ding. Wat is er precies mis met de GRS IC dat je hem wilt vervangen?

Heb je ook spec's van je wielen?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
skycount
One wheel wonder
One wheel wonder

28 jul 2012, 16:31

Stond hier een beetje boven in een uitleg die ik gegeven had :)

Enkel de GRS intercooler heeft de vorige eigenaar laten vallen op de zijkant van de intercooler (ovaal kant, bij de keuring moeten alle originele onderdelen terug gezet worden of hij wordt afgekeurd) en hij verliest lucht bij half tot vol vermogen, we hebben deze reeds verbogen terug naar normaal maar blijft nog lucht verliezen dus we zoeken een goed alternatief voor deze of we gaan dezelfde terug kopen.

Specs van de wielen heb ik niet, deze waren incl bij de wagen en ook een gewone set velgen van mini voor naar de keuring te gaan hier in belgië
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jul 2012, 16:37

oh damn ja, ik zie het nu staan. Helemaal overheen gelezen... :oops:

Wel mooi balen zeg, volgens mij wordt er weer een Groupbuy opgezet momenteel voor de GRS IC's. GRS en GP IC zijn verreweg de beste keuze.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
skycount
One wheel wonder
One wheel wonder

28 jul 2012, 16:40

yep echt balen, op de testbank deed hij 185pk met luchtverlies
Na het opnieuw buigen deed hij er 210pk en hij verliest nog...
Laatste uitdraai die we hadden van de vorige eigenaar deed hij 228pk dus we verliesen nog een pak pk's zoals hij nu rijd

GRS groupbuy zou super zijn! ik heb de website wat bekeken en ze hebben zelfs een paar keuze's precies :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jul 2012, 16:42

ja, zonde...

mocht je ooit je voorbumper en sideskirts wegdoen than let me know btw... :lol:

Afbeelding
skycount
One wheel wonder
One wheel wonder

28 jul 2012, 16:49

haha die zullen nooit verkocht worden vrees ik :lol:
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 jul 2012, 17:02

Hmm let op met meetingen op testbanken,elke bank zal een afwijkend nr geven.De ene al wat meer dan de ander.

Probeer ook eens de rubbers,die aan de in en uitlaat van de ic zitten te vervangen,heel goed mogelijk dat deze lekken,door de ic verkeerd gemonteerd te hebben.Veel voorkomend probleem ivm drukverlies.

T.
skycount
One wheel wonder
One wheel wonder

28 jul 2012, 17:20

yep er is altijd wel een verschil maar het verschil in terug buigen van ovale kant was nog een massief verschil.
We hebben de rubbers vervangen terug door originele rubbers en alles mooi vastgezet en ik ga 12 aug nog eens op de testbank om te kijken of die al iets geholpen hebben. Blijft hij zo lucht verliezen met die nieuwe rubbers ja dan moet ik wel ne andere kopen

Juist eens gekeken via zo vin decoder:

Ik heb op paar dagen na de laatste serie's mini r53 die van de band afkwamen, 28/08/2006 zouden de laatste gemaakt zijn

Terug naar “Show your ride”