R50 Cooper van Deroo - R98 Web Spoke zwart (pag 4)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Deroo
4 op een rij!
4 op een rij!

R50 Cooper van Deroo - R98 Web Spoke zwart (pag 4)

28 dec 2012, 11:06

In september heb ik een zilvergrijze R50 Cooper van 2002 aangeschaft en ben ik gelijk gestart met het wijzigen van de volgende zaken:

- korte antenne
- witte knippers
- witte achterlichten met led-lampen
- koplampringen en grill in Plasti-Dip zwart
- leds in kentekenplaatverlichting
- bonnet stripes en bestickering zijkant
- nieuwe remschijven en -blokken rondom
- flatblade wissers
- rvs einddemper van Raceland
- openluchtfilter

Ondanks de ouderdom en kilometers (136000) is deze Cooper in nette staat en ik ben zeer tevreden mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Deroo op 24 okt 2013, 22:14, 16 keer totaal gewijzigd.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

28 dec 2012, 11:39

Hey bijna buurman. :D
Nice, bonnetstriping blijft mooi.

Greetz ût Berkeap :wink:

Ron.
Anto
Be Mini
Be Mini

28 dec 2012, 12:45

mooi , schone uitlaat ook
maus105
Bonkey

28 dec 2012, 14:35

Leuke details 8) .
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2012, 15:05

Doet me denken aan mijn eerste MINI :D
Lekker aan het modden ook al.

Alleen aan die openluchtfilter verlies je misschien eerder vermogen dan dat je wint. Door de kleine ruimte onder de motorkap zuig je, zeker zomers, warme lucht aan en dat is niet gunstig. Waarschijnlijk ben je beter af met een inlegfilter of een CAI.

Er was een heel mooi topic over luchtfilters op Coopers, maar ik zie net dat de topic starter (Der Abt) al zijn berichten heeft gewist op 17 december 2012. Jammer, was een nuttig topic.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Deroo
4 op een rij!
4 op een rij!

28 dec 2012, 15:55

Cannuccia schreef: Alleen aan die openluchtfilter verlies je misschien eerder vermogen dan dat je wint. Door de kleine ruimte onder de motorkap zuig je, zeker zomers, warme lucht aan en dat is niet gunstig. Waarschijnlijk ben je beter af met een inlegfilter of een CAI.
.
Daar ben ik me van bewust. Het is meer te doen om het geluid en als het bevalt bouw ik er zelf een CAI omheen.
Het blijft leuk om je Mini aan te passen. Zeker met alle info en liefhebbers op dit forum.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2012, 17:47

Sowieso lopen zilveren MINI's harder dan alle andere... :mrgreen:
jerroo
Be Mini
Be Mini

28 dec 2012, 18:05

heb ook een zilveren r50 2002 gehad en het klopt martijn, die gaan inderdaad als een speer :mrgreen: :mrgreen:
PPiim
Enthousiast
Enthousiast

29 dec 2012, 10:00

Nice! Wat voor uitlaat is dat?
Deroo
4 op een rij!
4 op een rij!

29 dec 2012, 15:00

De uitlaat is van Raceland en heb ik bij STW GmbH gekocht. Kwalitatief misschien niet het beste, maar wel super mooi en beschaafd geluid. Kijk maar eens op ebay Duitsland:
Tuning-Rabatte shop

Let wel, er zit geen kokerpijp bij om de demper aan op te hangen en ook geen omhangrubbers. De pijp heb ik zelf op maat gemaakt. Het is voldoende om alleen haken er aan te lassen, de stabilisatie lippen op de uiteinden zijn niet nodig.
Met deze wetenschap kun je een bod onder de prijs doen, heb ik ook gedaan. Pakket kon kosteloos verstuurd worden binnen Duitsland. De BMW/Mini dealer in Meppen wilde het pakket wel ontvangen en ik heb het daar weer afgehaald na overhandiging van een Fries suikerbrood :wink:

Afbeelding
Deroo
4 op een rij!
4 op een rij!

09 feb 2013, 16:00

Onlangs weer twee mods uitgevoerd:

De witte achterlichten heb ik opengemaakt met mijn Dremel (naar het voorbeeld van Coendek). Alles met 1 koolstof cirkelzaagje gedaan 8) . Ik heb het knipperlicht met dunne reepjes schilderstape rond afgeplakt. De chromen ring heb ik laten zitten en ook ruim voorzien van afplaktape en wat op de reflector zat weer voorzichtig weggesneden met een afbreekmesje.

Voor het spuiten heb ik gebruik gemaakt van Backlight Spray rood van Motip 150ml. Busje was ruim voldoende voor het aanbrengen van 5 lagen.

De randen nogmaals goed ontvet en met Bison silicone Auto Marine 60ml de lampen in elkaar gezet. Na 24 uur kon ik de achterlichten weer monteren en om ze niet te diep te plaatsen aan de achterkant met sponsrubber opgevuld.

Het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

De tweede aanpassing is de beltline. Hiervoor heb ik Wheel Stripe tape zwart 12mm ook van Motip gebruikt. Hoewel de instructie 3 lagen vermeldt heb ik de blanco beschermfolie niet aangetroffen. Diverse proefstukjes geplakt en met de nagel geprobeerd iets van folie weg te halen. Lijkt er toch niet op te zitten.

Volgende klus zal het wegwerken van de chrome sierranden op de bumpers en achterklepgreep zijn. Ik denk hiervoor Foliatec spray zilver metalic te gaan kopen.
Deroo
4 op een rij!
4 op een rij!

10 mar 2013, 15:48

Nieuwe mod: het wegwerken van de chromen delen op de bumpers en de greep op de achterklep met Foliatec in zilverkleur. De delen heb ik eerst gereinigd en goed ontvet. Daarna ruw afgeplakt, om naderhand het teveel gespoten folie te verwijderen.
De eerste laag mislukte, druipers! Alles direct verwijderd met een doek. De temperatuur was net aan de lage kant, 12 graden; de bus vermeldt verwerking tussen 15 - 25 graden. In totaal 5 dunne lagen aangebracht.

Afbeelding

De folie is na 30 minuten droog en hard. Voor het verwijderen van de overtollige folie een föhn en satéprikker gebruikt. Het bleek toch lastiger te verwijderen dan ik aanvankelijk dacht, het wilde er wel af maar in de naden loop je kans er teveel af te halen.

Conclusie: Het advies is om zoveel mogelijk af te plakken. Op de grote delen is de folie wel eraf te trekken mits er genoeg lagen zijn aangebracht en de temperatuur hoger is, plm 20 graden.

Het resultaat is een mooie gladde folie, zeker als je dit vergelijkt met PlastiDip.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Deroo op 11 mar 2013, 11:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

10 mar 2013, 16:24

Ziet er strak uit, binnenkort maar eens live bekijken. :D
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2013, 17:08

Deroo schreef:Onlangs weer twee mods uitgevoerd:

De witte achterlichten heb ik opengemaakt met mijn Dremel (naar het voorbeeld van Coendek). Alles met 1 koolstof cirkelzaagje gedaan 8) . Ik heb het knipperlicht met dunne reepjes schilderstape rond afgeplakt. De chromen ring heb ik laten zitten en ook ruim voorzien van afplaktape en wat op de reflector zat weer voorzichtig weggesneden met een afbreekmesje.
Ik snap echt niet dat mensen hun achterlampen nog steeds compleet openzagen met een dremel. Het kan veel sneller en met veel minder kans op uitschieten immers..

Wel nice, heb het zelf ook ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2013, 17:28

Hoe dan Floris? Da's dan ook wel handig om te vertellen

Foliatec spray zit er wel goed uit zo op m'n phone
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”