Dutchy's Clubman

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

Dutchy's Clubman

30 mar 2013, 22:48

Na twee-en-een-half jaar in onze R50 Mini Cooper, werd het achterin toch wel erg klein voor de twee dochters en was het op de langere stukken toch niet echt relaxed rijden.

Dus eens voorzichtig gekeken wat een Clubman nog moet kosten. Bij de NL Mini dealers zijn de prijzen toch nog steeds wel :s en vanuit het Limburgse ben je zo in Duitsland, dus ook het Clubman aanbod in PLZ 4 van Duitsland maar eens in de gaten gaan houden.

Het moest een benzine Cooper zijn. We hadden drie harde wensen mbt uitrusting: panodak, stoelverwarming en cruise control/MF stuur. Verder mocht de kleur zijn in volgorde van wenselijkheid: chocolate brown, astro black, zilver, pepper white. Nog vrolijker zouden we worden van (half) leer, crown spokes, donkere ramen achterom en antraciete hemelbekleding.

Veel gezocht op BMW.de, vaak "um sonst" gebeld, als het echt een interessante wagen was, was ie vaak "leider schon verkauft". Een keer naar Dortmund gereden, maar als je daar niet ter plekke de koop sluit was ie de dag erna al verkocht. Uiteindelijk een mooie chocolade clubman cooper chili gevonden ten Zuiden van Köln. Gaan kijken en de deal rond gemaakt. Eind februari opgehaald op een aanhanger, een week later ingevoerd en nu inmiddels al weer twee weken heerlijk toeren in de Clubman!

Wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qua opties zit een Chili al goed in de spullen, maar daarnaast zitten er (buiten de must have opties die we wilden) wel fijne dingen op als bluetooth carkit ab werk, USB aansluiting, climate control, Garmin Mini-navi aan toerenteller (heb al een TMC antenne laten installeren), PDC en een (ab werk!) afneembare trekhaak. (Nu zal die trekhaak niet gauw gebruikt worden, onze familie-wagen heeft er ook al een). Met zwart dak + C stijlen en de donker getinte ramen achterom precies waar we naar op zoek waren!

De auto voelt qua rijden als mijn 1 serie die ik voor de R50 reed. Strak, als een blok. Alles wat je in je handen hebt (stuur, bedien-stengels aan stuurkolom) voelt ook als in de BMW, zelfs de lichte vertraging van het (fly by wire) gaspedaal (onze Z3 coupe hangt directer aan het gas). Het motorgeluid ervaar ik als iets te "gierend" in vergelijk met de R50 (Daar gierde de stuurbekrachtiging), vooral als ie koud is.

De motor nodigt in ieder geval minder uit tot doorhalen dan de R50, als je conform schakelindicator schakelt zit je bij 60 ook al in de 6, wat wel opvalt is dat ie erg soepel uit lage toeren oppakt, dat doet ie toch wel beter dan de R50. Remmerij is echt dag en nacht verschil met de R50, zeer strakke remmen in de R55. De rust in de auto bij 120km/u met de cruise control aan in de zesde versnelling is erg fijn. Dames hebben achterin ook veel meer ruimte en er kan voor mijn gevoel drie keer zoveel bagage in, met dikke fototassen die ik soms achterin heb, geen overbodige luxe.

Zodra het weer een beetje weer is komen er nog bonnet stripes op en dan is ie af!
CHRIS_GiX
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Dutchy's Clubman

30 mar 2013, 22:53

Zeer geslaagde Clubman met een uitzonderlijke kleuren stelling.
Staat hem goed. Het zoek werk heeft zeker geloond.
Een dikke proficiat.

Groetjes,
Chris
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

30 mar 2013, 23:26

Heb al even gekeken naar hoe mijn nieuwe avatar uitziet. Het zou een mix van deze twee zijn:

Afbeelding
Deze heeft het pano-dak en de donkere ramen achterom (maar die van mij is geen S en heeft zwarte spiegels)

en

Afbeelding
Dit is een cooper en heeft de bonnet stripes die er nog op komen, maar dus weer niet het pano-dak en de donkere ramen achterom van die "s" hierboven.

Wie moet ik daarvoor een PM sturen?
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

30 mar 2013, 23:31

Berthil
Zie hier.
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

30 mar 2013, 23:40

Thanks! Berthil heb ik net een PM gestuurd
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2013, 09:11

Dutchy schreef: Afbeelding
:'(
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2013, 09:12

Maar mooie Clubman hoor 8)
wernerisabelle
Be Mini
Be Mini

31 mar 2013, 09:51

Hoi mede clubmanner!
Gr Werner
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

31 mar 2013, 09:53

Waarom is dat..
frankie schreef: :'(
?
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2013, 10:00

Omdat dat mijn avatar is maar de mijne is pas gestolen :cry:
Laatst gewijzigd door frankie op 31 mar 2013, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
wernerisabelle
Be Mini
Be Mini

31 mar 2013, 10:00

Hij is de Zijne kwijt.
Maar niet vrijwillig.....

Lees maar in zijn topic
Gr Werner
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2013, 10:10

frankie schreef:Omdat dat mijn avatar is maar de mijne is pas gestolen :cry:
laten we hopen Frank, dat eerdaags alles goed komt en Berthil een hele dikke nieuwe avatar voor je moet aanmaken. 8)
ClubmanCooperS
Enthousiast
Enthousiast

31 mar 2013, 11:20

Welcome to the Club, man! Mooie Clubbie!
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

31 mar 2013, 11:23

frankie schreef:de mijne is pas gestolen :cry:
Dat is erg spijtig om te horen! :( Hopelijk zit er in je toekomst weer een mooie nieuwe Clubman, het zijn echt erg verslavende auto's!
raij
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

03 apr 2013, 22:02

He Ruud,

Mooie clubman,

Een goede keuze naast de z3 coupe, kan ik alleen maar bevestigen

Groeten Maarten :D

Terug naar “Show your ride”