Mijn R50 Cooper

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
relisys
One wheel wonder
One wheel wonder

Mijn R50 Cooper

26 mei 2013, 17:45

Nadat ik me eind maart heb voorgesteld en in de tussentijd een hoop gelezen en foto's gekeken heb op het forum, is het nu tijd om zelf een SYR topic aan te maken. De mini is naast een vervoermiddel voor woon-werkverkeer inmiddels ook een hobby geworden! Een echte lijst met mods heb ik nog niet, maar het eerste doel is om de mini in zijn oorspronkelijke glorie terug te geven.

Bij aanschaf was de mini technisch in orde, maar zag er zo uit. Er zitten een hoop restyle deukjes in en de lak voelt bijna als schuurpapier. Ook de grill is aangetast en in het onderste deel zit een knik.
Afbeelding

In de afgelopen tijd is er al het nodige gebeurd:
- De rechter buitenspiegel is vervangen (de aanwezige spiegel vertekende/vergrote het beeld naar achter wat de spiegel praktisch onbruikbaar maakte)
- De pookknop was versleten en is vervangen door een nieuwe
- De motorkap is onder handen genomen en voelt na een paar uur kleien weer bijna glad aan. Na het behandelen van de rest van de auto, zal alles nogmaals nagelopen moeten worden.
- De verstopte toevoer naar de ruitensproeier achter schoongemaakt (mbv de DIY van Barto). Hierbij brak helaas een nippeltje af, maar gelukkig had Spenki deze nog liggen!
- Oranje knipperlichten voor vervangen door zilveren bolletjes en direct ook de houder linksvoor vervangen (hiervan was een bevestigingspunt gebroken)
- De verweerde grill vervangen

Alles bij elkaar staat de mini er nu zo bij.
Afbeelding

Todo
- kleien
- witte zijknippers
- informatie inwinnen over het verwijderen van de restyle deukjes en eventueel laten detailen
- kleine antenne
- spiegelkappen vervangen (twijfel tussen wit of chrome)

Mochten jullie nog tips/ideeën hebben, dan hoor ik het graag!
Laatst gewijzigd door relisys op 30 mei 2013, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2013, 18:32

Hoi en welkom hier leuk dat je de tijd en de moeite neemt je zo voor te stellen. :icon_top: Leuke Mini heb je en volgens mij ben je van het detailen. Modlijstjes zijn zo gemaakt hebben ze geen probleem mee (ik ook niet trouwens) maar je zegt dat je hem helemaal in orginele staat gaat brengen. Of wil gaan modden met alleen OEM onderdelen.

Maar in elk geval heel veel plezier van je Mini en veel veilige km :lol:
relisys
One wheel wonder
One wheel wonder

26 mei 2013, 19:01

Moet zeggen dat ik niet direct van het detailen ben, maar de lak van de mini is zo ruw dat het wel een uitdaging is om dit weer goed te krijgen.

Ik bedoelde niet om hem origineel te maken, maar meer om hem eerst weer ' mini-waardig' te krijgen voordat ik verder ga met mods. Bij aanschaf was hij in mijn ogen optisch toch wel verwaarloosd.
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 mei 2013, 20:20

Hi Stephan,

Volgens mij heb jij vorige week mijn pfl grill overgenomen via Markplaats?

Gr, Nico
relisys
One wheel wonder
One wheel wonder

26 mei 2013, 20:25

Hoi Nico,

Daar heb je helemaal gelijk in! Wat is de wereld toch weer klein :D

Zoals je kan zien zit hij inmiddels ook al op de Mini. Voor mij een flinke verbetering ten opzichte van de verweerde grill die er bij aanschaf op zat.
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 mei 2013, 20:36

Ja inderdaad :-)
Ziet er goed uit, mooi dat je er blij mee bent.
Las dat je ook bezig bent met het weer mooi krijgen van je lak.
Ben zelf nu ook bezig met detailen, probeer zoveel mogelijk de steenslag/krassen/etc op voorbumper en motorkap weg te krijgen.
Weet niet of je deze topic al had gezien, ik ga iig een poging wagen:
http://www.newminiclub.nl/forum/about26524.html
relisys
One wheel wonder
One wheel wonder

26 mei 2013, 22:38

Klinkt goed. Laat even weten wat voor resultaat je hieruit haalt.

Voordat ik zover ben, wil ik eerst de hele auto een keer kleien om er in ieder geval voor te zorgen dat de lak weer mooi glad aanvoelt. steenslag/krassen/deukjes etc zijn dan de volgende stap denk ik.
relisys
One wheel wonder
One wheel wonder

30 mei 2013, 19:12

Vandaag ff langs de Peugeot dealer geweest. De mini is nu officieel Botsauto af!
Tot nu toe geen last van verminderd signaal, dus een erg geslaagde oplossing.

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mei 2013, 20:25

Ziet er goed uit mooi zwart

ben ook bezig met een r50 voor me meis ze zag deze toen zei ze oooo dat wil ik ook.

:mrgreen:
burn rubber not your soul

Afbeelding
relisys
One wheel wonder
One wheel wonder

02 jun 2013, 22:32

Vandaag de Mini gewassen... Begin er toch steeds meer over te denken om hem een keer door een bedrijf onder handen te laten nemen. Door de grote hoeveelheid krassen, doffe plekken en deukjes en de beperkte tijd en kennis lijkt het me beter om hem 1x weg te brengen zodat ik een mooi startpunt heb om verder op te bouwen.

Mensen met ervaringen en enig idee van de kosten?
GreyCooperS
Forum Junky

02 jun 2013, 22:56

Danny (BigD) eens een Pm sturen...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
relisys
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Mijn R50 Cooper

16 jun 2013, 17:25

Afgelopen week weer het een en ander aan de mini gedaan.

Al het zwarte kunststof aan de buitenkant onder handen genomen. Dit is nu weer mooi zwart ipv bijna grijs. Helaas alleen de scuttles niet mooi kunnen krijgen. Deze zullen dus een keer vervangen moeten worden.

Daarnaast vandaag de achterste zijramen voorzien van folie. Ben er nog niet helemaal tevreden over, maar voor de eerste keer vind ik het erg netjes en kan ik er voor nu mee leven :)

Foto's volgen...
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 jun 2013, 11:05

Beginnende aanpassingen worden uiteindelijk grote uitdagingen..

Succes :D
Afbeelding
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 jun 2013, 12:10

Hi Stephan,

Ik heb wellicht nog in goede staat zijnde scuttles met witte pinkers.
Zal straks ff kijken en jou een PM sturen met wat foto's.

Wellicht nog interesse in een RVS Playmini uitlaat? Zie GB :-)
relisys schreef:Afgelopen week weer het een en ander aan de mini gedaan.

Al het zwarte kunststof aan de buitenkant onder handen genomen. Dit is nu weer mooi zwart ipv bijna grijs. Helaas alleen de scuttles niet mooi kunnen krijgen. Deze zullen dus een keer vervangen moeten worden.

Daarnaast vandaag de achterste zijramen voorzien van folie. Ben er nog niet helemaal tevreden over, maar voor de eerste keer vind ik het erg netjes en kan ik er voor nu mee leven :)

Foto's volgen...
relisys
One wheel wonder
One wheel wonder

17 jun 2013, 16:26

Hi Nico,

Ik kijk uit naar de PM!

De GB laat ik aan me voorbij gaan. Wil de mini voorlopig eerst weer helemaal mooi krijgen en zit daarnaast ook met een aantal andere grote uitgaven komende tijd. Toch bedankt voor de tip;-)
Nix schreef:Hi Stephan,

Ik heb wellicht nog in goede staat zijnde scuttles met witte pinkers.
Zal straks ff kijken en jou een PM sturen met wat foto's.

Wellicht nog interesse in een RVS Playmini uitlaat? Zie GB :-)
relisys schreef:Afgelopen week weer het een en ander aan de mini gedaan.

Foto's volgen...

Terug naar “Show your ride”