Dubman OEM+

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Dubman OEM+

19 okt 2013, 20:29

Ruim een jaar geleden m'n vorige MINI verkocht.
I.v.m. de kilometers die ik rij moest er een Diesel of LPG auto komen. Aangezien geen enkele auto me zo goed was bevallen als m'n vorige R56, ben ik weer op zoek gegaan. Een paar plaatjes van m'n vorige project:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de tussentijd niet stil gezeten natuurlijk en gewerkt aan een ander project. Is een project dat al een paar jaar loopt en inmiddels is de auto van m'n broertje. Volledig body-off gerestaureerd. Nu nog static, zal worden voorzien van airride:

Afbeelding

Terug naar de MINI's...
2 Weken geleden een MINI Clubman gevonden! Altijd al een mooi model gevonden, in tegenstelling tot wat velen ervan vinden.
Wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Velgen gaan in de verkoop. Kreeg ik erbij als extra set buiten de OEM 16" die er normaal onder zitten. Nu hard op zoek naar een origineel 17 of 18 inch setje...

Een paar mod's zijn al uitgevoerd. Allereerst een paar Silver Vision knipperlichten en een Cobra Evo I schroefset gemonteerd.
Ik snap echter niet helemaal waar al het enthousiasme op dit forum vandaan komt over de Cobra's. Voorkant staat nu op allerhoogste stand en achter ongeveer halverwege. Baal ik van, aangezien ik de set aan de voorkant verder omhoog wil hebben. Is nu echt te laag als daily.
Ik zie geen optie behalve de set te vervangen voor een andere schroefset. Nu natuurlijk spijt dat ik m'n Eibach Pro Street S destijds verkocht heb.
Baal er echt stevig van! Dit is niet hoe een schroefset hoort te zijn. Snap echt niet waarom iedereen zo enthousiast is over de Cobra's.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Dubman OEM+

19 okt 2013, 20:45

Mooi man dat je weer een MINI terug hebt gekocht. En de clubman vind ik persoonlijk een mooi model. Ik vind die van Ragnar, Rianne en de oude van Rob echt mooie voorbeelden en er zijn nu ook weer een paar mooie in de maak. En wat betreft de Cobra set ik kan niet anders zeggen dat ik erg tevreden over ben. Spreek Louis regelmatig en zover ik weet is die ook erg tevreden. En zo veschrikkelijk laag staan wij ook niet ik rij erg veel en ik heb er geen last van. Sterker nog vind het weggedrag vooral in de lange snelweg bochten veel beter geworden. Wij hebben de Cobra R set ik weet niet (zelf nog nooit in een auto met een set zoals jij hebt gereden) of daar qua hoogteinstellingen veel verschil in zit.

Veel plezier met je mooie Clubman
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

19 okt 2013, 21:11

Welkom back! Ik heb idd ook een Cobra EVO-R set onder de Roadster. Die van ons staat volgens mij toch best laag... heb wel de strip die jij op de foto hebt staan verwijderd. Maar ik heb minder ruimte in de kasten t.o.v. jouw foto's. Hier is goed mee te rijden dagelijks. Okay drempels moet je gewoon rustiger nemen. Met m'n Passat kan ik ook gewoon overal over heen klappen op snelheid. Dat moet je met de Roadster nu niet doen. Maar daar staat tegen over dat hij snoei strak door de bochten gaat....

Veel succes met het modden....
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 okt 2013, 21:15

Een Evo1 set is een mooie set om laag mee te gaan, als je dat niet wilt heb je de verkeerde set gekozen. Zelfde geldt bijv voor V-Maxx. Wellicht handig om, als je weer en andere set neemt, even te kijken naar wat de maximale hoogte is. Maar afgezien van het feit dat het voor jou te laag is, is er verder weinig mis met Cobra.

Verder; welkom terug. Gaat vast weer een mooi project worden.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 okt 2013, 21:19

Hij zegt ook niet dat er wat mis is met Cobra, maar de Evo 1 valt tegen. Helaas had ik dit zelf ook wel een beetje. Heb verder ook geen ervaringen met de duurdere versies.
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 okt 2013, 21:41

Inderdaad Wilcoos, dat bedoel ik. Ik heb er nog niet mee kunnen rijden. Is overigens jouw oude set, via Blue Chaser gekocht.

De verlaging volgens cobra: 30mm - ..mm. Dit is geen 30mm, dat kan ik je wel vertellen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 okt 2013, 21:45

Hoeveel is het dan? Heb je het gemeten? Als je denkt dat er iets niet goed mee is moet je even contact opnemen met Cobra.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 okt 2013, 21:50

Ik vond hem (vooral aan de voorkant) te soft. Zakte voor mij te ver in, na uitslag. Ik wilde dus iets stuggers.
Wat hoogte betreft, heb ik het idee dat de Evo 1 met camber plaat (1cm dikte) net zo hoog stond als mijn huidige B14 zonder camber plaat.
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 okt 2013, 21:57

Ik denk eigenlijk niet dat er wat mis mee is om eerlijk te zijn. Set ziet er nog netjes uit, was niets bijzonders aan te zien. Zo te zien weinig km's gemaakt...
Zal het pas echt weten als ik ermee ga rijden, maar die kans sluit ik eigenlijk wel uit.

Wat ik wel vermoed is dat de veren zijn gemaakt voor een hatch en geen Clubman. Dat de auto dus door het extra gewicht wat meer zakt dan die 30mm. Daar zal het probleem zitten denk ik.

Wat nog een optie zou zijn is camberplates. Zou de voorzijde met een cm ongeveer moeten verhogen, maarja dat is ook een oplossing van niks eigenlijk. Camberplates monteren om de auto een cm te verhogen :s .Komt er dus op neer om ofwel met deze hoogte te leren leven, ofwel een andere set monteren. Laatste heeft vooralsnog m'n voorkeur, maar dan wil ik wel eerst een andere set hebben, want op originele hoogte rijden is veel erger :wink: . We'll see...
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 okt 2013, 22:02

Misschien is het ook een optie om contact met Cobra/Coen op te nemen, en te kijken of zwaardere veren mogelijk is.

Volgens mij is er nog iemand hiermee bezig.
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 okt 2013, 23:25

Dat zou kunnen. Maar dan komen daar de kosten van extra veren bij. Kan ik wellicht beter een andere set kopen en deze van de hand doen. Daarbij komt nog dat het (bijna) net zoveel werk is om de hele set te vervangen als alleen de veren aan de voorkant te wisselen.

Achja, misschien wen ik er wel aan. Volgens mij is het, buiten dat ik het vooraan te laag vind, wel een prima setje namelijk.

Hoe stug, of juist niet, deze set is heb ik nog niet kunnen proberen. Ben benieuwd...
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 okt 2013, 12:55

Heet Nick. Mooi om te zien dat je weer terug bent!!!
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
maximiliaan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 okt 2013, 12:59

Mooie wagen en natuurlijk mooi dat het wederom een mini is. Ben benieuwd welke mods er allemaal gaan plaatsvinden :D
From MINI Roadster to MINI F56 Cooper to a F56 S with JCW kit
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 okt 2013, 13:56

Batje schreef:Heet Nick. Mooi om te zien dat je weer terug bent!!!
Thanks, heb wel af en toe meegelezen in de tussentijd.
Als je die Pro Street S weg gaat doen, geef me even een gil :) . Was echt een fijne set vond ik.
Heb je nooit meer zien rijden trouwens...

Maximiliaan; komen nog wel wat mods aan!
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 okt 2013, 23:14

Haha komt goed, maar nee klopt. Moest begin dit jaar weg... 60% van t werk ging weg bij t mmc op t lab, en ik ook. Zit nu sinds een maand of 3 in Cuijk. Dus vandaar.
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom

Terug naar “Show your ride”