Vorige week even snel voorgesteld, hier maar even verder gaan.
Als ik me niet vergis viel mijn oog op een GP die in Heerenveen bij de Mini dealer daar stond, ergens in december 2013. Er stonden een GP1 en een GP2. Mijn dochter was toen op wintersport ofzo, ik kon toen in ieder geval niet goed overleggen inzake het ontbreken van de achterbank of dat wel zou lukken voor haar, met vriendinnen enzo. Toen ze terug kwam was de GP1 verkocht....en GP2 centjes heb ik niet.
In mei/juni kwamen we hier in de buurt (Drenthe) de 0029 tegen bij een handelaar, en hebben we eigenlijk snel toegeslagen, en de nietmeerwegenbelastingvrije Punto Evo Diesel van haar ingeruild.
Ik woon in Drenthe en zij in Amsterdam dus ik kan zelden over de wagen beschikken maar in de vakanties leen ik deze zeker elke keer. En ik doe hier en daar wat financiering....
De mini heeft 5 eigenaren gehad waaronder 3 handelaren. Hierdoor heeft "iedereen" er wel steeds lekker een paar duizend km in gereden maar nooit het onderhoud gedaan, althans dat is mijn vermoeden. Het is een slordig onderhouden versie van de GP1. Remmen en banden finaal op....dan weet je meestal wel genoeg over de rest. Wél een boekje maar alleen een afleverstempel...dat soort dingen.
Zo zit er ook een raar opgekruld dashboard in, en als ik er aan trek kom ik een stuk stof tekort, ik heb het voor nu geprobeerd te plakken maar dat slaat ook nergens op.

Dus bij de aflevering de eerste dingen onderhandeld: Nieuwe voorbanden, nieuwe achterremschijven + blokken en verse olie en filters graag ! Achterbanden zijn compleet verdroogd maar dat lukte niet meer in de onderhandeling.
Toen rijden en eerste kilometes plezier, totdat ik deze foto kreeg: een enorme bout in de nieuwe voorband....pffff

Liever niet maar er is een prop ingezet voor een tientje want dit was wel heeeel zonde. De nieuwe banden zijn toch geen toppers dus eerst maar even zo.
Zo ben ik in de zomervakantie gestart met de stereo als eerste echte mod.. Die standaard radio slaat nergens op en de speakers waren volgens mij opgeblazen. Dus alles eruit gehaald en eerst maar eens de deuren bekleden met isolatie en anti-tril spul.

Toen een goeie plek voor de versterker gezocht, en gevonden! Eerst een plankje vastgeplakt omdat ik niet wil boren in het chassis en vanaf daar verder. Handig trouwens die accu achterin de GP !

Keurig achter het rode zijpaneel zonder hakken en breken. De headunit is een Pioneer DEH80 en dat is een beest van een unit, met veel afstemmingsmogelijkheden van de subwoofer en andere kanalen.

Tweeters en speakers vervangen in de deur en de filters kon ook gelukkig ook in de deur kwijt.

De subwoofer is er één van een plat type en die ligt dus, zeg maar, óp de accu met een klem door het tapijtje heen die hem op zn plek houdt. Ik heb deze subwoofer nog extra bekleed zodat je deze helemaal niet meer ziet liggen.

De gewichtreductie van de GP is hiermee officieel teniet gedaan

Maar wat een geluid dames en heren! het is een feestje om je favoriete nummer van je telefoon te streamen via BT. En de eerste 1000,- euro aan mods is een feit...
Tot zover groeten!
Fred