GP0029

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!

GP0029

09 sep 2014, 08:04

Hallo allemaal,

Vorige week even snel voorgesteld, hier maar even verder gaan.
Als ik me niet vergis viel mijn oog op een GP die in Heerenveen bij de Mini dealer daar stond, ergens in december 2013. Er stonden een GP1 en een GP2. Mijn dochter was toen op wintersport ofzo, ik kon toen in ieder geval niet goed overleggen inzake het ontbreken van de achterbank of dat wel zou lukken voor haar, met vriendinnen enzo. Toen ze terug kwam was de GP1 verkocht....en GP2 centjes heb ik niet.
In mei/juni kwamen we hier in de buurt (Drenthe) de 0029 tegen bij een handelaar, en hebben we eigenlijk snel toegeslagen, en de nietmeerwegenbelastingvrije Punto Evo Diesel van haar ingeruild.
Ik woon in Drenthe en zij in Amsterdam dus ik kan zelden over de wagen beschikken maar in de vakanties leen ik deze zeker elke keer. En ik doe hier en daar wat financiering....

De mini heeft 5 eigenaren gehad waaronder 3 handelaren. Hierdoor heeft "iedereen" er wel steeds lekker een paar duizend km in gereden maar nooit het onderhoud gedaan, althans dat is mijn vermoeden. Het is een slordig onderhouden versie van de GP1. Remmen en banden finaal op....dan weet je meestal wel genoeg over de rest. Wél een boekje maar alleen een afleverstempel...dat soort dingen.
Zo zit er ook een raar opgekruld dashboard in, en als ik er aan trek kom ik een stuk stof tekort, ik heb het voor nu geprobeerd te plakken maar dat slaat ook nergens op.

Afbeelding

Afbeelding

Dus bij de aflevering de eerste dingen onderhandeld: Nieuwe voorbanden, nieuwe achterremschijven + blokken en verse olie en filters graag ! Achterbanden zijn compleet verdroogd maar dat lukte niet meer in de onderhandeling.

Toen rijden en eerste kilometes plezier, totdat ik deze foto kreeg: een enorme bout in de nieuwe voorband....pffff

Afbeelding

Liever niet maar er is een prop ingezet voor een tientje want dit was wel heeeel zonde. De nieuwe banden zijn toch geen toppers dus eerst maar even zo.

Zo ben ik in de zomervakantie gestart met de stereo als eerste echte mod.. Die standaard radio slaat nergens op en de speakers waren volgens mij opgeblazen. Dus alles eruit gehaald en eerst maar eens de deuren bekleden met isolatie en anti-tril spul.

Afbeelding

Toen een goeie plek voor de versterker gezocht, en gevonden! Eerst een plankje vastgeplakt omdat ik niet wil boren in het chassis en vanaf daar verder. Handig trouwens die accu achterin de GP !

Afbeelding

Afbeelding

Keurig achter het rode zijpaneel zonder hakken en breken. De headunit is een Pioneer DEH80 en dat is een beest van een unit, met veel afstemmingsmogelijkheden van de subwoofer en andere kanalen.

Afbeelding

Tweeters en speakers vervangen in de deur en de filters kon ook gelukkig ook in de deur kwijt.

Afbeelding

Afbeelding

De subwoofer is er één van een plat type en die ligt dus, zeg maar, óp de accu met een klem door het tapijtje heen die hem op zn plek houdt. Ik heb deze subwoofer nog extra bekleed zodat je deze helemaal niet meer ziet liggen.

Afbeelding

De gewichtreductie van de GP is hiermee officieel teniet gedaan :mrgreen:
Maar wat een geluid dames en heren! het is een feestje om je favoriete nummer van je telefoon te streamen via BT. En de eerste 1000,- euro aan mods is een feit...

Tot zover groeten!
Fred
Laatst gewijzigd door Gp0029 op 23 okt 2014, 01:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: GP00229

09 sep 2014, 10:22

hallooo daaan!

lekkere introductie Fred! haha
je hebt je audio wel goed aangepakt zie ik!
alles netjes weg gewerkt enzo...
ben toch wel benieuwd hoe dat zo klinkt in een GP!

enuuhh, dat dash gaat goed komen hoor! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: GP0029

09 sep 2014, 14:33

Hoi,

De kilometerstand viel wel mee, toen ik m kocht 69000 ofzo. Belangrijk is dat het blok droog is, na 4 ronden Nordschliefe nog steeds droog is en na een half uur 190 op de cruisecontrol nog steeds geen kick heeft gegeven en geen olie verbruikt. Dat was voor mij twee weken terug even de stress-test, zeg maar.

Wel de voorremmen volledig weg in het derde rondje maar dat was te verwachten met standaard spul. De volgende mods moeten gedaan:
Bloksteun, preventief
Voorremblokken en schijven
Dashboard en andere delen in Alcantara
Beetje Carbon
Goede olie erin voor Trackdays
En het liefst een paar Breytons of OZ's

om mee te beginnen.....beetje spreiden zal het wel worden....

Je ziet echt niets van de stereo, behalve de headunit dan, zo'n ding moet racy en een beetje oorspronkelijk blijven.

Afbeelding

Ik durf te zeggen dat los van de wellicht dubieuze historie van deze NL GP0029 het ding nu in goede handen is. Zeker met behulp van alle kennis hier op dit forum.

Groeten
Fred
Afbeelding
Manick
Sponsor

09 sep 2014, 18:14

Vandaag gespot bij ROC Hilversum
Afbeelding
Afbeelding
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 sep 2014, 18:46

Grappig Manick, zit je op school daar ? of geef je les?
Fred
Afbeelding
Manick
Sponsor

09 sep 2014, 18:48

Gp0029 schreef:Grappig Manick, zit je op school daar ? of geef je les?
Fred
Ik zit daar op school, alleen dinsdag middag/avond en normaal staat mijn Mini ook daar op het parkeer terrein.

Zit jij of je dochter op het ROC?
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

09 sep 2014, 19:01

Welkom Fred en dochter! :D

We krijgen zo een lekker GP groepje hier, nu een keer op de foto met z'n allen
tijdens een (GP) meet. :Foto

Leuk audio project. 8)
Voor mij klink de sound van de GP als muziek, vandaar dat ik de standaard radio
er in heb gelaten! Soms stof ik hem af. :wink:

Veel GP Fun van GP 0544
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2014, 19:30

Veel fun met de mooie auto :icon_top:

En je bent nu al gespot gaat hard hier

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 sep 2014, 19:38

Welkom Fred en veel plezier hier.

Ik denk ik zelf alleen de voorste speakers vervangen aangezien ik de GP standaard wil houden.
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 sep 2014, 19:59

Thanks mannen!
Kevin je moet mijn dochter (Alice) hebben op het ROC, ze doet event-management daar. Fulltime.
klein wereldje.... :roll: leuk hoor.

Berthil ik heb jou wel eens ontmoet op de ring maar toen was ik een motorrijder maar inmiddels ook toegetreden tot de Mini-owners. De originele radio bewaar ik natuurlijk, zo hoort dat bij die dingen.

Afbeelding
Afbeelding
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

10 sep 2014, 12:52

Van harte gefeliciteerd, ziet er goed uit!

Ook in ben een gelukkige GP-eigenaar (nr. 1368), wie weet treffen we elkaar eens ergens.

Veel plezier met deze heerlijke auto!

Terug naar “Show your ride”