Sinds de herfst van 2013, deel ik samen met mijn moeder , deze MINI cooper S aut. R53. Aangezien ze klein, snel en grijs is kreeg ze de naam Mouse. Al meer dan een jaar veel plezier ermee gehad op de weg en (altijd leuk) onverharde wegen, helaas nog niet door de sneeuw kunnen crossen. Ik wil haar zo origineel mogelijk houden, ben alleen van plan binnenkort een andere radio in te laten bouwen met bluetooth etc. Mocht ze ooit alleen van mij zijn, dan krijgt ze misschien wel een make-over: JCW van de R56 (de generatie na deze, toch?) maar dan de rode gedeeltes donker oranje, of andersom...
(foto's volgen, als ik uitgevonden heb hoe , wel in mijn gallery te zien)
@Ward automaat bevalt mij sowieso goed:) Ze rijdt heerlijk weg, gebruik soms (op het begin alleen maar) de flipper schakels aan het stuur die ook fijn werken. Heel soms stottert ze bij het remmen, alsof ze uitvalt, geen idee waar dit aan ligt.
Op deze zonnige zondag besloot ik een stukje te gaan rijden. Helaas dacht een wielrenner dit ook. Omdat ik moest uitwijken voor deze wielrenner, die besloot dat de weg alleen van hem was, reed ik in een diepe put/kuil naast de weg... Ik ben meteen gestopt en ging de schade bekijken terwijl de wielrenner zijn tocht vervolgde zonder ook maar om te kijken. Bang dat de bumper zwaar beschadigd was ging ik kijken, gelukkig niks mis met de bumper maar mijn band leek lek. Vlakbij was een tankstation waar ik rustig ben heen gereden. Tijdens het rijden voelde ik steeds een hobbel. Bij het tankstation de ANWB gebeld die kwam kijken. Nadat de wiel eraf was gehaald zag je dat aan de binnenkant van de velg een stuk was verbogen, hierdoor liep de band ook leeg. De meneer van de ANWB zei mij dat ik de verzekering moest bellen om de auto weg te laten slepen, ik mocht niet verder rijden met de MINI. Gelijk gevraagd of er verder geen schade was en dit was gelukkig niet het geval. Na nog een tijdje wachten kwam de sleepwagen die de MINI heeft meegenomen.
Ze wordt morgen naar de garage gebracht zodat er een nieuwe velg opgezet kan worden. Hopelijk is dit de enige schade en kan ik haar morgen middag weer ophalen!