Ik heb mij reeds voorgesteld in de "Who Are You" post; tijd om zo af en toe wat status updates te posten; wel zo eerlijk want ik kijk ook graag over jullie schouders mee.
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 08 aug 2017, 23:11, 60 keer totaal gewijzigd.
Dapper man om dat allemaal op de stoep te doen. Vooral je spruitstuk met uitlaat is een flinke om die liggend op je rug.....zorg bij grote delen voor 2 handen extra, dat scheelt veel.
Zo.... van stoep sleutelen komt met dat wisselvallig weer in Nederland niks van. Dan maar een brug gehuurd voor een dag. De hele dag bezig geweest met het installeren van het JanSpeed spruitstuk onder de mini. Weg met die bochten, meer flow erin. Eruit ging zo, erin was een lang proces van bloed, zweet en tranen. Veel ergernis bij de acht boutjes van de flens; het was werken als een blinde. Alles op de tast zeg maar. Maar goed, de voldoening is des te groter als je de contactsleutel omdraait en het brult als leeuw. Een ding weet ik zeker: hij gaat als een jekko en je hoort me zeker gaan en komen!
Waarom de gallery van het forum de foto's 90 graden verdraait is me niet duidelijk
Oude spruitstuk eruit; pakking cleaner erover en monteren kan beginnen:
Het verschil is duidelijk:
Op naar het volgend project... Als het weer het toelaat.
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 06:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Balen; vroeg opgestaan om het maximale uit de dag te halen.... REGEN!
Zo was het toch echt niet voorspeld.
Het heeft tot 14.00 uur geduurd voordat het enigszins begon op te klaren.
En dus; dan toch eindelijk een start gemaakt met de demontage.
DaveF Hybrid Airbox erin
En de "Oeps" van vandaag ( )
Volgende op de agenda is de carter pakking, montage adapterplaat oliekoeler, montage Bypass Valve.
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 06:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Het werd een beetje te koud / donker voor stoepsleutelen; dus na het demonteren van het frontgedeelte en installatie van het DaveF Filter er maar verstandig aan gedaan om te stoppen.
De JanSpeed met Tomcat is er donderdag onder gegaan zoals je hebt kunnen lezen.
Mijn "To Do" lijst voor deze zomer:
Slangen verplaatsen GRS Charge Cooler (Uitdaging...), Newman nokkenas, Bosch 550cc injectors, installatie facelift ECU, Mocal olie koeler, GTT oil catch can, vervangen voorfront (huidige is gescheurd), oplossen mysterie vocht in de kofferbak en als het nog even kan alles laten tunen (zal wel moeten met bovenstaande gemonteerd) en in het proces wat pakkingen vervangen die na +/- 12 jaar wel eens aan vervanging toe zijn.
Nou nee Boris, was niet echt de bedoeling om hem "lang" zo te laten staan.
Ik denk dat een weekje of 2 a 3 max is.
Er gaat elke keer een zeil overheen om de open delen te beschermen en hij staat veilig op de oprit bij moeders.
Uiteindelijk als alles erin zit moet hij nog op de rollen.
Heb me ingeschreven om aanwezig te zijn op het Bimmerfest (7 juni) dus dat is mijn streven om alles grotendeels af te hebben.
Wat betreft je post mbt die peilstok: gelezen, ik heb de richtprijs opgezocht op http://www.etk.cc/.
Een euro of €20,-; geen wereld bedrag, dacht dat ze iets duurder waren.
Dinsdag maar een bestellen; BMW Keram (Beek) zit hier toch om de hoek.
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Fantastisch weer; sleuteltijd!
Vandaag carterpakking vervangen en een start maken met de installatie van de oliekoeler.
Opmerking vooraf waarom foto's "gedraaid" zijn:
Reeds eerder opgemerkt dat ik even niet snap waarom foto's die je naar de forum Gallery upload van hoek veranderen. Ik heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
Iemand suggestie?
Blij om te zien dat er geen vreemde deeltjes te vinden waren op de bodem van de carterpan.
Oude pakking eraf, schoonmaken. nieuwe pakking erop
And it's back on! [/img]
Oliekoeler adaptor monteren... niet iets wat ik vaker wil doen
Omleiding koelleiding
Leidingen gemonteerd en aangesloten
Zicht van bovenaf
Nu maar hopen om meer
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.