John's Mini Cooper S R56

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
JohnRobben
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

John's Mini Cooper S R56

11 apr 2015, 20:15

Dag allemaal,

In dit topic wou ik graag bijhouden en aan jullie laten zien welke modificaties m'n mini al heeft en zal ondergaan.
Het zullen geen duizenden euro's mods zijn, maar wel zeker leuke dingen. Het studentenleven is namelijk ook niet echt goedkoop.

Het gaat om een S uit 2007 met inmiddels 88k op de teller, ik heb de auto nu een half jaar en heb er al het één en ander aan veranderd. Denk hierbij aan LEDjes in het interieur en een betere geluidinstallatie.

Belangrijke opties die erop zitten zijn:
- stoelverwarming
- panoramadak
- xenon verlichting
- airco

Modificaties:
- blow-off valve
- upgraded geluidssysteem
- led interieurverlichting
- interieur zwart maken (hemel, zonnekleppen ed.)

Afbeelding
Hierboven een foto van de Mini op winterbanden.

De Mini is niet bomvol qua opties. Dit mag de pret natuurlijk niet drukken. De mini beschikt dan ook over de 'wave' radio. De geluidskwaliteit viel niet ontzettend tegen. Echter voor iemand die wel graag een goed stukje muziek in z'n auto heeft ben ik uit gaan zoeken hoe ik hier verandering in kan brengen.

Betere speakers monteren is volgens verschillende websites en topics geen hele beste oplossing. De radio van de Mini heeft immers gewoon niet genoeg vermogen om zwaardere speakers aan te sturen.

Een beetje gezocht en gedaan, uiteindelijk uitgekomen op een Alpine versterker 4x50 watt RMS welke beschikt over een ´High-level input'. Hiermee is het een kwestie van speakerskabels (van de radio naar de speakers toe) aansluiten op de versterker. Voor de subwoofer ook een versterker met 'High-level input' gekocht op Marktplaats. Allebei waren ze 50 euro per stuk. De versterkers zijn allebei onder de stoelen gemonteerd. De deuren en achterpanelen beplakt met dempingsmateriaal en er zijn betere speakers gemonteerd.

Afbeelding
Hierboven een foto van de gemonteerde versterkers. Normaal zit er een stuk piepschuim op de plek van de versterkers.

Afbeelding
Hierboven een foto van de Hertz compo set en de manier waarop ik de scheidingsfilters heb weggewerkt.

De tweeters zitten op de A stijlen en de subwoofer in de kofferbak. Voor de subwoofer ga ik nog een bak van fiberglass maken en deze netjes wegwerken. Het klinkt al met al wel heel leuk voor relatief weinig geld.

Ik hoor graag of jullie het wat vinden!
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

Re: John's Mini Cooper S R56

11 apr 2015, 20:56

Hoi John, welkom hier en gefeliciteerd met je mooie Mini.
Je bent al goed aan de knutsel geweest zie ik wel, nou hier zul je wel meer inspiratie opdoen :wink:
Tot ziens op 1 van de meets.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

Re: John's Mini Cooper S R56

11 apr 2015, 21:59

Welkom.... Kijk die doet sound upgrades in de auto ipv aan de buitenkant ;-)
Alpina versterkers zijn altijd goed. Ik heb ze vroeger ook gebruikt icm Rockford.

Terug naar “Show your ride”