Inmiddels zijn er voor mijn doen al aardig wat km's bijgekomen (+750). Helemaal in de wolken met mijn IenieMini. Net nog trok ik pardoes de voordeur dicht, omdat ik bij het naar buiten stappen mijn Mini 'on the driveway' zag staan. Gelukkig ligt de reserve voordeursleutel in de schuur en had ik mezelf niet buitengesloten.

Het schijnt ook dat ik sinds de Mini de meest vreemde dingen doe. Neem nou laatst....saampjes op de bank rond een uurtje of 22:00 uur. Het was al een beetje donker die avond. Ik: "schat". Zij: "ja". Ik: "het is nu donker en ik heb je de bundel van mijn ledverlichting nog niet laten zien". Zij: "ok, ik loop mee". Wij saampjes naar buiten. Ik: "sluit je wel de deur af?" Zij: "ga we een stukje rijden?" Ik: "is goed".
Vervolgens een kwartier op zoek naar een weg zonder straatlantaarns. Maar uiteindelijk wel een gevonden. Op een grote parking stil staan en vol enthousiasme praten over de brede lichtbundel en de werking van de bochtverlichting.
De auto in de garage en weer op de bank... Zij: "dat was leuk hoor". Ik "ja dat moeten we vaker doen".
Zij: "is goed".....
Voorstellen
Tsja, als je 8 verschillende mini's in bezit hebt gehad (ik zeg bewust niet bezeten

De periode vanaf de eind jaren 80 tot 2015 was heus niet alleen ellende. Rover 114 gti, Rover 114SI, MGF 1.8vvc (baggerbak), Audi TT roadster (fijnste motor), Porsche Boxster S (6 jaar mijnmijnmijn) en Alfa Mito (lekker goedkoop dieselen).
Een echte motorhead mag je mij noemen en sinds de komst van de new mini altijd met enig verlangen er naar gekeken. De uitbreiding van de familie (het autogamma bedoel ik) bracht mij elke keer aan het twijfelen. Best lastig....de keuze is reuze....en bij twijfel niet doen deed mij steeds in een andere auto belanden.
Enfin nu dan even mijn aanwinst (en dat is het echt) voorstellen.
Mini Cooper 3 deurs automaat uit 2014 gekocht bij Dubbelsteijn Dordrecht (van de vrouw van de baas, echt!)
Midnight Black
Leder Cross Punch Dark sportstoelen met verwarming & piano lak en chrome interieur.
Chili pakket
Excitement pakket (dat was de aankoop en het bezit al)
Spiegelpakket (klapspiegels who needs this)
Verlichtingspakket (elke dag kerst)
Wired
Easy accesssss
Dynamic Damper Control
Navi profi (met filemeldingen zo prettig)
Head-up (leuk speeltje)
Harman Kardon (echt merkbaar prettiger sound) en mijn eerste dab radio
Open dak
Getinte achterruiten
Verwarmde voorruit (jammer want ik krijg nu geen krabber van de dealer)
18" LM's (flat run dat wel met van die drukzenders ook dat nog)
Witte pinkers en striping op de motorkap
Middenarmsteun (waar mijn Samsung Note 2 niet in past)
Mini rijmodus (als men hier adaptief cruise control en auto stop mee bedoelen weet ik niet)
Achteruitcamera, parkeerassistent, Park distance control,
Regen lichtsensor
Led mistlampen + koplampen (adaptief ook nog eens)
Auto dimmende spiegels
Alarm klasse III (om het ongeplande wissel van eigenaar te voorkomen).
Works stuurtje en antraciet plafond
Pffffffff en dat allemaal in een mini....heerlijk speelgoed.
Projectjes? Ja, ik wil!
Net de spiegelkappen vervangen wit voor Black Jack. Klik klak - so simpel. De meeste tijd (5 minuten) kwijt geweest aan het dunner vijlen van een kunststof bandenlichter.
De side scuttles erop gelijmd. Dat was ook simpel maar duurde wel iets langer. Leuk klusje om te doen en mag geen naam hebben.
Reeds online gekocht en on-route: ventieldopjes Black Jack (ontvangen) en de 12V dubbele USB socket (ook ontvangen). Kon nog net die 4 Euro.
In het verschiet.....deur projectoren vervangen voor een met een logo (simpel), pedalen, sideskirts (geen haast), wintersetje (ga voor origineel denk ik), misschien nog de verstralers op de grill (maar schrok van de prijs), misschien dan toch maar een I-phone dedicated voor de auto erin proppen. Zo zonde van de ongebruikte connector in de armsteun....
Voor nu: instappen met een big smile en genieten. Life is good!
Even kijken hoe het ook alweer gaat...het uploaden van foto's