Terug van weggeweest R50 wordt R55

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
emillio
Be Mini
Be Mini

Terug van weggeweest R50 wordt R55

10 jan 2016, 16:10

Hallo allemaal.....

Ik moet weer even wennen om te posten na een redelijk rustige NewMINIclub periode.....maar wilde de laatste ontwikkelingen toch niet onthouden.

Na 10 jaar trouwe dienst, vele km's en vele clubmeetings gaat de oude, trouwe PW One ons verlaten. Hebben van het weekend een iets jonger exemplar opgehaald, een R55 Clubman Cooper S :icon_top:

De oude PW R50 is te bewonderen op Marktplaats of op deze site bij de particuliere MINI verkoophoek!

Onderstaand een paar Pics van de nieuwe aanwinst, ik zal hier weer wat meer rond gaan neuzen, zit nog met een paar technische issues en zoek nog wat onderdelen.

Wellicht weer eens een meeting meepakken!

Greetz, Emillio

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Martijnmini
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Terug van weggeweest R50 wordt R55

10 jan 2016, 16:38

Wauw hele dikke bak.
heel veel plezier. ik heb bijna dezelfde S

Al Mod plannen

Gr
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2016, 17:16

Héé Emiel, welkom back man.

Mooie Clubman in ieder geval die voor de R50 in de plaats komt. :icon_top:
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst, en we zien hier wel met welke technische issues je zit en welke onderdelen je nog nodig hebt. (instaplijsten zijn i.i.g gereserveerd voor je).

Voor de rest nog mod plannen ? en wat is er precies met de blauwe cooper clubman gebeurd ?

CU en tot meets

Adriaan
emillio
Be Mini
Be Mini

11 jan 2016, 20:19

Ja ehhhh....deze....
Afbeelding
Is na mijn dienstverband weer terug gegaan naar de leasemaatschappij....nieuwe baan is top, maar het gemis van de Clubman woog toch wel zwaar :'(

Kreeg van mijn nieuwe werkgever een Golf GTI uit 2010 (tijdelijk), was ook niet echt een straf. Deze werd alleen na een jaar van mijn oprit gejat :shock: Nu dus een oerdegelijke V40....

Ik wilde privé al een tijdje wat anders, het liefst met wat meer paardjes, en deze R55 kwam toevallig op mijn pad.

Modificaties? ehhh...eerst maar eens even neuzen wat jullie hier allemaal hebben uitgespookt....beter goed gejat dan slecht bedacht!

Technische issues....nog wat kleine schade weg laten werken (spotrepair), 1 deur moet gespoten worden. Panoramadak is DRAMA!!!! Die krijgt eerdaags een makeover bij ACE-Automotive. Maar eens kijken of ze het weer aan de praat krijgen!
Martijnmini
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 jan 2016, 13:46

hoi, vraagje he, is de striping op jou Clubman fabrieks-af erop gezet? omdat deze doorloopt op je lucht haper en over je voorbumper?

ik was nieuwsgierig naar de verschillende stripings
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2016, 18:55

Als er nog geen alarm op zit, zou dat mijn eerste mod zijn. Ook clubmannen jatten ze zo van de oprit namenlijk.....
emillio
Be Mini
Be Mini

12 jan 2016, 19:05

Ehhh...alarm....en dan??

SCM klasse 3 op de Golf GTI, gewoon het signaal van de afstandsbediening opgepikt, via het VIN-nummer uit de voorruit een nieuwe code gegenereerd (blijkt ooit gehacked te zijn vanuit de leverancier). Deurtje open....stukkie duwen de straat uit....starten en wegwezen.....

Nou dan is bij mij in 1 keer het vertouwen in een alarm verdwenen.... >)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2016, 21:16

Fabrieksalarm zeker? Aftermarket is beter :)

Als ze hem echt willen meenemen lukt het ze toch wel, maar ik had geen alarm in mijn Clubman, maar toen ik op de camerabeelden van de buurtbewoners die sujetten bezig zag bij andere auto's ben ik er wel van overtuigd geraakt dat ze de mijne hadden laten staan als er alarm op had gezeten. Die gingen voor makkelijke prooien, en de Mini R55/56/57 is echt makkelijk door die electronische sleutel...
emillio
Be Mini
Be Mini

!

05 feb 2016, 19:13

Zo...weer een stapje verder....

Panoramadak is gefixt....Super Service van ACE-Automotive uit Alphen aan de Rijn.
Volledige panoramadak verwijderd, alle geleiders schoongemaakt (met een paar liter remmenreiniger)...aandrijving op een paar cruciale punten verstevigd....alles gesmeerd....en voila....als een zonnetje!! Zeer tevreden, en in vergelijking met de BMW/MINI dealerprijzen, zeer betaalbaar!

Katalysatorstoring blijft opspelen, nu 2x gereset, hier meer een OBD scanner voor aangeschat Icarsoft910, mooi apparaat......maar helaas niet de oplossing.

Olieleiding van de Turbo lekt, flinke oliewalm bij het stilzetten van de auto, vet uitgeslagen turbo.....volgende projectje!
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: !

05 feb 2016, 20:12

emillio schreef:Zo...weer een stapje verder....

Panoramadak is gefixt....Super Service van ACE-Automotive uit Alphen aan de Rijn.
Volledige panoramadak verwijderd, alle geleiders schoongemaakt (met een paar liter remmenreiniger)...aandrijving op een paar cruciale punten verstevigd....alles gesmeerd....en voila....als een zonnetje!! Zeer tevreden, en in vergelijking met de BMW/MINI dealerprijzen, zeer betaalbaar!

Katalysatorstoring blijft opspelen, nu 2x gereset, hier meer een OBD scanner voor aangeschat Icarsoft910, mooi apparaat......maar helaas niet de oplossing.

Olieleiding van de Turbo lekt, flinke oliewalm bij het stilzetten van de auto, vet uitgeslagen turbo.....volgende projectje!
Mooi adres om te onthouden voor het panoramadak dus Emiel.
Olieleiding zal wel lekken op de rubber ring die er (waarschijnlijk niet meer helemaal) in zit
Wordt een flexibele olieleiding vrees ik Emiel.
(zie onderstaandepic's)
Afbeelding

Afbeelding
emillio
Be Mini
Be Mini

09 feb 2016, 20:31

Yep...tijd voor een nieuw buisje!

Gaat over 2 weken naar Beek voor een nieuwe leiding, meteen ook kijken naar de katalysator, die komt nu om de 2 dagen met een foutmelding, resetten is geen oplossing

Ook het pakketje uit Engeland van Newministuff.com is gearriveerd, er zit nu tenminste weer een carkit in de Mini. Blijft toch een mooi setje, Parrot CK3100 en een hoop stekkers, Plug & Play :dansen

Nu nog wat spotrepair en een deurtje laten spuiten, alles weer naar mijn zin!

Al met al koop je toch altijd wel wat achterstallig onderhoud met zo'n 2e hands.....

Maar ja, niet klagen.....genieten :rijden
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2016, 20:48

Zou geen nieuw buisje maar een flexibele olieleiding laten monteren Emiel
2 voordelen:
1. betere constructie
2. Scheelt aardig wat montage uren (turbo kan blijven zitten) bij vervanging.

Je ben weer goed bezig :icon_top: mod virus is niet uit te roeien hé :mrgreen:
emillio
Be Mini
Be Mini

09 feb 2016, 20:52

Het wordt ook een flexibele variant, Eigen fabrikaat van Beek....

Turbo moet er toch af, ff de karalysator checken :shock:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

09 feb 2016, 23:16

emillio schreef:Het wordt ook een flexibele variant, Eigen fabrikaat van Beek....

Turbo moet er toch af, ff de karalysator checken :shock:
Turbo eraf om de katalysator te checken?
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”