R56 MINI Cooper S

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Viggen
Nieuw Lid
Nieuw Lid

R56 MINI Cooper S

22 feb 2017, 06:07

Sinds vorige week eigenaar van een R56 Cooper S.

Ondanks de verhalen over kettingspanners, hogedruk brandstofpompen, etc. hebben we de gok toch maar genomen. Na een proefrit won de emotie het van de ratio. Het rijden in de MINI zorgde voor een grote grijns op mijn gezicht. De blauwe Cooper S overtuigde met zijn rij-eigenschappen zo overdonderend dat we de zwakke punten maar met de mantel der liefde zullen bedekken.

Na het parkeren kijk ik tijdens het weglopen altijd nog eens over mijn schouder waarbij meteen die grijns weer op mijn bakkes komt. Een teken dat toch de juiste keuze is gemaakt.

Afbeelding

De MINI werd geadverteerd als zijnde een 211pk JCW uitvoering.
Met de informatie die ik tot nu toe heb kunnen vinden ben ik daarvan niet overtuigd en vermoed ik dat de motor door de JCW tuningkit 192pk levert.

Afbeelding

Afbeelding
NickT
Enthousiast
Enthousiast

Re: R56 MINI Cooper S

22 feb 2017, 06:51

Mooie wagen! En 192pk is ook voldoende toch? Is het geluid tov een standaard mcs heel veel harder met deze uitlaat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 feb 2017, 06:56

Gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst. Waarschijnlijk is het een R56 met JCW kit en dan heb je 192PK. Later kwam de R56 JCW uit de fabriek met 211PK. Maar dat kun je op het kentekenbewijs terugvinden.
Viggen
Nieuw Lid
Nieuw Lid

23 feb 2017, 01:39

De JCW uitlaat klinkt erg beschaafd, NickT. Geen dreun of resonantie bij bepaalde toerentallen merkbaar in het interieur. Het had van mij nog wel iets agressiever mogen klinken, maar dat is zeer persoonlijk.

Het is mijn eerste MINI en kan dus helaas niet vertellen hoe de JCW zich verhoudt tot de normale Cooper S uitlaat.
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

23 feb 2017, 12:17

Een hele mooie MINI :icon_top:
De persoonlijke trekjes zijn heel herkenbaar en ik heb er na 2,5 jaar nog steeds last van, sterker nog, naarmate je MINI meer en meer personaliseerd, wordt het alleen maar erger :roll:
De Jcw kit uitlaat klinkt iets sportiever dan de standaard S, de Fjcw is dan weer wat rauwer.
Indien je nog wat extra's wilt, kun je altijd nog overwegen om de mid er tussenuit te halen, dan zijn ploffen en knallen in de sportmodus gegarandeerd.
Spreek uit ervaring, geen radio meer nodig :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
We
WenMini

23 feb 2017, 17:23

haha baseman.

@viggen: gefeliciteerd! Super mooie auto!! Mijn volgende auto wordt ook een JCW uitvoering heb ik mezelf beloofd. Je hebt de goede kleur gekozen, lekker fris tussen al het saaie grijs .
Nee hoor, een Mini is altijd mooi ongeacht de kleur. Is het je eerste Mini?

Ik ben helemaal om na altijd VW/Audi te hebben gereden.
Veel veilige en plezierige km's gewenst. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Groet,
Wendy

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Viggen
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 feb 2017, 14:35

Vandaag begonnen met het loggen van data via de OBD2 poort.

Nu nog ouderwets met een ELM 327 kabel en het programma PCM Scan van Palmer Performance op de laptop. Er is echter een Carly bluetooth GEN2 adapter besteld zodat er ook via een app op de smartphone contact gemaakt kan worden met de auto.

Wat het meest opvalt is dat de koelwatertemperatuur oploopt tot 109'C. Daar was ik op het forum al iets over tegengekomen. Blijkbaar is dat om milieuredenen, maar of dat ook goed is voor de motor?

Verder gaan we de komende tijd wat gegevens verzamelen over o.a. de inlaatluchttemperatuur vanwege plannen om een grotere aluminium intercooler te monteren.

Terug naar “Show your ride”