Ik ben Davy, 33 jaar oud, woonachtig te Weert en eigenaar van 3 Mini's (R53's welteverstaan).
Het gaat om een GP, nummer 0064 waar een turbo op geschroefd is, een R52 Cabrio - waar ook een turbo op geschroefd is, en een Challenge JCW R53 (een van de 100 uit Duitsland) waar de M45 plaats heeft gemaakt voor een TVS900 kit.
Deze post wordt de ruimte benut voor de GP - waarvan hier de speclist volgt:
ENGINE
Blok helemaal nieuw opgebouwd met OEM krukas, sleeves in het blok geperst, op maat geboord en gehoond (sleeves zijn goed tot 800 pk)
King Black series krukaslagers
RMW drijfstangen met dikkere ARP bouten
Wossner zuigers met normale compressie ratio
ARP bouten voor de cilinderkop en nokkenas
ATI krukaspulley
1320 spec cilinderkop, CNC gefreesd) met custom GS kleppen en veren (groter qua formaat, enkele groef en gelocked - kleppen kunnen niet draaien)
Catcams 1302469 nokkenas
Custom kleppensysteem in carterpan
Helix Autosport 4-puck race koppeling
TTV 5,5 kg vliegwiel enkelmassa
Cooper waterpomp, riemspanner, dipstick en dynamo
KAVS motorsport 63 mm gaskleppenhuis
Bosch Motorsport 1000cc injectoren
Custom brandstofsysteem gemaakt door 1320 met Turbosmart brandstofdrukregulator
1320 Turbo spruitstuk met V-band
1320 Downpipe met V-band (decat pijp en Magnaflow cat beiden met V-bands)
Tial 38 mm wastegate, rood van kleur
Tial 50mm BOV, rood van kleur
Owen Developments 5471 turbo met V-band aansluitingen
Vibrant shorty luchtfilter
NGK BCR8ES bougies
Pro-Alloy Front Mount Intercooler
Pro Alloy Radiateur met Spal Fan
3,5 bar MAP sensor
Titan 4-port Boost Solenoid
Facelift versnellingsbak
Drexler differentieel
Driveshaft-shop 475 pk aandrijfassen
Mocal Oliekoeler zonder thermostaat
Vipec i88 standalone ECU met Launch Control, Boost by Gear, Boost Control etc etc)
Gepoedercoate motorsteunen, inlaatspruitstuk en koelerpakket
SUSPENSION
AST 5300 3-weg verstelbare schroefset
Hotchkiss 25 mm rear swaybar
Front swaybar delete
Whiteline sway Bar endlinks rear
ProAlloy T45 stalen control arms met pillowballs (2 sets)
GP alu draagarmen met Onasled pillowball achterste pick-ups om geometrie terug normaal te zetten na verlaging
Whiteline voorste draagarmbussen met extra castor
Vibratechnics lagere motorsteun, grote steun en versnellingsbaksteun
Powerflex black stuurhuisrubber
Muteki SR48 Stud & Nut conversie
WHEELS/BRAKES
Braid FullRaceA 16x8 velgenset, ET24 voor, ET20 achter.
Nankang AR-1 banden in maat 225/45/16
AP Racing 304 mm BBK met Reyland Motorsport 2-delige remschijven, Pagid RS29 blokken en stalen remleidingen
R56 JCW remmen achter met 280 mm stock schijven en blokken
Challenge brakeduct-tunnels
EXTERIOR
JCW GP bumperpakket en spoiler
JCW Carbon kofferbakgreep
Atomspeed Custom Refinish Carbon Scoop
Carbon deurgrepen
Carbon tankdop (geen cover!)
Hydropdip carbon scuttles
Orciari scuttlevents
Bosch Aerotwin wipers
Rajko Beltline, Colour coded koplampringen en wat kleine details
INTERIOR
John Cooper Motorsport Kevlar Corbeaustoelen op de vloer geschroefd
John Cooper Motorsport Luke 5-punt gordels
CAE Shifter met rode knop en custom paneel er rond
OMP Targa suede stuur met rode stiksels, marker en OMP logo
B&S Quick release
Wiechers Challenge rolkooi in rood met deurkruis
AIM Strada digitaal dashboard met oliedruk, temperatuur, GPS snelheid, shiftlight etc (via Vipec verbonden)
Innovate AFR sensor en meter
Anthracietkleurig interieur
Custom ingekorte downtubes
Pioneer radio
THE STORY
De GP is een jaar of twee geleden gekocht van Coen, nadat hij hem al behoorlijk had aangepakt. Het blok klapte op Zandvoort tijdens een track-day en Coen zag het niet zitten om de GP verder aan te pakken. Gevolg; Ik heb hem samen met pap opgehaald en ben er mee aan de slag gegaan. Stoelen, gordels, CAE en ECU trok ik uit een sloper vanuit mijn bedrijf en het idee om een turbo blok uit mijn vorige project hier in te lepelen om er de ultieme GP van te maken.
Dat plan voltrok zich in de lente van 2016 en de auto werd opgehaald met een nette 400 pk en 400 nm. Ik begon in de zomer echter tegen wat kleine problemen aan te lopen, met name dat de turbo los kwam van het spruitstuk. Het heeft me toen doen besluiten om de turbo kit te herzien, en het dan ook maar compleet goed te doen met als resultaat dat de auto sinds half mei weer terug is bij mij. Laten we het er maar op houden dat het een vies snelle auto geworden is. Nieuwe plaatjes heb ik nog maar weinig, dus bij deze enkele foto's met de oude velgen en schokbrekers nog gemonteerd...
PLAATJES!
Oude setup..











Nieuwe setup qua motor..

Na een winter bivakkeren in Engeland zag het er zo uit;

Dashboard, nog zonder de AIM
