Tijdje geleden dat ik hier rondgestruind heb, 2015 voor het laatst om precies te zijn.
Ik kreeg begin dit jaar weer de opdracht van mijn moeder, zoek voor mij een Mini uit! Ze bleef haar Cooper maar missen, dus het werd weer tijd voor een R5x
Nadat ze weer naar One’s en Coopers zat te kijken, kwam ikzelf bij wen Cooper S uit in de buurt, waarvan de prijs redelijk aan de lage kant was, maar de kilometer stand juist weer aan de hoge.
Aangezien we sindskort ons eigen bedrijf in chiptuning, onderhoud en poetsen hebben (en zelf voor de hobby circuit- en drift auto’s bouwen, voornamelijk BMW), wilde we de uitdaging wel aan.
Mn moeder overgehaald deze aan te schaffen, maar dan moest ze wel een klein beetje geduld hebben.
Dat was gelukt, auto opgehaald, en tijdens de proefrit merkten we al; geen vermogen, en er ratelde wat in de motorruimte (ik gaf al vrij snel de supercharger de schuld.
En toen begon het project, de supercharger rammelde inderdaad, en de motor mistte compressie, daarnaast was de koppeling op, remmen versleten en onderstel kon ook wel een opfriskuurtje gebruiken.
So far, so good, nu spreek ik verder in foto’s, van dag van ophalen, tot eindresultaat