DE GP 1150 is begin 2007 gekocht door Punch Powertrain, voorheen ZF Getriebe Sint-Truiden en de producent van alle CVT's van de New MIni 1 (1999-2006).
DE GP is in 2007 omgebouwd naar CVT door een standaard CVT-bak uit te rusten met een bredere duwband, gewijzigde pullies en versterkte tandwielen. In 2009 is deze demo gekocht door een medewerker en in een loods in Lommel komen te staan. Met automaat kreeg hij er geen kenteken op in Belgie .
Ik ben zelf in 2012 bij Punch Powertrain begonnen en zag in demo-filmpjes van 2007 de GP voorbij komen maar niemand wist waar de GP gebleven was.
Totdat ik in 2015 toevallig met de eigenaar aan de bar zat in Mallorca en ik de GP van hem mocht kopen als ik de GP wel in Nederland op kenteken kreeg.
De RDW in Elsloo deed niet moeilijk en medio 2015 was de GP van mij!
Ik heb de GP helemaal in orde laten maken door Nobracars (nieuwe velgen/banden/voorspoiler/accu etc.) en door ProTech weer in nieuwstaat laten brengen.
Mijn oudste zoon rijdt er het meeste mee.
In mei dit jaar ging de CVT kapot (na 40.000 km) en hebben we geprobeerd er een nieuwere/sterkere CVT in te zetten maar die kregen we niet aan de gang met de electronica van de GP. UIteindelijk heb ik er in augustus dit jaar de originele handbak weer in teruggebouwd en heb ik de electronica ook weer door Nobracars in orde laten maken (De ECU was aangepast wat betreft koppel en vermogen om de CVT heel te houden).
Nu is de GP dus weer helemaal origineel!


