MINI Cooper S R53 gekocht

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
segermans
Nieuw Lid
Nieuw Lid

MINI Cooper S R53 gekocht

30 jan 2021, 11:04

Hi liefhebbers,

Voor mijn afstuderen ga ik in Februari ongeveer een half jaar bij Mercedes in Stuttgart werken; wellicht heligschennis hier op het MINI (bmw-based) forum :wink: . Om onafhankelijk te zijn van het openbaar vervoer, vooral in tijden van Corona, besloten een eerste auto aan te schaffen. Aanvankelijk gekeken naar wat meer verstandige opties die betrouwbaar en zuinig waren; maar gezien ik sinds jongs af aan al enorm autoliefhebber ben, duurde het nog geen 3 dagen voordat ik al zat te kijken naar leuke opties zoals de Cooper S.

Uiteindelijk in 4 Cooper S'jes gereden en 1 Cooper. Cooper was simpelweg te langzaam, waardoor het een Cooper S moest worden. Van de 4 die ik er gereden heb, waren er uiteindelijk 2 interessant. Beiden 2004 en 180k gelopen, waarvan één een facelift en de ander niet. Uiteindelijk gekozen om een bod uit te brengen op de pre-facelift omdat bij deze MINI alles goed voelde (behalve de achteruitsproeier die niet werkte). Daarnaast was de onderhoudshistorie (nagenoeg) compleet en is een groot deel van het blok in 2017 gereviseerd i.v.m. olieverbruik.

Aankoopkeuring ingepland voor deze MINI bij een garage waar 2 echt negatieve punten uit kwamen; de draagarmrubbers waren links en rechts helemaal gaar en de motor lekte wat olie (volgens garage in ieder geval rond kleppendeksel en licht rond stuurpomp). De rest van de auto was in de basis goed voor zijn leeftijd. Na overleg met de garage en wat over de prijs onderhandeld te hebben met verkopende partij de auto toch meegenomen.

Wat staat er op de planning?
Ik breng maandag de auto bij Bas Roos (ervaringen?) in Oss langs om de draagarmrubbers te vervangen. Verder gaat hij ook even kijken of hij kan zien waar het blok olie lekt. Hopen dat het beiden opgelost kan worden en dan heb ik, als het goed is, een scherp sturend en nette R53 staan. Daarnaast ben ik op zoek naar een wielset met winterbanden voor niet al te veel geld, aangezien winterbanden verplicht zijn in Duitsland.

Foto's komen later.

Cheers
Levensgenieter
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: MINI Cooper S R53 gekocht

30 jan 2021, 11:18

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je eerste Mini!

Na je bezoek aan de garage is de Mini hopelijk de komende tijd onderhoudsvrij.

Voor nu, vooral veel veilige en leuk sturende kilometers gewenst!

Vergeet niet de foto’s te plaatsen, we zijn benieuwd. ;)
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

30 jan 2021, 13:22

Welkom idd en foto’s zijn natuurlijk wel leuk om te zien.
Goed dat je meteen alles aanpakt.

Winterbanden heb ik nog wel liggen. Staal, 16”.
Origineel mini. Alleen wit gespoten.

Hoef dr geen hoofdprijs voor. Als je geïnteresseerd bent, stuur me maar een pm.
Afbeelding
ParkLane
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

30 jan 2021, 13:45

Welkom! Toffe keus en wij zijn ook eerst gaan oriënteren op een verstandige, zuinige en betrouwbare auto. Die zoektocht hebben we gestaakt na 3 minuten. Vervolgens 2 weken ingelezen over de Mini's en ook een R53 gekocht!
MaikR53
Be Mini
Be Mini

30 jan 2021, 18:56

Goeie keuze voor de MINI! Kom zelf regelmatig in zuid-duitsland (klein uurtje van stutgart) en dat is ook gewoon een heerlijke omgeving om met de MINI onderweg te zijn.
Wat ik mij nog wel af vroeg, is het voor jou niet interessanter om in duitsland een MINI te kopen als je er toch een half jaar gaat wonen?
segermans
Nieuw Lid
Nieuw Lid

31 jan 2021, 10:21

Bedankt voor het welkom heren.

@Daniel bedankt voor het aanbod. Ik heb gister al de knoop doorgehakt om een set 17'' Continentals te kopen die gewoon op de huidige set worstvelgen.

@Maik zeker over nagedacht om de MINI in DE te kopen. Echter er uiteindelijk voor gekozen om deze in Nederland te kopen vanwege het gemak (geen taalbarriere en reeds bekend met formele/verplichte zaken als overschrijven, verzekeren etc.).

Hierbij wat foto's van de (standaard en dus ongetwijfeld voor velen saaie) MCS.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

31 jan 2021, 12:39

Fraaie mini. Geen probleem. Worstvelgen staan zeker beter dan staal .
Veel veilige en plezierige kilometers
Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

31 jan 2021, 13:55

Van harte welkom Segermans op het NewMINIclub forum.

Leuke afstudeer opdracht en helemaal niets mis mee lijkt me om dat bij Mercedes te doen :icon_top:
Een R53 is als ik de rijders ervan moet geloven de MINI waar je het meest plezier aan beleefd dus een goede keuze en zo zijn
wij ook allemaal begonnen met een basis uitvoering en die naar eigen smaak personaliseren. Het voordeel is dat in Duitsland onderdelen een stuk goedkoper zijn dan hier, denk daar daar bij aan velgen/banden.

Veel (rij)plezier met je nieuwe aanwinst en hier op het forum en veel succes met je afstudeerstage.

Gr. Milco

Terug naar “Show your ride”