Voor mijn afstuderen ga ik in Februari ongeveer een half jaar bij Mercedes in Stuttgart werken; wellicht heligschennis hier op het MINI (bmw-based) forum

Uiteindelijk in 4 Cooper S'jes gereden en 1 Cooper. Cooper was simpelweg te langzaam, waardoor het een Cooper S moest worden. Van de 4 die ik er gereden heb, waren er uiteindelijk 2 interessant. Beiden 2004 en 180k gelopen, waarvan één een facelift en de ander niet. Uiteindelijk gekozen om een bod uit te brengen op de pre-facelift omdat bij deze MINI alles goed voelde (behalve de achteruitsproeier die niet werkte). Daarnaast was de onderhoudshistorie (nagenoeg) compleet en is een groot deel van het blok in 2017 gereviseerd i.v.m. olieverbruik.
Aankoopkeuring ingepland voor deze MINI bij een garage waar 2 echt negatieve punten uit kwamen; de draagarmrubbers waren links en rechts helemaal gaar en de motor lekte wat olie (volgens garage in ieder geval rond kleppendeksel en licht rond stuurpomp). De rest van de auto was in de basis goed voor zijn leeftijd. Na overleg met de garage en wat over de prijs onderhandeld te hebben met verkopende partij de auto toch meegenomen.
Wat staat er op de planning?
Ik breng maandag de auto bij Bas Roos (ervaringen?) in Oss langs om de draagarmrubbers te vervangen. Verder gaat hij ook even kijken of hij kan zien waar het blok olie lekt. Hopen dat het beiden opgelost kan worden en dan heb ik, als het goed is, een scherp sturend en nette R53 staan. Daarnaast ben ik op zoek naar een wielset met winterbanden voor niet al te veel geld, aangezien winterbanden verplicht zijn in Duitsland.
Foto's komen later.
Cheers