Vandaag maar eens het avontuur aangegaan, nadat ik gister de standaard achterbumper bij MR zijn ouders had opgehaald, de bumper die trouwens ooit van Blont-007 was geweest. Toch maar even zo voor mijn vakantie geprobeert of het te doen is.

Uiteindelijk lijken de bumpers precies op elkaar, sterker nog...... ze zijn hetzelfde.

Schroef schroef schroef, los die hap. Let wel op de clipjes van de wielkastomranding, deze breken gemakkelijk af. Wat bij mij gelukkig niet gebeurde op de zondag, de dag dat je bij de dealer weinig spul kan halen.

De PDC sensoren netjes dichtgeplakt tegen wateroverlast en met een paar tyrips aan elkaar netjes weggewerkt. Hierbij opletten dat er 4 PDC sensoren zijn en de middelste stekker dus van het mistlicht is. Deze moet je niet afplakken en wegbinden.

Zie daar de bumpers naast elkaar, het aftekenen kan beginnen. op de bumper die ik eraf haalde was duidelijk te zien dat dit ook in Oxford niet uit een andere pers komt ofzo, maar ook al of niet handmatig wordt gespaard.

Hopla de zaag erin, dacht het te doen met een Dremel, maar omdat die de bumper misschien te heet maakt toch maar de ijzerzaag gehanteerd, met vervolgens het mes van Stanley om het uit te snijden. Ging prima.

De afdekkapjes van het scharnier van de kofferklep overgezet. Met een klein beetje lijm ertussen om alles op zijn plaats te houden. De 2 onderdelen van de kapjes klemmen overigens strak aan de bumper dus lijm hoeft eigenlijk niet.

Voila, alles weer gemonteerd. Een MINI cabrio en nu "zonder" PDC.
Noot: de MINI geeft na iedere start en de eerste keer in reverse een piepsignaal ten teken dat de PDC storing heeft ofzo. Denk dat we hem toch bij de dealer uit moeten laten schakelen. Verder een goed resultaat al zeg ik het zelf.
Tijd: Uurtje kwartiertje. Easy to do dus.