llaura's Ride

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
llaura
Enthousiast
Enthousiast

llaura's Ride

03 mar 2008, 19:31

status: The Mini Cooper S Cabrio Sidewalk has landed @ Turnhout

Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje lid hiero, en rij vanaf augustus 2007 een tweedehandse Mini One uit 2002.
Toen ookal meteen een oogje gehad op de Sidewalk, alleen dit pas in november 2007 definitief gemaakt.
Met de afspraak dat deze pas zou komen in April 2008, dit omdat ik in oktober mijn rijbewijs behaald heb en eerst maar eens ervaring op moest doen voordat de sidewalk zou komen. Maar de one begint een beetje kuurtjes te krijgen, en er beginnen enkele kosten aan te komen. Daarom hebben we uiteindelijk toch maar gezegt dat we de sidewalk meteen willen hebben zodra die binnen is. Wanneer dit zou worden was natuurlijk een vraagteken, dit kon begin maart zijn maar ook begin april. In volle spanning zitten wachten op dat ene telefoontje, of dat de sidewalk binnen is!
En vandaag was het eindelijk zo ver voor dat telefoontje!! :D
Nou nog kentekenplaat etc. regelen (België) en dan met geluk heb ik hm eind deze week of begin volgende week!
Wat een meevallertje dat ik h'm al zo snel heb straks! :D
Foto's volgen meteen zodra ik h'm op heb gehaald.

- Astro black
- MINI cooper S
- Sidewalk
- verwarmde zetels
- lichtmetalen velgen night spoke
- chrome line interieur
- witte pink lichten
- sport zetels
- pdc
- cd speler/radio boost
accessoire- navigatie portable

Toch zijn er een aantal dingen die ik graag in verloop van tijd wil doen aan mijn (toekomstige :wink: ) auto

* chromen tankdop
* korte antenne
* muziekinstalatie (Ground Zero of Rockford)
*Olie-temperatuurmeter
*Rode? remklauwen
* chromen spiegelkappen
* xenonverlichting (als dit nog mogelijk is)
* 18'' Double Spoke 18-duims lichtmetalen velgen
* chromen kentekenplaat houder

daarnaast wil ik voor het onderhoud enkele producten aanschaffen van meguiar's :

*Super thick microfiber wash mitt
*Gold class car wash shampoo and conditioner
*Goldclass clear coat liquidence wax
*Meguairs All-wheel cleaner

Tjah wat kan ik verder zeggen.. Het wachten word steeds moeilijker.. En Laat maar Komen die hap :D

status: The Mini Cooper S Cabrio Sidewalk parked @ showroom G&ATurnhout

Vandaag kregen mijn vriend en ik het idee om even langs te rijden bij G&A Turnhout. Om te kijken of hij er al was. Komen we aanrijden, staat ie tot mijn verbazing in de showroom! 8)
Gelijk naar binnen gerend en een hele boel mooie foto's geschoten! Mocht er gelijk even inzitten en voelen hoe zacht het leer was ed. :mrgreen: Wat een heerlijk gevoel! mijn eigen racemonster op 4 wielen >) Op de terugreis heerlijk zitten dromen over mooi weer en lekkere weggetjes.. kan niet wachten tot volgende week dinsdag/woensdag.

Foto's zeggen meer dan woorden: Tadaaaa!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

status: The Mini Cooper S Cabrio Sidewalk is finally parked at home!

Eindellijk! Gister was het zo ver, om half 10 kon ik hem ophalen bij G&A in Turnhout. Hij stond in een hal, en toen ik de sleutels overhandigd kreeg mocht ik hem eindelijk starten! Wat een geluid :D, heerlijk hoe hij jankt als je gas geeft, en tussendoor af en toe eventjes ploft! Gister 200 km gereden, ben gelijk verslaaft aan deze super gave bolide. De snelheidsbeleving is veel groter dan in de One, en de wegligging is KEIhard! echt heerlijk. Dit word genieten!

Tot de 30e
:)(

status: The Mini Cooper S Cabrio Sidewalk Topless !

Eindelijk was het weer zo mooi dat het dakje open kon! Deze dag hadden mijn vriend en ik een uitstapje naar Burgers Zoo in Arnhem gepland. Het dakje van de mini open, stoelverwarming vol aan en karren maar! Via Den Bosch richting Arnhem.
Onderweg in de tunnels even flink genoten van het uitlaat geluid, heerlijk! Zelfs met een buitentemperatuur van onder de 10 graden (Ik wilde zooo graag een keer met het dakje open rijden :D ) was het heerlijk vertoeven in de mini met het dak open.

Hieronder wat foto's die we onderweg geschoten hebben:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

status: The Mini Cooper S Cabrio Sidewalk Painted Brakes!

Als verrassing een kitje gekregen om mijn remmen van een rode kleur te voorzien!
Dit paasweekend samen met Tom de velgen eraf gehaald en de boel rood geschilderd.
Veel lol gehad en er vier uurtjes over gedaan. Resultaat mag er wezen, ik ben er super blij mee!
Hieronder het "resultaat" Tatadaaa

After:

Afbeelding

Het Kitje:

Afbeelding

28 mei 208 status: The Mini Cooper S Cabrio Sidewalk ziet eruit alsof er een zandstorm geweest is!

Dat is even geleden dat ik hier wat gepost heb!
Heerlijk weer geweest de afgelopen weken, wat voor mij dus automatisch betekend "dakkie open!!"!
Lekker weekje richting duitsland geweest en daar het beestje even lekker uitgelaten en genoten!
Tevens een uitnodiging gekregen voor de Nurburgring Nordschleife samen met Mini en Bmw, nog meer genodigden?
Ik vroeg me af, als ik zelf het circuit op ga met mijn auto.. dan is alles voor je eigen risico toch?
En daarnaast vraag ik mezelf nog iets af... klopt het dat cabrios qua vermogen iets onderdoen voor dichte minis door het gewicht of scheelt dit niks?
Laatst gewijzigd door llaura op 28 mei 2008, 19:37, 11 keer totaal gewijzigd.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

03 mar 2008, 19:33

Congrats hoor :D nog effe dan nog maar 8) maar wel snel foto's posten he :wink: :mrgreen:

Greetz BigD
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 19:39

Gaaf hoor hé! Laat het mooie weer maar komen!

Maaruh die chrome tankdop..... Die gaat niet passen.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

03 mar 2008, 20:23

Suc6 met wachten, kan nou niet lang meer duren.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 20:28

Veel plezier met je nieuwe sidewalk! Hele mooie versie is dat :D
En dat modden komt ook goed zie ik. Zie uit naar de fotootjes!

Wellicht een keer tot meets! 8)
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 20:38

Goeie keus hoor Llaura.
Lekker cabriootje vlak voor de lente. 8)
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 20:51

:shock: klinkt heel goed zeg!!

Kom maar gelijk even via Beerse (mijn werk) je trots showen :wink:

NXT wash van meguiars is ook goed hoor. Of heb je een speciale reden?
llaura
Enthousiast
Enthousiast

03 mar 2008, 22:03

peter schreef:Gaaf hoor hé! Laat het mooie weer maar komen!

Maaruh die chrome tankdop..... Die gaat niet passen.
Oh dat is jammer zeg!! Dit ivm verschillende maten ofzo??
dan schrap ik de tankdop + de spiegelkappen van me lijstje af!

Ries schreef::shock: klinkt heel goed zeg!!

Kom maar gelijk even via Beerse (mijn werk) je trots showen :wink:

NXT wash van meguiars is ook goed hoor. Of heb je een speciale reden?

Haha bedankt, ik zal h'm snel eens komen showen. Maar bij wat voor bedrijf is dat dan? :wink:
de reden waarom ik voor de goldglass kies is omdat het minder deepshine zou hebben voor donkere autos.. en het iets meer de wetlook geeft :) dat heb ik iig begrepen

Groetjes llaura
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2008, 23:22

De opening bij een Cabrio is kleiner en daarom past er geen chrome tankdop in.

Helaas.
Xefke
Be Mini
Be Mini

Re: llaura's Ride

04 mar 2008, 01:17

llaura schreef: ....

* chromen tankdop
* korte antenne
*Olie-temperatuurmeter
*Rode? remklauwen
* chromen spiegelkappen

....
Dat is mogelijk, al kan het wel enkele problemen geven... heb het net zelf gedaan... heeft ff geduurd bij me, maar 't is ok en ben er tevreden van :)

Voor de rest, mooie wagen en super vooruitzichten 8)
Veel plezier !!
Afbeelding
katjan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 mar 2008, 08:51

Het is al zover ! Je sidewalk gaat bollen ! Proficiat.
En is het nu de zwarte geworden ?

Wat dat chroom betreft : zelf hebben we op onze sidewalk de optie chromeline buiten genomen + de spiegeltjes en we vinden dat een geslaagde combinatie met dat astro black. Maar ieder zijn zin natuurlijk.

Ik lees ook dat je andere velgen gaat leggen ? Vind je de originele sidewalk velgen niet mooi ? Of te klein ?
Ze zijn wel supermakkelijk te onderhouden... je ziet er niets op (tot je ze kuist natuurlijk) :wink: . (ik denk wel dat je de originele snel kwijt zult zijn mochten ze in de verkoop komen)

Kom je hem showen op 30 maart ?

Tot meets alvast !
llaura
Enthousiast
Enthousiast

04 mar 2008, 09:35

Dank je voor al jullie leuke reacties ! :D

Xefke schreef:
llaura schreef: ....

* chromen tankdop
* korte antenne
*Olie-temperatuurmeter
*Rode? remklauwen
* chromen spiegelkappen

....
Dat is mogelijk, al kan het wel enkele problemen geven... heb het net zelf gedaan... heeft ff geduurd bij me, maar 't is ok en ben er tevreden van :)

Voor de rest, mooie wagen en super vooruitzichten 8)
Veel plezier !!
Aan wat voor prijs moet ik hierbij denken? want ik heb gehoord dat dit vrij prijzig is als je dit achteraf nog wilt laten doen?

katjan schreef:Het is al zover ! Je sidewalk gaat bollen ! Proficiat.
En is het nu de zwarte geworden ?

Wat dat chroom betreft : zelf hebben we op onze sidewalk de optie chromeline buiten genomen + de spiegeltjes en we vinden dat een geslaagde combinatie met dat astro black. Maar ieder zijn zin natuurlijk.

Ik lees ook dat je andere velgen gaat leggen ? Vind je de originele sidewalk velgen niet mooi ? Of te klein ?
Ze zijn wel supermakkelijk te onderhouden... je ziet er niets op (tot je ze kuist natuurlijk) :wink: . (ik denk wel dat je de originele snel kwijt zult zijn mochten ze in de verkoop komen)

Kom je hem showen op 30 maart ?

Tot meets alvast !
Het is idd de astroblack geworden! ik zal eens even verder uitzoeken wat dat chromeline van buiten precies inhoud! en anders zie ik het misschien snel een keer op een meet? :)
Over die velgen.. ik vind degene die er nu onder liggen super mooi en wil die er zeker voorlopig onder houden, misschien is die andere velg een optie voor de winterbanden? want zoals de sidewalk "standaard" is vind ik hm super strak!

Groetjes, llaura
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

04 mar 2008, 11:08

voor orginele xenon's aftermarket mag je toch al snel 500 euro rekenen. En dan heb je enkel de lampen (en niet via de dealer, die doe die prijs wss maal 3 als je ze daar wilt kopen :))
Afbeelding
Xefke
Be Mini
Be Mini

04 mar 2008, 18:11

Jurgen schreef:voor orginele xenon's aftermarket mag je toch al snel 500 euro rekenen. En dan heb je enkel de lampen (en niet via de dealer, die doe die prijs wss maal 3 als je ze daar wilt kopen :))
Ik heb 600 betaald voor de 2 lichtblokken (2e hands) en ongeveer 86 euro voor ze te laten activeren en afstellen. (geplaatst heb ik ze zelf)
Maar dit is allemaal niets ten opzichte van de prijs die je betaalt voor de na-inbouwset bij de dealer (= blokken+kabelboom+reservoir met pompje+darmpjes). Deze set kost je 1300 incl BTW !!!EXCL WERKUREN!!! en daar je dashbord helemaal open moet en nog veel meer zal dit tot 2 werkdagen zijn, dus reken nog maar een 1000 tal euro's bij aan werkuren... :s :s :s
Grof geschat:
=> bij de dealer: 2300 euro
=> 2e hands zonder al de bijkomende dingen: ong 700 euro...
Mijn keuze is snel gemaakt :mrgreen:

Groeten

Xefke
Afbeelding
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2008, 09:13

Sidewalk 8) heel mooi interieur!!

Terug naar “Show your ride”