Gewoon een gek berichtje. Verliefd op een auto???!!

marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2007, 11:26

Is Ferdinand de alias van R. Giphart?

Leuk geschreven!!!

marss
coendek
Stoepsleutelaar

14 dec 2007, 11:46

vind dit echt wat ver gaan..

mijn auto heet mini cooper S

AKA

MCS!! ;) niet meer niet minder... en reken maar dat ik gek op mijn auto ben!!!! :lol:
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 dec 2007, 19:23

@ Ferdinand. Bedankt dat je zo'n leuk verhaal hebt geschreven. Jammer dat je van auto ruilt, maar ja, een stukkend kleintje of een goed werkende (gewillige) dame met een zooitje borsten en een tomeloos uitdagende bips...

Misschien vloek ik wel in de kerk als ik zeg dat ik de Alfa GT ook wel een leuke auto vind, maar die is waarschijnlijk net zo- of zelfs nog onpraktischer dan de Mini en de BMW 1 serie is vergeleken met deze 2 auto's uitermate ruim en handig.

Succes met je BMW, ouwe vreemdganger. Je zal nog wel eens met weemoed terugdenken aan je Mini, als je je BMW weer niet ergens kan parkeren omdat de plek te klein is, of als je in een haarspeldbocht moet steken, terwijl je er met je Mini in een keer doorheen had gekund. En dan de benzinepomp.....

Groetjes en zo...
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2007, 19:58

Geloof me, de MINI is een ziekte. En nog een ongeneeslijke ook.

Heb Wendy ontmoet door de mini (toen nog een kleintje) Bij ons trouwen hebben we elkaar plechtig beloofd dat er ALTIJD een mini voor de deur zou blijven staan. Onze zoon hebben we vernoemd naar het kleine wondertje. In de huiskamer prijkt nog steeds een TV-kast gemaakt van de kont (lekker kontje) van een mini.

Over ziek gesproken.

Namen van onze mini's:
Jet black 1988: the Mastaaaah!
Cooper 1.3I 1994: Olieboot2
1100 special 1977: Olieboot
1100 special 1976: Donor (nooit in gereden, voor 200 gulden gekocht voor het blok)
Flame Red rhd 1992: Geile Henk
MINI Cooper 2004: PW
MCSC 2006: de MINI

Er zijn tijden geweest dat er drie mini's voor de deur stonden en dat de buren klaagden over de zwarte plekken in de parkeervakken, maar wat geeft dat :lol:

de MINI geeft me nog vaak plezier, enne......... die afspraak he met mijn vrouwtje....

Al neig ik nu toch wel naar een andere auto. De pomp is duur, de fanmail van het CJIB is duur..

Maar de fun..................
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 dec 2007, 00:56

De pomp is duur? Als je een beetje handig bent (en vermogend) schaf je je gewoon een MINI One aan... 1.4 liter motortje loopt gemiddeld bijna 1 op 20; andere funauto's halen dat bij lange niet, alleen die Japanse dwergen. Enne... Susan hoeft ook pas bij elke 14 kilometer een nieuw litertje sap. Wel luxe hoor om pas na 600 km opnieuw te hoeven tanken.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

23 dec 2007, 12:32

Sicco schreef:@ Ferdinand. Bedankt dat je zo'n leuk verhaal hebt geschreven. Jammer dat je van auto ruilt, maar ja, een stukkend kleintje of een goed werkende (gewillige) dame met een zooitje borsten en een tomeloos uitdagende bips...

Misschien vloek ik wel in de kerk als ik zeg dat ik de Alfa GT ook wel een leuke auto vind, maar die is waarschijnlijk net zo- of zelfs nog onpraktischer dan de Mini en de BMW 1 serie is vergeleken met deze 2 auto's uitermate ruim en handig.

Succes met je BMW, ouwe vreemdganger. Je zal nog wel eens met weemoed terugdenken aan je Mini, als je je BMW weer niet ergens kan parkeren omdat de plek te klein is, of als je in een haarspeldbocht moet steken, terwijl je er met je Mini in een keer doorheen had gekund. En dan de benzinepomp.....

Groetjes en zo...
Ha Sicco: Er zijn natuurlijk veel auto's op de weg, heel veel auto's. Eerlijk gezegd vond ik geeneen auto interessant, na de Mini R53s Works. Welke auto stuurt er nu zo direct? Rijdt zo heerlijk precies? Hangt zo heerlijk aan het gas? Ziet er zo goed uit? Kortom, waarbij het sturen je zo veel lol geeft? Ik kan ze niet vinden, nog steeds niet.
Ja, er zijn wel alternatieven: Een Austin Martin DBS, Ferrari F430 Scuderia of Lamborghini Murcielago LP640. Maar a) dat zijn tweezitters en b) (ook niet onbelangrijk) toch wat duurder dan een vette Cooper S R53.

Dus: Waarom dan toch afgestapt van de Works? Omdat ieder 'voordeel ook se nadeel hep', geldt dat ook voor mijn fantastische MCS Works Dahler. Nadelen werden, a) de auto leverde geen goede bijdrage in representatie bij mijn werk (ik ben ondernemer en leidt een softwarebedrijf) en b) de auto was toch wel iets te lawaaierig.

Alternatieven? Die zijn er dus niet. Nee nog steeds niet. Dat betekent dus consessies doen. Die doe ik dus ogv. vormgeving en rij-eigenschappen, maar koop daarmee terug wat ik bij de Mini kwijt ben geraakt (en misschien nog wat extra's?). Ok, vormgeving: dat is subjectief. De hedendaagse Alfa Romeo's vind ik niet mooi, de Gt niet, de Brera niet en ook geen 159. Allemaal te groot en te veel plastic. Ik kan de lijst met auto's wel langs gaan, maar doe ik niet. Er staat niets bij.

Op een dag kwam ik bij BMW. Zij gaven mij een prachtige prijs voor mijn Works (zegt dus wel wat over de restwaarde). Ik liep door een showroom en zag de BMW135i Coupe. Ok, de voorkant, houdt niet over, maar het M-pakket op de Coupe vind ik wel goed. Een Le Mans blauwe 135i Coupe met M-pakket en 18" dubbelspaaks is ok. De 135i is een compacte GT, zeker niet zo sportief als de Mini. Ik denk, weet wel zeker, dat ik met de Mini harder over een bochtig circuit race, dan met een 135i Coupe. Ookal heeft die laatste bergen meer koppel en vrachten meer pk's. Daarmee kom ik ook gelijk op de meerwaarde van de 135i, dat is de motor. Indrukwekkend, wat dat voor een blok is. Bovendien bieden alternatieve merken dat niet voor die prijs. Representatie: de 135i past bij mij veel beter dan een rooie Mini met strepen en extra koplampen en ploffende uitlaat. Ik ben een ouwe vent van 45(!!!) en ben geen 25 meer. Daarnaast is de BMW veel stiller dan de Mini.

Kortom, ja, natuurlijk zal ik de Mini missen maar het is goed dat ik ben overgestapt.

Groet, Ferdinand
Veel rijplezier!
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 dec 2007, 13:55

Wow Ferdinand, wat een verhaal. Erg lief en persoonlijk. Ik ben het trouwens niet helemaal eens met je verhaal. Ik denk dat het ook heel erg van de kleur van je Mini afhangt of ie een beetje representabel is. Mijne is groen met wit en ik vind dat ie er best netjes en ingetogen uitziet. En met zijn witte wielen ook best onschuldig... net zo lang totdat ie de straat op is.
Overigens vind ik een BMW 135 coupé er een heel stuk beter uitzien, dan zo'n raar ding van een gewone 1-serie. Daarvan kloppen de verhoudingen gewoon niet. De motorkap is veel te lang; ik vind hem er ook heel ouderwets uitzien.
Enne... 45 jaar oud? Dan moet iemand van 54 jaar (ik dus) wel helemaal al in het bejaardentehuis horen, met een Mini voor de deur, hahahaha. De gemiddelde leeftijd van mijn favoriete popgroep Alquin is bijna 60 en ze spelen nog steeds de sterren van de hemel op de bühne, dus wat is oud....?
Groetjes van Sicco. (blijven we elkaar leuke en persoonlijke verhaaltjes schrijven?)

Terug naar “MINI-talk”