Aankoop tips R56 Dooper

Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 jun 2008, 20:03

Ik vind de dooper standaard vrij saai. Met met Cooper-S en/of JCW onderdelen ziet ie er een stuk sportiever uit vind ik. Chili pakket ook zeker doen.

Chip is op zich wel leuk voor later. Misschien een open luchtfilter erbij? Je maakt er vast en zeker iets heel moois van als het zo ver is!
Jack C
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 jun 2008, 12:25

:D Hoi Coen,

Nou allemaal leuk en aardig wat ik lees, maar ik heb dus een Cooper gehaald in Duitsland en de meeste die te koop staan zijn allemaal ex BMW of van verhuur bedrijven, staan wel te koop bij BMW dealers. Dus veel auto's met standaard uitrustingen, dat wil niet zeggen dat er niks opzit, maar vaak merkwaardige combinaties. Particulier zie je niet veel en als je deze al ziet dan hebben ze vaak toch vind ik merkwaardige keuzes gedaan bij hun aankoop. Ik had zelf een cooper met pepper, maar panoramadak, pdc, radio boost, bediening op het stuur, vol. airco, stoelverwarming, lichtpakket en nog wat kleine zaken. Maar ik kon hem niet vinden met sportstoelen (zitten er nu in maar dat weet je) Dus allemaal leuk wat een ieder aan opties oppert, maar ga je voor een 2e hands dan heb je die keuzes niet altijd. Voorbeeld Duitsland heeft DSC standaard, Nederland weer een vrij dure optie. Exterieur is alles goed na de hand te wijzigen, maar in de auto wordt het al wat moeilijker. Dus kies voor vol. airco, stoelverwarming (vraag maar aan maaij wat het kost om dit achteraf te doen) Stuurwielbediening dergelijke zaken.
Heb onlangs op Ebay een ipod setje gekocht geinstalleerd en jammer, heb je toch BMW weer nodig om de software aan te passen, kosten toch weer 125 euro, dat bedoel ik ermee.
Succes met het zoeken, als ik iets voor je kan doen m.b.t. BPM bereken heb zelf een vrij goed archief m.b.t. prijzen. En misschien de beste tip kijk voor een cooper met start/stop en schijfremmen die de accu weer op laden wat is dit dynamics huppel de pup.... Dan heb je een energie B mini en dat zijn dan toch weer 700 euro BPM die je in mindering mag brengen in je berekening, kun je weer wat meer opties zoeken in duitsland.....

:yeah Succes, Jack
coendek
Stoepsleutelaar

19 jun 2008, 09:08

Jack!

thanks voor je verhaal!!
Dat bpm berekenen was vroeger een appeltje eitje maar tegenwoordig krijg je weer met bepaalde ZUINIGE auto's een soort van korting. Hoe werkt dit!?!?

Hoe zit het met het start/stop gedoe!? hebben niet alle diesels dit!?

stel ik vind een Dooper uit 06-2007 ofzo.. Met nieuwprijs op autotrader 28k euro's..

wat zou ik dan aan bpm gaan betalen met die korting :?

Cheers

Coen
Yvon
Wingman
Contacteer:

19 jun 2008, 11:15

Zodra ik de dooper heb ff van dichtbij bekwijlen eh....bekijken en stukje toeren :)
Afbeelding

Mod virus alert!

19 jun 2008, 11:38

coendek schreef:Jack!

thanks voor je verhaal!!
Dat bpm berekenen was vroeger een appeltje eitje maar tegenwoordig krijg je weer met bepaalde ZUINIGE auto's een soort van korting. Hoe werkt dit!?!?

Hoe zit het met het start/stop gedoe!? hebben niet alle diesels dit!?

stel ik vind een Dooper uit 06-2007 ofzo.. Met nieuwprijs op autotrader 28k euro's..

wat zou ik dan aan bpm gaan betalen met die korting :?

Cheers

Coen
start/stop systeem is pas leverbaar vanaf MY2008 (vanaf okt/nov 2007). Te herkennen aan het start/stop knopje voor de pook.

Terug naar “MINI-talk”