Mini Next garantie van 1 jaar....

thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2010, 15:14

Mini Next garantie van 1 jaar....

18 mar 2010, 15:50

Ik heb een Clubman op het oog waarvan de Duitse BMW dealer aangeeft dat deze 1 jaar MINI Next garantie heeft. Tegen een meerprijs van €429 kan dit verlengd worden naar 2 jaar.
Bestaan er ook MINI Next garanties van 1 jaar? Ik was in de veronderstelling dat dit altijd 2 jaar was.

Wat ik ook had begrepen is dat de MINI Next garantie volledige dekking bood. Dealer geeft aan dat de 1-jarige garantie erop zit heel goed/uitgebreid is, maar dat zaken als koppeling/remmen/schokdempers etc niet onder de garantie vallen...
Ook dit heeft me doen twijfelen of het wel een Next garantie is, of dat het Europlus/standaard garantie is.

Weet iemand hier mee over?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

18 mar 2010, 17:04

Geen idee hoe het in het buitenland geregeld is, maar in NL is het altijd 2 jaar (tot zover ik weet)

Slijtagedelen zoals koppeling/remmen/schokdempers vallen nooit onder garantie, tenzij het gaat om een productiefout. Dus als je schokdemper bijvoorbeeld begint te lekken door een productiefout valt het wel onder garantie. Maar zijn je remschijven gewoon op omdat je nogal een pittige rijstijl hebt, dan valt dat er weer niet onder. dat is bij de MINI Next garantie in NL ook zo. Maar da's altijd zo met garantie.... :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2010, 15:14

18 mar 2010, 17:17

Ah, slijtageonderdelen, helemaal duidelijk. Thnx.

Met de problemen die ik gelezen heb (Panodak/Diesel-geratel), hecht ik wel waarde aan garantie en het kopen bij een dealer. Ga waarschijnlijk ook voor die 2 jaar.

Volgens de Duitse Mini site staat bij hun idd dat de MINI Next garantie 12 maanden bedraagt, itt de 24 maanden hier
:?
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

18 mar 2010, 18:00

gewoon even Jack C pmmen....das een levende vraagbaak op dit gebied met ervaring over dit onderwerp !!
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2010, 15:14

18 mar 2010, 21:51

Ik ga begin volgende week kijken en kan dan ook wat meer details vragen over de garantie. Als er onduidelijkheden zijn, zal ik Jack C wel PM-en. Bedankt voor de tip.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

18 mar 2010, 23:02

thewongandonly schreef:Ik ga begin volgende week kijken en kan dan ook wat meer details vragen over de garantie. Als er onduidelijkheden zijn, zal ik Jack C wel PM-en. Bedankt voor de tip.
Het is natuurlijk handiger als je het tevoren al weet, versterkt je onderhandelingspositie.
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2010, 15:14

19 mar 2010, 06:56

Ok, ok... ik zal hem wel pm-en....

Geintje, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. :D

Terug naar “MINI-talk”