Roest op de nieuwe Mini's?

mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

Roest op de nieuwe Mini's?

13 jun 2010, 14:54

Heej,

toen ik vorige week onze nieuwe velgen er op aan het schroeven was kwam ik iets tegen wat mij iriiteerde :mad:

er zit roest op het gedeelte van de remschijf naar de velg toe (heet dat een naaf ofzo?)

ziet er dus zo uit;

Afbeelding

Afbeelding

vind het zelf nogal slordig staan, en vroeg me af of er meer zijn met dit probleem, en hoe het dan is opgelost...
ik ben er al mee naar de dealer geweest, en die gaat er dinsdag even wat foto's van maken..

het zit overigens alleen op de achterwielen...

heb al wel bedacht dat ik ze zwart ga spuiten, zodat A) de roest weg is. B) mooier staat bij de zwarte velg. C) ik dan weer wat te doen heb... en het weinig geld kost.. :lol:

of zijn er betere manier om dit op te lossen??

Groet,

Mark
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

13 jun 2010, 15:36

is vrij normaal dat die dingen lelijk zijn :( spuiten zou ik persoonlijk niet doen maar gewoon met een kwastje ;) heb ik met mijn vorige mini ook gedaan en was super mooi ! let wel op dat je hitte bestendige verf gebruikt (zelfde als remklauw verf) en het gedeelte waar het wiel tegen aankomt niet schilderen ! succes
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

13 jun 2010, 19:01

klopt, dat deel van de schijven roest altijd snel. Niks aan te doen, of je moet het regelmatig een likje verf geven.

Ik negeer het gewoon..
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

13 jun 2010, 21:28

oke thanks,

ik ga het dan maar behandelen met hittebestendige verf ;)

een oom van mij heeft dit namelijk ook met zijn BMW E60, ik heb dat toen geverft voor hem. het is toen een redelijke tijd netjes gebleven. ik dacht zelf dat het kwam omdat hij van de wasstraat generatie is....

we zullen zien hoe lang het bij mij netjes blijft :)
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

13 jun 2010, 21:58

Je moet eens zien hoe verroest je schijven zelf worden als je er een weekje niet mee zou rijden :mrgreen:

en daarna lekker knarsen 8)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

13 jun 2010, 22:00

ja dat klopt, maar dat is met 2 meter remmen weer weg, die andere roest niet... :P

ach, ik ga het wel lekker een kleurtje geven, kost niet veel, en zie wel hoelang het zitten blijft :P
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

13 jun 2010, 23:22

Pfff, niet naar kijken maar gewoon instappen en rijden met dat ding!
Wel eerst warm rijden natuurlijk!
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

13 jun 2010, 23:27

Is lastig bij te werken, Tevens niet vergeten om het oppervlak goed schoon te maken, als de roest niet volledig weg is zal het niet lang duren voordat het alweer terug is.

Het komt als het goed is bij alle 4 de wielen voor en er is eigenlijk niets aan te doen. Heeft er volgens mij mee te maken dat het warm wordt en daardoor de "beschermende" laag die erop zit eraf valt.

Roest op het oppervlak ziet er slordig uit, echter heeft het meende ik ook een werking, namelijk dat het beschermend is tegen verder roesten. Klinkt gek, maar hier in Eindhoven staat al rond de 20 jaar een grote geroeste driehoek.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 jun 2010, 06:49

bij mijn vorige mini was het na twee jaar (toen ging die weg)nog heel mooi . Ik ga het ook nog doen maar moet ff een geschikt momentje vinden 8)
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

14 jun 2010, 11:46

Mini Poeper schreef:Pfff, niet naar kijken maar gewoon instappen en rijden met dat ding!
Wel eerst warm rijden natuurlijk!
haha ja precies ;)

maar ik sta er ook nogal eens naar te kijken, en dan irriteer ik me aan dat soort dingen... (net als vogelpoep erop, steenslag, scheve naden etc...)

ik ga het gewoon proberen, en zie wel hoe lang het netjes blijft....

Groet,
Mark

Terug naar “MINI-talk”