De wonderlijke wereld van de MINI-sleutel

mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

De wonderlijke wereld van de MINI-sleutel

04 nov 2010, 16:23

Sinds 2 dagen rijd ik met de reservesleutel van mijn MINI, dit omdat we in verband met verhuizen steeds om de beurt de MINI nodig hebben.
De reservesleutel geeft de MINI ineens een heel ander karakter.

Buiten dat de sleutel geen afstandsbediening heeft, dus je mag de MINI pas in nadat je het kleine sleuteltje in de deur hebt gestoken, zijn er nog een aantal veranderingen:

Het comfort knipperlicht (één keer aantikken, drie keer knipperen) doet het niet meer.
Er is ineens een schakelindicator aanwezig in het schermpje van de boordcomputer.

Wat voor grappige dingen zijn er eigenlijk allemaal mogelijk met zo'n sleutel???
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

04 nov 2010, 16:53

er is genoeg mogelijk.
Het is immers BMW software die erin zit, dus een hoop wordt ook aan de sleutel gekoppeld..

Bij BMW houd dat nog veel meer in als de stand van je stoelen/stuur (mits elektrisch, lampen overdag aan, etc.
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 nov 2010, 16:56

De sleutels onthoudt heel veel. zelfs taal instellingen. als je en Navi/scherm hebt. had de zelfde ervaring toen ik de sleutels van mijn vrouw had gepakt. :wink:
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2010, 17:13

elke sleutel heeft zijn eigen persoonlijke instellingen, dat is voor als de auto word gebruikt door meerdere mensen, dan kan ieder zijn eigen sleutel hebben, met eigen instellingen... die instellingen omvatten inderdaad dingen als de comfortfunctie van het knipperlicht, het aantal te openen deuren (alleen bestuurder of alle)bij ontgrendelen (met afstandbediening), de tijd dat de verlichting aan blijft staan nadat je de auto ontgrendeld etc etc...

alles is te vinden in je boekje, en de sleutel...

Succes! :lol:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 nov 2010, 17:48

comfortfunctie knipperlicht, ontgrendeling deuren, carjack functie, dagrijverlichting, coming home verlichting, stand van aut. airco, schakelindicator, radiozenders, instellingen audio etc etc

Inderdaad idem aan BMW
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

04 nov 2010, 17:51

En toen ik leenauto van BMW kreeg, kwam ik erachter dat sleutel ook dagteller bijhoudt EN hoe vol de tank zit. 'meneer, u hebt m niet afgetankt he', uuh ja klopt. Dus dan weten ze ook precies of je met de leenmini hebt lopen gummen (niet gedaan, moeite niet waard in zon 1.6 zonder turbo)

Terug naar “MINI-talk”