Een beetje advies/hulp gevraagd
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- Maarten CH
- Enthousiast
- Locatie: Zurich
Bericht
Niet iedereen is expert in dit soort zaken dus enige uitleg zou erg fijn zijn...Mini Poeper schreef:Uhm, zou ook eens een vergelijk doen met dikte stabilisatoren en type veren/schokbrekers.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Of het nog steeds verschil maakt, geen idee.
Gelet op de volgende reactie van Spollie die hij/zij hierboven plaatste:
Als je een stabilisatorstang achter monteert (onder de auto) gaat de auto daar betere wegligging van krijgen. Bij de Gen1 heeft de S een dikkere stabi dan de Cooper.
Waar in mijn optiek door Mini Poeper op gedoeld werd, is dat jij de keuze voor wel of geen sportonderstel puur laat afhangen van wagenhoogte. (zo lijkt het althans beschreven). Er zijn echter ook andere factoren die verbeteren met het nemen van dit sportonderstel. ("gewoon strakker sturen")
Ik heb met diverse setups zelf gereden, en ben nog steeds van mening dat een standaard onderstel prima door de bocht gaat en een sportonderstel(plus) uitstekend. De beperkende factor blijft de stuurvaardigheid van de bestuurder. Een overweging alleen op basis van wagenhoogte lijkt mij wat eenzijdig.
Dit was het geval met het "Sportonderstel Plus", dat standaard op een R53 S zat, en je als optie op je One/Cooper kon bestellen.Volgens mij stond er vroeger (jaar geleden ofzo) dat de mini ook 1cm lager kwam te liggen
Of het nog steeds verschil maakt, geen idee.
Gelet op de volgende reactie van Spollie die hij/zij hierboven plaatste:
zou ik zeggen dat dit veranderd is met de Gen2. en geen verschil meer uitmaakt in wagenhoogte.Spollie schreef:Toen ik mijn MINI Cooper S bestelde in juli 2010 vertelde de verkoper dat er geen verschil in hoogte was bij wel of geen sportonderstel. Dit was voor mij de reden dat ik het toen niet heb genomen.
Ik ga zeker niet claimen dat ik expert ben. Maar weet wel het volgende:Maarten CH schreef:Niet iedereen is expert in dit soort zaken dus enige uitleg zou erg fijn zijn...Mini Poeper schreef:Uhm, zou ook eens een vergelijk doen met dikte stabilisatoren en type veren/schokbrekers.
Als je een stabilisatorstang achter monteert (onder de auto) gaat de auto daar betere wegligging van krijgen. Bij de Gen1 heeft de S een dikkere stabi dan de Cooper.
Waar in mijn optiek door Mini Poeper op gedoeld werd, is dat jij de keuze voor wel of geen sportonderstel puur laat afhangen van wagenhoogte. (zo lijkt het althans beschreven). Er zijn echter ook andere factoren die verbeteren met het nemen van dit sportonderstel. ("gewoon strakker sturen")
Ik heb met diverse setups zelf gereden, en ben nog steeds van mening dat een standaard onderstel prima door de bocht gaat en een sportonderstel(plus) uitstekend. De beperkende factor blijft de stuurvaardigheid van de bestuurder. Een overweging alleen op basis van wagenhoogte lijkt mij wat eenzijdig.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Ik persoonlijk zou dus zeker voor sport onderstel gaan!
Verkopers weten vaak ook maar weinig van technische zaken v.w.b. de verschillen in opties.
Bij mijn eerste MINI vroeg ik de verkoper wat verschil was tussen standaard en sportonderstel.
Antwoord was toen ook wagenhoogte...
Wat heb ik destijds een spijt gehad dat ik niet die optie heb aangekruist...
Precies, dat bedoel ik!Marcel Always Open schreef: Waar in mijn optiek door Mini Poeper op gedoeld werd, is dat jij de keuze voor wel of geen sportonderstel puur laat afhangen van wagenhoogte. (zo lijkt het althans beschreven). Er zijn echter ook andere factoren die verbeteren met het nemen van dit sportonderstel. ("gewoon strakker sturen")
[...]
Een overweging alleen op basis van wagenhoogte lijkt mij wat eenzijdig.
Ik persoonlijk zou dus zeker voor sport onderstel gaan!
Verkopers weten vaak ook maar weinig van technische zaken v.w.b. de verschillen in opties.
Bij mijn eerste MINI vroeg ik de verkoper wat verschil was tussen standaard en sportonderstel.
Antwoord was toen ook wagenhoogte...
Wat heb ik destijds een spijt gehad dat ik niet die optie heb aangekruist...
Onze sponsors