Ik kwam deze tegen. Iets voor de R56'ers onder ons
KLIK
Torque steer fix
- Rein
- Bijna verslaafd
- Locatie: Udenhout
Bericht
Torque steer fix
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- thavipah
- Mod virus alert!
- Locatie: Regio Delft
Bericht
Vandaag merkte ik ook bij fors accelereren op vochtig wegdek dat de auto als een hitsige tekkel over de weg glijdt.
Op zich allemaal geen drama en het is wel leuk en spannend. Al vraag ik mij af of die Torque steer fix dit eventueel kan verhelpen?? Weet iemand hier toevallig een Puma van??
Op zich allemaal geen drama en het is wel leuk en spannend. Al vraag ik mij af of die Torque steer fix dit eventueel kan verhelpen?? Weet iemand hier toevallig een Puma van??
- thavipah
- Mod virus alert!
- Locatie: Regio Delft
Bericht
Mijn auto heeft ook een LSD maar dan trekt hij nog steeds als een malle. Al moet ik zeggen dat ik het eigenlijk wel leuk vind en dat dat voor mij eigenlijk ook bij de rij ervaring hoort.
Ik lees op fora dat dat dus niet het gevolg is. Auto's met deze "update" schijnen nog net zo fel te zijn en er zou niets te merken zijn van de aanpassing.stefan740 schreef:Ze zullen de systemen gewoon de maximale kracht die je op het asfalt kwijt kan laten 'gaan' en kappen de rest af denk ik. Of dat nou een oplossing te noemen is...
Mijn auto heeft ook een LSD maar dan trekt hij nog steeds als een malle. Al moet ik zeggen dat ik het eigenlijk wel leuk vind en dat dat voor mij eigenlijk ook bij de rij ervaring hoort.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Wat ik van begrijp wordt het wiel zonder grip d.m.v. de rem afgeremd bij de elektronische sper.
De kracht van de motor wordt zo naar het wiel geleidt met de meeste grip want het kan de kracht niet kwijt op het afgeremde wiel.
De eerste grote klacht van de elektronische sper is dat het stuurgevoel verminderd wordt.
De tweede grote klacht is dat de remmen op trackday Mini's veel te heet worden en de remslijtage erg hoog ligt.
Het voordeel is voor de fabrikant want er komt weinig hardware aan te pas.
Het voordeel voor de klant is dat er minder slijtage is zoals bij een mechanische LSD want dat zijn slippende koppelingsplaten en die slijten net als een gewone koppeling. De mechanische LSD van Mini staat ook wel bekend als de brommerkoppeling want die kan niet veel hebben. Een jaarkaart Ring en de LSD is ook versleten.
De kracht van de motor wordt zo naar het wiel geleidt met de meeste grip want het kan de kracht niet kwijt op het afgeremde wiel.
De eerste grote klacht van de elektronische sper is dat het stuurgevoel verminderd wordt.
De tweede grote klacht is dat de remmen op trackday Mini's veel te heet worden en de remslijtage erg hoog ligt.
Het voordeel is voor de fabrikant want er komt weinig hardware aan te pas.
Het voordeel voor de klant is dat er minder slijtage is zoals bij een mechanische LSD want dat zijn slippende koppelingsplaten en die slijten net als een gewone koppeling. De mechanische LSD van Mini staat ook wel bekend als de brommerkoppeling want die kan niet veel hebben. Een jaarkaart Ring en de LSD is ook versleten.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Dat lijkt het inderdaad wel op. Ook logisch aangezien het een elektronisch systeem is. Geen hardware vereist die er al niet op zit.
Het zou interessant zijn om te weten of men deze software update ook uitvoert op auto's met een mechanische LSD, misschien met andere waarden.
Het zou interessant zijn om te weten of men deze software update ook uitvoert op auto's met een mechanische LSD, misschien met andere waarden.
- thavipah
- Mod virus alert!
- Locatie: Regio Delft
Bericht
Nu ik op de nieuwe winterbanden en wielen rijdt heb ik totaal geen last meer van Torquesteer. Ik heb de zomerwielen even goed bekeken die eraf kwamen en het lijkt alsof de voorbanden toch wel scheef afgesleten zijn.
Dit is iets wat ik ook veel gezien heb bij de R53.
Ik vermoed dat dat weleens de reden zou kunnen zijn waarom de auto zo fel aan het stuur trekt als ik boven de 2.000 toeren kom. Nu is dit namelijk helemaal verdwenen
Ik denk dat ik de auto eerst nog eens goed laat uitlijnen bij een specialist en voor de zomer maar een nieuwe set banden onder de Clubman gooi.
Dit is iets wat ik ook veel gezien heb bij de R53.
Ik vermoed dat dat weleens de reden zou kunnen zijn waarom de auto zo fel aan het stuur trekt als ik boven de 2.000 toeren kom. Nu is dit namelijk helemaal verdwenen
Ik denk dat ik de auto eerst nog eens goed laat uitlijnen bij een specialist en voor de zomer maar een nieuwe set banden onder de Clubman gooi.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
RF's hebben trekken nogal in spoorvorming, denk eerder dat je daar last van hebt.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Mijn mini houdt echt geen baan meer op mijn winterbanden. Stuurt veel lichter en van het minste dat ik gas geef trekt ie weg. Heeeeel irritant! Mijn winterbanden zijn gewone en mijn zomerbanden rf... Ik ben behoorlijk anti rf ingesteld, maar nu snak ik er echt terug naar .
Torque steer fix zou wel plezant zijn, tenzij het dan het effect geeft als met een overactieve tractiecontrole
Torque steer fix zou wel plezant zijn, tenzij het dan het effect geeft als met een overactieve tractiecontrole
Onze sponsors