Levertijd MCS Cabrio met navigatie pas na dec 11!

ieniemini
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Putten
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:03

Levertijd MCS Cabrio met navigatie pas na dec 11!

31 mei 2011, 22:17

zo hé, na jaren ben ik weer eens op het forum!
ik heb namelijk hulp nodig en ik denk dat ik hier met zoveel mini fans het beste advies kan krijgen.

Ik ben zo gehecht aan mn good old mini cooper dat ik het steeds maar niet over mn hart verkreeg hem in te ruilen.
Maar, met het mooie weer van laatst en een ritje in een cabrio heb ik nu eindelijk besloten een cooper s cabrio te willen gaan kopen!

Dus, op naar de dealer en nu blijkt dat de cabrio met navigatie pas in december in productie zal gaan!
Ik wil hem nu!

Wat te doen?

Ik wil hem eigenlijk zo:
Midnight black, hot chocolate lounge leer, hot chocolate kapje, jwc bumpers, chilli, en de rest van alle opties behalve keyless entry en chromeline eigenlijk :D

Moet ik dan maar zonder navi nemen? Hoe is dan jullie ervaring met het afspelen van muziek via usb en het scrollen hierdoor?
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

31 mei 2011, 22:56

Ik klaag er al van in het begin over dat ik de interface op de 2-regels van het Boost-radioschermpje veel te klein is.

Gebrek aan search en het niet kunnen gebruiken van de ipod/iphone zelf als ie aangesloten is om daarop te zoeken maakt het alleen erger.

Vaak neem ik hem even vast, draadje loskoppelen, zoeken en dan ingeven.

Maar tegenwoordig, met MINI Connected en heel de boel is de navi een beetje een must. Toch een optie die ik wil zien in mn volgende MINI, als die er komt.

Anderzijds is december 2011 wel érg laat. Dit komt waarschijnlijk door Japan. Is er nergens een stockmodel beschikbaar waar je wel tevreden van wordt? Een beetje dealer moet toch kunnen zoeken..
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

31 mei 2011, 23:12

Zie ook dit topic
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Putten
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:03

31 mei 2011, 23:24

@GeoBem007
navi lijkt me bij zo'n aangeklede mini als ik wil inderdaad een must.
Ik heb nu een tomtom en gebruik die maar af en toe. toch vind ik het er niet echt uit zien om zo'n dikke mini te hebben en dan zon tomtom op de voorruit geplakt te zien. :?

een iphone heb ik niet (wil ook niks van apple) een usb stick zou al prima zijn voor me, ik werk nu nog met ouderwetste cd's :D
maar inderdaaf scrollen lijkt me niet handig met zo'n klein schermpje. In onze 3 touring hebben we navi en daar is het toch makelijk om even door de lijst te kunnen scrollen.

aan de andere kant zit ik meestal de hele weg aan de telefoon en luister ik dus toch niet naar muziek.
En anders zal ik wel open rijden een genieten van de buitenlucht en de jwc uitlaat icm sportknop :D

dus ja, als ik deze zomer nog kan rijden en dan maar zonder navi, moet ik dat misschien maar doen.

De dealer gaat iig voor me zoeken of er nog iets iets. Ben alleen bang dat het niet lukt in de kleurencombinatie die ik voor ogen heb.
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

31 mei 2011, 23:37

Tja, wat wil je horen...

Volgens mij is het over een half uur 1 juni. Aangezien het gemiddelde bankstel al 10 weken levertijd heeft, zal het een lastig vehaal zijn om een MINI naar je exacte wensen voor de herfst te hebben.

Ook al was er geen vertraging geweest door de navigatie, zou het een hele wedstrijd zijn geworden om een auto (en zeker een cabrio) in juni te bestellen en dan nog hopen er in de zomer van te gaan genieten....
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

31 mei 2011, 23:48

Als je kan leven met de kleurstelling..

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 3&sbs=Home
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Putten
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:03

01 jun 2011, 00:24

@peter
je hebt gelijk, maar met 8 weken kan ik nog net leven :wink: september is de laatste jaren ook mooi
volgens mij zijn er in NL ook bijna geen cooper s-jes op voorraad bij dealers, wel ones en coopers, maar die vind ik niet snel genoeg (wil onze 335 een beetje bij kunnen houden)

Misschien is er nog wat via de delaer in duitsland te krijgen...

GeoBem007
dank je voor de link, die is ook wel heel gaaf! alhoewel ik de interieurlijsten misschien zou vervangen voor pianoblack
deze jwc is omgerekend wel 53k, dat vind ik toch teveel van het goede, dan kan ik ook gaan kijken naar een gebruikte 135 cabrio, maar ook die zijn bijna niet te krijgen.

De nieuwe z4 is ook heel gaaf, maar die heeft weer geen achterbank. een 335 cabrio (heeft mn schoonmoeder) heeft weer een onhandige achterbak.
lastig hoor...
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

01 jun 2011, 00:34

Wat kost de jcw cabrio dan in jouw configuratie? Alle opties behalve keyless entry en chromeline toch? Onze jcw was ook 54000 euro maar dan nog zonder de remmen en aerokit.

De rode inleg lijkt me inderdaad een beetje to much maar verders wel een hele dikke koets! En je kan over 2 weken rijden... Da's ook wat waard.

Kudo's voor Greg dat hij zo'n dikke jcw cabrio op voorraad durft te nemen! NL dealers durven dat niet...
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Putten
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:03

01 jun 2011, 01:35

@peter

sorry, ik bedoel een cooper s met works bumpers enzo, dan kom je rond de 43k uit

maar die in belgie staat is inderdaad heel dik, zie je niet vaak bij de dealer
in hilversum hebben ze overigens wel een leuke als demo, maar (nog) niet voor verkoop beschikbaar

hoop morgen te horen of er nog wat in NL staat. duimen dus :D
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

02 jun 2011, 14:14

Een nieuwe cabrio zou ik nooit zonder ingebouwde navigatie kopen. Dat is moeilijk in te ruilen later, plus het extra diefstalrisico dat een losse navigatie met zich meebrengt (ook als je hem niet in dashboardkastje laat liggen).

Peter heeft een heel sterk punt dat als je vandaag een nieuwe cabrio zonder nav bestelt, je hem ook niet gaat ontvangen voor de herfst!

Dus ik zou op tweedehandsmarkt gaan kijken, danwel wachten tot december voor een nieuwe die dan alle opties en kleuren en uitvoeringen heeft die jij wil.

Be strong !! 8)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

05 jun 2011, 10:48

MINI Amsterdam heeft een hele dikke Cooper S cabrio in het donkergrijs met leder lounge en navi. Het is de auto van de MINI manager aldaar, maar gewoon te koop. Mooie dikke uitvoering. Bellen met MINI Amsterdam en vragen Masha.

Succes!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
deniax
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Den Haag
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 mei 2010, 15:42

09 jun 2011, 08:02

Kan je hem anders niet gewoon met Mini Connected bestellen en zonder navi? Met Mini Connected krijg je wel dat mooie scherm met alle andere grafische opties die het bied en bespaar je jezelf iets van 1000 euro voor een navigatiesysteem.

Mijn JCW Cabrio had ik ook met navigatiesysteem besteld, maar mocht ik het opnieuw bestellen ,zou ik puur voor Mini Connected gaan om het scherm te hebben en de navigatie links laten liggen.

Anno 2011 verwacht ik van een (duur) navigatiesysteem dat het duidelijk is, maar dat is die van Mini niet (en ja, ik heb een 2011 model met de nieuwe flash navigatie).

- Geen automatische inzoom bij bv moeilijke kruispunten (kan alleen bij zicht naar noorden?? Waarom?)

- 3D aanzicht is onder een vreemde hoek die je niet aan kan passen waardoor het overzicht niet ideaal is en de helft van het scherm blauwe lucht laat zien.

- Bij lastige kruispunten in het buitenland met meerdere straten waar je in kan gaan, kan je je makkelijk vergissen door de vreemde hoek van 3D aanzicht, of van het bovenaanzicht

- Pijlnavigatie over de kaart aan de rechterkant, wanneer je een baan moet kiezen, is veel te klein waardoor je niet snel binnen 1 oogopslag kan zien hoe en wat. Waarom niet zoals alle andere "raamplakkers" gewoon in het scherm groot laten welke rijstrook je moet nemen?

- Gesproken namen is een lachertje. Klinkt voor geen meter

Al met al, voor mij genoeg redenen om de navigatie links te laten liggen.
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Putten
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:03

13 jun 2011, 17:43

Leverings probleem is voor ons opgelost!

We hebben een demo mini cooper s cabrio gevonden die aan onze wensen voldoet!
Hij komt over een week of 2 :)
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

13 jun 2011, 17:55

Kijk, dat is goed nieuws! 8) Kan je er nog lekker de hele zomer van genieten. Wat voor een is het geworden?
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

15 jun 2011, 17:52

een dikke Cabrio S uit de demovloot van MINI A'dam :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”