Test Works R56 tegen een Works GP en R53 Berthil
- Wint
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Onder de Erasmusbrug
Bericht
De sportknop doet meer aan de gasrespons en het direkter en strakker sturen van de S, de demping wordt er niet harder door, dus dit komt nagenoeg niet ten goede aan de wegligging (op nat/vochtig wegdek, bij ca 3 gr C).
En als je de DTC knop ingedrukt houd en alles echt uit zet is er helemaal geen houden meer aan!
Hij heeft dan nog meer de neiging alle kanten op te willen gaan!
Over het wind- en afrolgeluid, eigenlijk niet opgevallen, volgens mij betekend dit dat het gewoon goed is dus!
Als ik in mijn oude R53 links achterom tussen mijn raam en deur keek, keek ik zo naar de straat! Dat de R56 beter in elkaar is gezet is duidelijk en ze hebben hiermee gewoon echt een goeie wagen gebouwd.
Wij vonden het alleen jammer dat het mooie geluid van de Works pijp teveel wordt gedempt als je aan sturen bent...
Natuurlijk konden we geen tussensprints boven de 120 km/u doen, aangezien dat niet legaal is in Nederland en we hadden helaas geen circuit tot onze beschikking.
Maar misschien kan/wil Hans daar wel meer over vertellen.... (A20 terugweg )
Re: vragen over de test
Hey Ferdinand!Ferdinand schreef:Erg leuk verslag en je krijgt een leuke indruk. Jullie hadden er misschien ook een 210 pk r53s Works nog aan toe kunnen voegen. Heeft de test jullie nog veel nieuwe informatie opgeleverd? Eigenlijk iets dat je niet had verwacht?
vragen:
1. Over dat sterke onderstuur van de r56s Works. Levert de sportbutton je nog wat op ter verbetering? Is er daadwerkelijk meer onderstuur? Of is het een suggestie dat het onderstel meert 'deint'. Ik kan mij herinneren dat ik ooit een r56s rotonde reed (en ik was mijn r53s gewend) en had sterk het gevoel van veel onderstuur en een hellende carroserie. Totdat ik eens naar de snelheidsmeter keek, en wat bleek dat ik kon uiteindelijk met die r56s een veel hogere snelheid kon rijden op de rontonde. Maw. er was wel sprake van sterk onderstuur, maar het moment lag verder weg.
2. Wind- en bandgeruis? Ik vond die bij de r53s eigenlijk erg sterk. Is dat bij de r56s Works beter voor elkaar?
3. De 'op papier' zwakste r56s is de snelste op de sprint. Da's toch opvallend. Hebben jullie ook wat kunnen testen van acceleratie van bijv. 180 naar 200? Wat blijft er dan nog over van die turbo motor?
vele groetjes, Ferdinand
De sportknop doet meer aan de gasrespons en het direkter en strakker sturen van de S, de demping wordt er niet harder door, dus dit komt nagenoeg niet ten goede aan de wegligging (op nat/vochtig wegdek, bij ca 3 gr C).
En als je de DTC knop ingedrukt houd en alles echt uit zet is er helemaal geen houden meer aan!
Hij heeft dan nog meer de neiging alle kanten op te willen gaan!
Over het wind- en afrolgeluid, eigenlijk niet opgevallen, volgens mij betekend dit dat het gewoon goed is dus!
Als ik in mijn oude R53 links achterom tussen mijn raam en deur keek, keek ik zo naar de straat! Dat de R56 beter in elkaar is gezet is duidelijk en ze hebben hiermee gewoon echt een goeie wagen gebouwd.
Wij vonden het alleen jammer dat het mooie geluid van de Works pijp teveel wordt gedempt als je aan sturen bent...
Natuurlijk konden we geen tussensprints boven de 120 km/u doen, aangezien dat niet legaal is in Nederland en we hadden helaas geen circuit tot onze beschikking.
Maar misschien kan/wil Hans daar wel meer over vertellen.... (A20 terugweg )
Laatst gewijzigd door Wint op 20 dec 2008, 12:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Save a tree, eat a beaver
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Windgeruis vond ik tegenvallen juist..
En boven de 225 loopt de Works in op de GP, daaronder niet (Maandag met Peter getest )
Klopt zit er ook niet onder.. gasrepons wordt beter en stuurt direkter, thats it.StefanCS schreef:Dat lijkt mij ook stug dat er adaptieve demping onder zit...Sid schreef:leuk verslag
maar sportknop doet niks met het onderstel toch
Windgeruis vond ik tegenvallen juist..
En boven de 225 loopt de Works in op de GP, daaronder niet (Maandag met Peter getest )
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
- GregBem
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Klein-Zundert, Nederland
Bericht
Hey mannen... super reportage! Ik had het bijna niet gezien...
Ik heb ook al een weekend met de JCW gereden en was meteen verkocht... daarom ga ik hem woensdag weer halen..
Ik ben volledig akkoord met de rijfeeling die meer kartgevoel geeft op de R53! Dat wisten we ook al langer e...
Maar ik heb wel enkele opmerkingen....
De GPS is schitterend eenmaal dat je weet hoe je ermee moet omgaan (gaat redelijk snel)... NIET te vergelijken met TOMTOM... (ook niet qua prijs natuurlijk)
De Works heeft NOOIT efficient dynamics... toch sta ik wel versteld dat de turbo meer verbruikt dan de compressor als je hem pushed...
Ik vind het geluid erg geil op de JCW... ook vanbinnen! vooral al dat gepruttel dat hij doet! (extra hard trouwens met de sportknop, enkel op de JCW is dat met geluidsfunctie trouwens...)
Het onderstel is idd niet heeel stugger... voor ons een must maar niet alle klanten willen dat... Vandaar dat ze het ook niet standaard voorzien, en doorrekenen in de prijs natuurlijk...
Is trouwens voor alle accessoires zo... niet iedereen is daarmee gediend...
EN wat betreft de meerprijs is die zeker gegrond als je optelt wat er allemaal inzit...
Dat hebben jullie op zijn minst ook uitgegeven aan dezelfde aanpassingen op de R53
Met 1 verschil... jullie betalen daar extra BPM op... Bij ons is het verschil 5000€ in belgie...
Maar het is een zalige reportage!!! chapeau!
Ik heb ook al een weekend met de JCW gereden en was meteen verkocht... daarom ga ik hem woensdag weer halen..
Ik ben volledig akkoord met de rijfeeling die meer kartgevoel geeft op de R53! Dat wisten we ook al langer e...
Maar ik heb wel enkele opmerkingen....
De GPS is schitterend eenmaal dat je weet hoe je ermee moet omgaan (gaat redelijk snel)... NIET te vergelijken met TOMTOM... (ook niet qua prijs natuurlijk)
De Works heeft NOOIT efficient dynamics... toch sta ik wel versteld dat de turbo meer verbruikt dan de compressor als je hem pushed...
Ik vind het geluid erg geil op de JCW... ook vanbinnen! vooral al dat gepruttel dat hij doet! (extra hard trouwens met de sportknop, enkel op de JCW is dat met geluidsfunctie trouwens...)
Het onderstel is idd niet heeel stugger... voor ons een must maar niet alle klanten willen dat... Vandaar dat ze het ook niet standaard voorzien, en doorrekenen in de prijs natuurlijk...
Is trouwens voor alle accessoires zo... niet iedereen is daarmee gediend...
EN wat betreft de meerprijs is die zeker gegrond als je optelt wat er allemaal inzit...
Dat hebben jullie op zijn minst ook uitgegeven aan dezelfde aanpassingen op de R53
Met 1 verschil... jullie betalen daar extra BPM op... Bij ons is het verschil 5000€ in belgie...
Maar het is een zalige reportage!!! chapeau!
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Mooie reportage en zalig filmpje! Geluidjes , kan eerlijk gezegd niet zeggen welke ik het liefst hoor ...
Trouwens berthil, waar zijn je dl's gebleven? Vind het wel beter staan zonder, cleaner neusje . Heb je ook je vering wat lager gezet? Staat namelijk net goed op zijn poten imo. De GP ziet er ook stuuuuukken beter uit met het nieuwe onderstel en spacers, kudo's. Ik kan alleen niet warm worden van die works r56 ... zoals hij daar samengesteld is vind ik em maar niets. Geef mij maar een R53 met R56 motor ... of een r53 met 2l diesel
Trouwens berthil, waar zijn je dl's gebleven? Vind het wel beter staan zonder, cleaner neusje . Heb je ook je vering wat lager gezet? Staat namelijk net goed op zijn poten imo. De GP ziet er ook stuuuuukken beter uit met het nieuwe onderstel en spacers, kudo's. Ik kan alleen niet warm worden van die works r56 ... zoals hij daar samengesteld is vind ik em maar niets. Geef mij maar een R53 met R56 motor ... of een r53 met 2l diesel
- sscooper
- 4 op een rij!
- Locatie: Mortsel
Bericht
zeer leuke test .. proficiat ervoor.. is leuk te lezen ... maar ik vind toch dat de R56 op veel punter is vooruit gegaan tegenover de R53 maar das ieder zn ding natuurlijk... enkel jammer dat het compressorgeluid er nietmeer is maar die turbopower maakt dat wel weer goed !!! en met een dumpvalve erop het je ook een leuke sound erbij....
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
heb ook met de JCW gereden, veel mid-range koppel heel erg leuk en dikke uitlaatsound maar een R53 is toch de betere voor op 't circuit. compressor motor reageert veel beter op 't gas, gaat vlotter en sneller in de toeren en heeft meer kracht bovenin.
met een paar chassis tweaks kan je een R56 bijna exact laten rijden zoals een R53.. maar die turbo motor heeft toch niet zo'n super gasrespons..
inderdaad! ik heb ook die GPS en die is heel goed, je moet er alleen mee leren werkenGregBem schreef:Hey mannen... super reportage! Ik had het bijna niet gezien...
Ik heb ook al een weekend met de JCW gereden en was meteen verkocht... daarom ga ik hem woensdag weer halen..
Ik ben volledig akkoord met de rijfeeling die meer kartgevoel geeft op de R53! Dat wisten we ook al langer e...
Maar ik heb wel enkele opmerkingen....
De GPS is schitterend eenmaal dat je weet hoe je ermee moet omgaan (gaat redelijk snel)... NIET te vergelijken met TOMTOM... (ook niet qua prijs natuurlijk)
De Works heeft NOOIT efficient dynamics... toch sta ik wel versteld dat de turbo meer verbruikt dan de compressor als je hem pushed...
Ik vind het geluid erg geil op de JCW... ook vanbinnen! vooral al dat gepruttel dat hij doet! (extra hard trouwens met de sportknop, enkel op de JCW is dat met geluidsfunctie trouwens...)
Het onderstel is idd niet heeel stugger... voor ons een must maar niet alle klanten willen dat... Vandaar dat ze het ook niet standaard voorzien, en doorrekenen in de prijs natuurlijk...
Is trouwens voor alle accessoires zo... niet iedereen is daarmee gediend...
EN wat betreft de meerprijs is die zeker gegrond als je optelt wat er allemaal inzit...
Dat hebben jullie op zijn minst ook uitgegeven aan dezelfde aanpassingen op de R53
Met 1 verschil... jullie betalen daar extra BPM op... Bij ons is het verschil 5000€ in belgie...
Maar het is een zalige reportage!!! chapeau!
heb ook met de JCW gereden, veel mid-range koppel heel erg leuk en dikke uitlaatsound maar een R53 is toch de betere voor op 't circuit. compressor motor reageert veel beter op 't gas, gaat vlotter en sneller in de toeren en heeft meer kracht bovenin.
met een paar chassis tweaks kan je een R56 bijna exact laten rijden zoals een R53.. maar die turbo motor heeft toch niet zo'n super gasrespons..
- tirex
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Poederlee
Bericht
al wat ik hier lees is bij mijne Mini toch anders..
kart gevoel heb ik ook met de KW kit..
geluid van de Alta is Uber Vet..
gasrespons... is niet normaal bij ne geprepareerde R56..
Maar dit is toch een mooi verhaal over gemaakt..
plezant om te lezen.; filmpje is ook super..!!!!
Berthil zenne R53 kan je toch niet vergelijken met ne R56 JCW..
alles is aangepast.. ophanging, motor, stabi stangen, meer power enz..
doe de kosten aan de R56 wat Berthil heeft gedaan aan zijne R53.. en heb je spektakel..
GP van Hans is bloed mooi.. maar is ook het parade paardje van de R53.. (dus moet goed zijn)
(wat is die spoiler toch Uber Vet hè)
R53 van Berthil.. ja, wat kan je daar van afkeuren....... niets.. perfect machien...
R56 JCW.. gaat in mijn ogen niet goed voor de pk's dat die heeft.. en zo'n belachelijk laag koppel
dit is mijn oprechte mening..
Groetjes Mario
William Blake schreef:inderdaad! ik heb ook die GPS en die is heel goed, je moet er alleen mee leren werkenGregBem schreef:Hey mannen... super reportage! Ik had het bijna niet gezien...
Ik heb ook al een weekend met de JCW gereden en was meteen verkocht... daarom ga ik hem woensdag weer halen..
Ik ben volledig akkoord met de rijfeeling die meer kartgevoel geeft op de R53! Dat wisten we ook al langer e...
Maar ik heb wel enkele opmerkingen....
De GPS is schitterend eenmaal dat je weet hoe je ermee moet omgaan (gaat redelijk snel)... NIET te vergelijken met TOMTOM... (ook niet qua prijs natuurlijk)
De Works heeft NOOIT efficient dynamics... toch sta ik wel versteld dat de turbo meer verbruikt dan de compressor als je hem pushed...
Ik vind het geluid erg geil op de JCW... ook vanbinnen! vooral al dat gepruttel dat hij doet! (extra hard trouwens met de sportknop, enkel op de JCW is dat met geluidsfunctie trouwens...)
Het onderstel is idd niet heeel stugger... voor ons een must maar niet alle klanten willen dat... Vandaar dat ze het ook niet standaard voorzien, en doorrekenen in de prijs natuurlijk...
Is trouwens voor alle accessoires zo... niet iedereen is daarmee gediend...
EN wat betreft de meerprijs is die zeker gegrond als je optelt wat er allemaal inzit...
Dat hebben jullie op zijn minst ook uitgegeven aan dezelfde aanpassingen op de R53
Met 1 verschil... jullie betalen daar extra BPM op... Bij ons is het verschil 5000€ in belgie...
Maar het is een zalige reportage!!! chapeau!
heb ook met de JCW gereden, veel mid-range koppel heel erg leuk en dikke uitlaatsound maar een R53 is toch de betere voor op 't circuit. compressor motor reageert veel beter op 't gas, gaat vlotter en sneller in de toeren en heeft meer kracht bovenin.
met een paar chassis tweaks kan je een R56 bijna exact laten rijden zoals een R53.. maar die turbo motor heeft toch niet zo'n super gasrespons..
al wat ik hier lees is bij mijne Mini toch anders..
kart gevoel heb ik ook met de KW kit..
geluid van de Alta is Uber Vet..
gasrespons... is niet normaal bij ne geprepareerde R56..
Maar dit is toch een mooi verhaal over gemaakt..
plezant om te lezen.; filmpje is ook super..!!!!
Berthil zenne R53 kan je toch niet vergelijken met ne R56 JCW..
alles is aangepast.. ophanging, motor, stabi stangen, meer power enz..
doe de kosten aan de R56 wat Berthil heeft gedaan aan zijne R53.. en heb je spektakel..
GP van Hans is bloed mooi.. maar is ook het parade paardje van de R53.. (dus moet goed zijn)
(wat is die spoiler toch Uber Vet hè)
R53 van Berthil.. ja, wat kan je daar van afkeuren....... niets.. perfect machien...
R56 JCW.. gaat in mijn ogen niet goed voor de pk's dat die heeft.. en zo'n belachelijk laag koppel
dit is mijn oprechte mening..
Groetjes Mario
Onze sponsors