MINI Cooper S JCW GP 2012

GreyCooperS
Forum Junky

06 sep 2012, 18:14

Vind ook alleen het lederen dash en t stuur mooi...

Nou ja, hoeven we (jullie althans nog even..) minder te sparen voor GP goodies straks :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
paddo
Be Mini
Be Mini

06 sep 2012, 18:59

Hm vreemd, inderdaad geen MF stuur (alhoewel cruise control inderdaad overbodig is met alleen maar plankgas).

Deze heeft ook geen volautomatische airco, is dat bewust? Verder wel een donders dik interieur 8)
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 sep 2012, 19:02

paddo schreef:Hm vreemd, inderdaad geen MF stuur (alhoewel cruise control inderdaad overbodig is met alleen maar plankgas).

Deze heeft ook geen volautomatische airco, is dat bewust? Verder wel een donders dik interieur 8)
Geen navi, geen volauto airco, geen achterbank. Allemaal gewichtsbesparing denk ik...
Alhoewel.... denk dat een volauto airo tov een hand variant niet zoveel oplevert...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 sep 2012, 01:16

MINI heeft de eigen foto's dan ook maar op het net losgelaten.
Er komen 10 stuks naar Nederland volgens de Nederlandse BMW Press Club.
Prijs nog niet bekend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2012, 08:04

Kan er niks aan doen maar het oogt als een slecht aftreksel van de 1e gen GP... Stoelmodel te lief/frivool, velgen ogen lomp doordat ze niet open gewerkt zijn. Lederen dash voegt niets toe op een "race" uitvoering. Had dan carbon gedaan.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2012, 12:26

peter schreef:Kan er niks aan doen maar het oogt als een slecht aftreksel van de 1e gen GP... Stoelmodel te lief/frivool, velgen ogen lomp doordat ze niet open gewerkt zijn. Lederen dash voegt niets toe op een "race" uitvoering. Had dan carbon gedaan.
x 2
burn rubber not your soul

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2012, 13:27

mee eensch...wel een leuk bakkie, maar zeker geen opvolger van de echte GP. Ze hadden er best een lekker hardcore ding van kunnen maken, maar blijkbaar vinden ze dat te riskant. Diffusers, schroefset en wing kunnen we allemaal zelf al (en veel beter), dus dat voegt niks toe. Achterbank wieberen zijn we ook erg goed in hier en doe dan een serieuze rolbeugel achterin ipv dat laffe stokje. Doe mij maar een "gewone" fJCW en dan pas ik hem wel echt aan...

Ik heb ergens gelezen dat alle tien beschikbare exemplaren voor de NL-markt reeds verkocht zijn...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2012, 14:21

mushrop schreef:Diffusers, schroefset en wing kunnen we allemaal zelf al (en veel beter), dus dat voegt niks toe. Achterbank wieberen zijn we ook erg goed in hier en doe dan een serieuze rolbeugel achterin ipv dat laffe stokje...
Deze dingen gelden min of meer voor de vorige GP naturlijk dan ook......

Als Rob hierboven gelijk heeft over het diff, dan is dat wat mij betreft de grootste misser. Zels ik heb in mijn station een mechanisch diff zitten :lol:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2012, 14:41

Ja, ik zie het.. Dat zelfs een merk als Opel met hun OPC lijn terug gaat naar hydraulische stuurbekrachtiging én mechanisch sperdiff monteert, maakt het nog extra droevig....
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2012, 14:52

Het is natuurlijk al standaard wel een hele dikke bak, maar wij als kenners en liefhebbers hadden van een GP wel meer, of beter gezegd, iets ruigers verwacht. In die zin valt ie dan een beetje tegen.

Trouwens, wat is dat rode in het interieur, dat naast de stoel tegen de zijwand/achterpaneel???...
Ik dacht dat het de lijst was die op de deur ook zit, en dan op het achterpaneel doorloopt, maar wat vreemd dat die dan weer rood is ipv dezelfde kleur, zwart, zoals op de deuren... :roll:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2012, 15:06

boris_brznjef schreef:ik snap het ook niet want zelfs de nieuwe Golf R krijgt een mechanische sper. Maar heb jij er later een mechanische sper in geprakt??? Want deze stond niet op de optielijst toch? Ik weet in de laatste R53 nog wel maar die is ook rubbish
Stond wel in de optielijst. Of dat bij de LCI nog zo was weet ik niet, maar de eerste jaren dus wel gewoon.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2012, 15:08

Oh, en de Golf R is 4WD :roll:

Terug naar “MINI-talk”