
Test Works R56 tegen een Works GP en R53 Berthil
- Mitchell
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Lage Zwaluwe
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De Lier
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nog 2 teasers


Kan het verslag nog niet op het net zetten want het filmpje is nog niet klaar..
En het verslag trouwens ook nog niet
Maarre.. vandaag nog ff wezen knallen met Peter, die had even de 237 aangetikt terwijl de GP op 225 stond dus de teller wijkt aardig af van de Works.. het leek erop dat die wel iets inliep op de GP, slipstream heb je natuurlijk ook nog..
meer komt later..



Kan het verslag nog niet op het net zetten want het filmpje is nog niet klaar..
En het verslag trouwens ook nog niet

Maarre.. vandaag nog ff wezen knallen met Peter, die had even de 237 aangetikt terwijl de GP op 225 stond dus de teller wijkt aardig af van de Works.. het leek erop dat die wel iets inliep op de GP, slipstream heb je natuurlijk ook nog..
meer komt later..
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb er wel aangedacht maar het was zo kort dag, was ook spontaan ontstaan het idee, maar in maart Speedy Mini 3
We kregen de Mini's niet echt snel uit de startblokken.. performance box liegt niet.. helaas in dit geval
Grip is de keyword..
Het was zo glad Mario.. dan voelde jij alsof je schaatsen aan hadtirex schreef:volgende keer nodig je mij ook uit he Hans..
ben benieuwt..

Ik heb er wel aangedacht maar het was zo kort dag, was ook spontaan ontstaan het idee, maar in maart Speedy Mini 3
We kregen de Mini's niet echt snel uit de startblokken.. performance box liegt niet.. helaas in dit geval

Grip is de keyword..
- William Blake
- Bijna verslaafd
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Schoot wel ff aardig op vanmorgen Hans!
Wel gaaf om die M6 en SL AMG eruit te rijden. Die gasten reden ook 200+.
Slipstreamen werkt alleen als je (te) kort op je voorligger zit
. En met die wiebelende wielen van jouw, durfde ik dat niet
.
Nieuwe Works liep als een kogel!
groet,
Peter
Wel gaaf om die M6 en SL AMG eruit te rijden. Die gasten reden ook 200+.
Slipstreamen werkt alleen als je (te) kort op je voorligger zit



Nieuwe Works liep als een kogel!
groet,
Peter
- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Bergeijk
Bericht
Misschien is hiermee de winnaar verradenSven schreef:Ja waarom moet dit in R56 staan...... er zitten 2 R53 Mini's bij en maar 1 r56??


- Rico
- One wheel wonder
- Contacteer:
- Locatie: Oostdijk
Bericht
en of tie als een KOGEL liep!!
was vanmiddag een nice ride Hans
die GP gaat er bij mij zkkr ook nog een x komen!!
dat werd me na ons ritje echt duidelijk....
@peter : leuk jou ook te hebben gezien en gesproken. (altijd leuk dat Mini talk)
thx boys

was vanmiddag een nice ride Hans

die GP gaat er bij mij zkkr ook nog een x komen!!
dat werd me na ons ritje echt duidelijk....

@peter : leuk jou ook te hebben gezien en gesproken. (altijd leuk dat Mini talk)
thx boys
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Wat is er anders aan de Works af fabriek ten op zichte van een R56 Cooper S met Works Motor Tuning & Aerodynamica pakket?
Met Kaj in de Mini van Sid richting de Nurburgring hebben we om en om bij elkaar in de slipstream gehangen als wielrenners, erg mooi om de wind weg te horen vallen en de kilometerteller een sprongetje omhoog te zien maken als je in iemand z'n slipstream terecht komt en hem daarna net zo hard voorbij te gaan als hij even daarvoor jou voorbij was gekomen met 240 km/h+peter schreef:Slipstreamen werkt alleen als je (te) kort op je voorligger zit. En met die wiebelende wielen van jouw, durfde ik dat niet
![]()
.

Wat is er anders aan de Works af fabriek ten op zichte van een R56 Cooper S met Works Motor Tuning & Aerodynamica pakket?
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Intake valves and valve seat rings were upgraded with more durable materials to withstand the increased temperature caused by the free-revving engine. The pistons (and this is where M came into the equation) have had their sidewalls reinforced and subsequently the compression ratio has been reduced to 10.0:1. The cylinder head wall thickness has increased to reduce potential stress during peak output.
The engine breathes better due to the fitment of a larger air mass sensor among other additions meaning greater throughput of cold air and a reduction in the loss of throttle power. Induction is also quickened through a larger air intake. Finally a strengthened and larger twin-scroll turbocharger and exhaust manifold are fitted resulting in a pressure increase from 0.9 to 1.3 bar.
The exhaust and catalytic converter was reworked and enlarged to aid the unrestricted flow and reduction in back pressure. All this means a couple of things. Turbo lag is reduced further (already pretty non-existent) and power and torque are increased to 211 bhp and 206 ft lbs respectively. Yet the Works car is rated at the same MPG as the stock MCS while getting 132hp per litre. It’s so impressive that BMW has already announced that this engine will be showing up in the next generation 1 Series due out in 2012.
Ik quote even uit dit artikel want het is nogal wat:Des schreef:Wat is er anders aan de Works af fabriek ten op zichte van een R56 Cooper S met Works Motor Tuning & Aerodynamica pakket?
Intake valves and valve seat rings were upgraded with more durable materials to withstand the increased temperature caused by the free-revving engine. The pistons (and this is where M came into the equation) have had their sidewalls reinforced and subsequently the compression ratio has been reduced to 10.0:1. The cylinder head wall thickness has increased to reduce potential stress during peak output.
The engine breathes better due to the fitment of a larger air mass sensor among other additions meaning greater throughput of cold air and a reduction in the loss of throttle power. Induction is also quickened through a larger air intake. Finally a strengthened and larger twin-scroll turbocharger and exhaust manifold are fitted resulting in a pressure increase from 0.9 to 1.3 bar.
The exhaust and catalytic converter was reworked and enlarged to aid the unrestricted flow and reduction in back pressure. All this means a couple of things. Turbo lag is reduced further (already pretty non-existent) and power and torque are increased to 211 bhp and 206 ft lbs respectively. Yet the Works car is rated at the same MPG as the stock MCS while getting 132hp per litre. It’s so impressive that BMW has already announced that this engine will be showing up in the next generation 1 Series due out in 2012.
Onze sponsors