Test Works R56 tegen een Works GP en R53 Berthil

Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Lage Zwaluwe
Berichten: 1421
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:36

14 dec 2008, 21:43

Gaaf! Ben idd heel erg benieuwd!!! 8)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

14 dec 2008, 21:46

Ben ook wel benieuwd. 8)
Afbeelding
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Poederlee
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:30

14 dec 2008, 22:04

volgende keer nodig je mij ook uit he Hans.. :wink:


ben benieuwt..
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

15 dec 2008, 09:15

Ben ook benieuwd. Leuke vergelijking deze 3.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

15 dec 2008, 14:45

Nog 2 teasers :mrgreen:


Afbeelding

Afbeelding

Kan het verslag nog niet op het net zetten want het filmpje is nog niet klaar..
En het verslag trouwens ook nog niet :wink:
Maarre.. vandaag nog ff wezen knallen met Peter, die had even de 237 aangetikt terwijl de GP op 225 stond dus de teller wijkt aardig af van de Works.. het leek erop dat die wel iets inliep op de GP, slipstream heb je natuurlijk ook nog..

meer komt later..
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

15 dec 2008, 15:01

tirex schreef:volgende keer nodig je mij ook uit he Hans.. :wink:


ben benieuwt..
Het was zo glad Mario.. dan voelde jij alsof je schaatsen aan had :wink:
Ik heb er wel aangedacht maar het was zo kort dag, was ook spontaan ontstaan het idee, maar in maart Speedy Mini 3

We kregen de Mini's niet echt snel uit de startblokken.. performance box liegt niet.. helaas in dit geval :wink:
Grip is de keyword..
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 957
Lid geworden op: 09 apr 2008, 10:04

15 dec 2008, 15:20

staande starts zijn toch vrij nutteloos eigenlijk..

je doet beter een rolling start
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: +- Zwolle
Berichten: 590
Lid geworden op: 23 mar 2007, 12:12

15 dec 2008, 17:22

Vind het ook wel MINI-talk R53 eigenlijk :mrgreen:
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

15 dec 2008, 17:30

Meani schreef:Vind het ook wel MINI-talk R53 eigenlijk :mrgreen:
Idd, het zijn toch twee R53 tegen een R56-S.

Wel gaaf om dit even in de gaten te houden. 8) 8)

Ossie
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

15 dec 2008, 20:21

Schoot wel ff aardig op vanmorgen Hans!

Wel gaaf om die M6 en SL AMG eruit te rijden. Die gasten reden ook 200+.

Slipstreamen werkt alleen als je (te) kort op je voorligger zit :wink: . En met die wiebelende wielen van jouw, durfde ik dat niet :s :mrgreen: .

Nieuwe Works liep als een kogel!

groet,
Peter
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

15 dec 2008, 21:15

Ja waarom moet dit in R56 staan...... er zitten 2 R53 Mini's bij en maar 1 r56?? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 1506
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:12

15 dec 2008, 21:17

Sven schreef:Ja waarom moet dit in R56 staan...... er zitten 2 R53 Mini's bij en maar 1 r56?? :mrgreen:
Misschien is hiermee de winnaar verraden >)
Afbeelding
Rico
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Oostdijk
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 okt 2006, 14:32

15 dec 2008, 21:43

en of tie als een KOGEL liep!! :D
was vanmiddag een nice ride Hans :mrgreen:

die GP gaat er bij mij zkkr ook nog een x komen!!
dat werd me na ons ritje echt duidelijk.... :p


@peter : leuk jou ook te hebben gezien en gesproken. (altijd leuk dat Mini talk)

thx boys
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

16 dec 2008, 00:54

peter schreef:Slipstreamen werkt alleen als je (te) kort op je voorligger zit :wink: . En met die wiebelende wielen van jouw, durfde ik dat niet :s :mrgreen: .
Met Kaj in de Mini van Sid richting de Nurburgring hebben we om en om bij elkaar in de slipstream gehangen als wielrenners, erg mooi om de wind weg te horen vallen en de kilometerteller een sprongetje omhoog te zien maken als je in iemand z'n slipstream terecht komt en hem daarna net zo hard voorbij te gaan als hij even daarvoor jou voorbij was gekomen met 240 km/h+ :mrgreen:

Wat is er anders aan de Works af fabriek ten op zichte van een R56 Cooper S met Works Motor Tuning & Aerodynamica pakket?
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

16 dec 2008, 10:02

Des schreef:Wat is er anders aan de Works af fabriek ten op zichte van een R56 Cooper S met Works Motor Tuning & Aerodynamica pakket?
Ik quote even uit dit artikel want het is nogal wat:

Intake valves and valve seat rings were upgraded with more durable materials to withstand the increased temperature caused by the free-revving engine. The pistons (and this is where M came into the equation) have had their sidewalls reinforced and subsequently the compression ratio has been reduced to 10.0:1. The cylinder head wall thickness has increased to reduce potential stress during peak output.

The engine breathes better due to the fitment of a larger air mass sensor among other additions meaning greater throughput of cold air and a reduction in the loss of throttle power. Induction is also quickened through a larger air intake. Finally a strengthened and larger twin-scroll turbocharger and exhaust manifold are fitted resulting in a pressure increase from 0.9 to 1.3 bar.

The exhaust and catalytic converter was reworked and enlarged to aid the unrestricted flow and reduction in back pressure. All this means a couple of things. Turbo lag is reduced further (already pretty non-existent) and power and torque are increased to 211 bhp and 206 ft lbs respectively. Yet the Works car is rated at the same MPG as the stock MCS while getting 132hp per litre. It’s so impressive that BMW has already announced that this engine will be showing up in the next generation 1 Series due out in 2012.

Terug naar “MINI-talk”