Kwaliteit min

Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 apr 2009, 16:54

Ik heb met mijn 2005 cooper last gehad van de koppeling vervangen na +/- 90.000 km daarna nog versnellingsbak moeten vervangen +/- 100.000 km. Mijn clubman deed na 35.000 km helemaal niks meer, waarschijnlijk het vervolg van het ratelgeluid. hele distributie vervangen en auto loopt nu weer lekker.. met wat rateltjes af en toe.. verder zijn er nog een aantal kleine dingen zoals vocht in de stadslichten ramen die er na het open en dicht gaan niet meer uitzien omdat er oliestrepen opkomen!? (best irritant) deze laatste dingetjes zijn te verwaarlozen en worden ook allemaal netjes opgelost door de stealer, alleen de tijd die je hier mee kwijt bent vind ik altijd vreselijk irritant!!!

Wil je echt een auto hebben waar niks mis mee is... koop een VW of Audi...
coendek
Stoepsleutelaar

21 apr 2009, 18:26

uhuh en dan een audi met automaat die het niet trekt :wink:

:lol: ik denk dat het overal wel wat is! :wink:

Coen
TDHS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 apr 2009, 18:40

Heb geen noemenswaardige problemen, behalve dan mijn panoramadak dat ontplofte.

-heb ook vieze ramen als ik ze open en dicht doe.
-heb in het begin vieze strepen gehad op mijn voorruit na het wiswassen.
-heb een kraakje als ik op de klinkers rijdt in de binnenstad, maar in vergelijking met mijn C2 is het zeer stil.
-de inklapbare spiegels blijven wel eens steken. Dan doe ik het overnieuw en dan werkt het wel.
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 apr 2009, 18:41

Kwou net zeggen, denk niet dat de perfecte auto bestaat hoor... Zijn ook altijd wel mensen die pech hebben met eentje, dat zien wij bij ons ook hoor... Het belangrijkste is hoe ermee omgegaan wordt door de constructeur/dealer...! :wink:

En idd, ik denk dat we nu zowat alles kunnen rechtzetten... :-)
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 apr 2009, 19:15

Het rijden van een MINI is ook een beetje "fun-factor" afhankelijk.
Zelf rij ik een BMW en vele collega's rijden Audi en VW Passat. Deze auto's hebben ook wel eens problemen. Den zegt het goed. Alle mechanica is aan storing onderhevig. Geloof me, 6 injectoren tegelijk opblazen door een foutje in de software is heel vervelend. Dit was op mijn BMW.
Wij hebben zelf ook (eigenlijk mijn vrouw ;) ) een Mini van 2003. Buiten de versnellingsbak die we hebben moeten vervangen zien we geen echte problemen. en dan praat je over een auto van 6 jaar oud :) .

Ar.
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 apr 2009, 20:30

jongens jongens.. bedoel het niet verkeerd!!! daar heb je een hele goede greg! is maar net hoe de dealer ermee omgaat... daar schort het hier in nog wel eens aan... maar goed!!

mijn mening over audi/vw (nog niet eens zo zeer audi) baseer ik op de auto van mn broer golf V getuned door JD 325 pk! rijd nu al 120.000 km rond met 325 pk en heeft nog nooit wat gehad... moet toch iets zeggen over de auto!!

maar de fun factor bij Mini blijft hoger! ;)
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

21 apr 2009, 21:03

ja maar olaf je baseert je over een auto...

Dat is juist hetzelfde als beweren dat er geen hongersnood is omdat jij geen honger hebt :D
Afbeelding
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2009, 10:32

@jurgen, nee zet twee auto's naast elkaar eigenlijk drie

cooper 05
cooper S 08
VW GTI 05

als je puur rationeel kijkt kan je er niet omheen om te zeggen dat de VW de betere is!

maargoed wil niemand tegen het verkeerde been schoppen! en ben heel erg blij met mijn autotje wil alleen mijn mening laten horen :lol:

daar werd uiteindelijk om gevraagd hé
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2009, 11:22

Idd en als duffy jouw verhaal leest wil ze geen Mini meer..
wat een ellende heb jij meegemaakt met je Clubman :shock:

En toch nog positief over de Clubman.. dat zegt toch genoeg eigenlijk :wink:
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2009, 12:07

We kunnen er lang of kort over lullen maar je moet gewoon met een mini rijden!!! en dan hoor je hier en daar best een rammeltje o.i.d. maar dat ben je zo weer vergeten door de rijbeleveing!! die inderdaad nog wat hoger is in de "oude" new mini!!

maar laten we wel eerlijk zijn, de rammeltjes vieze ramen etc. etc zijn er gewoon!!!

En inderdaad het zegt genoeg dat ik nog steeds positief ben over mn clubman!

Terug naar “MINI-talk”