Een beetje advies/hulp gevraagd

Saartje
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Leiderdorp
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 feb 2008, 15:13

23 sep 2010, 07:15

Ik heb inmiddels ook begrepen dat je dus niet hoeft te wachten tot het 20 graden is om open te rijden. Klopt het dat je bij de opties navi en visibilitypakket niet samen kunt kiezen? Ik heb op mijn huidige mini een visibilitypakket en ik vind de voorruitverwarming helemaal top.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

23 sep 2010, 11:51

ik heb navi en visibilitypakket op mn 2008 JCW, dus het kon wel...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

23 sep 2010, 12:29

Ik hooouuuu van mijn open dakkie in mijn hatch!

Kvind het echt schitterend gewoon. Brengt ook veel licht in!
Vanaf het kan gaat ie open :) De herrie neem ik er gewoon bij.

En dat van de zon heb ik zo goed als geen last van.
Bij de Clubman darentegen. Zit al een nieuw dak in en al, maar daar moet je (eender wanneer!) wel wat duwen als de wagen even (ettelijke uren, een nachtje ofzo) heeft stilgestaan.

Een cabrio is heerlijk, maar met de MINI heb ik eigenlijk nog nooit cabrio gereden dus ik kan je zo niet verder helpen :)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

23 sep 2010, 13:06

Het pano dakje op mijn mini zou ik ook niet meer kunnen missen, ook al staat het niet open heb je echt veel aan de extra lichtinval. Maakt het een stuk aangenamer. Heb het ff afgeklopt, maar ik heb geen problemen met mijn dak...
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

23 sep 2010, 13:15

Saartje schreef:Ik heb inmiddels ook begrepen dat je dus niet hoeft te wachten tot het 20 graden is om open te rijden. Klopt het dat je bij de opties navi en visibilitypakket niet samen kunt kiezen? Ik heb op mijn huidige mini een visibilitypakket en ik vind de voorruitverwarming helemaal top.
Ik dacht dat dit samenhangt met de antenne (dat de navigatie-antenne dus in de voorruit verwerkt zou zijn).
Bij een nietcabrio zit die navigatieantenne elders, dus kan de visi + navi combi wel.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Saartje
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Leiderdorp
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 feb 2008, 15:13

23 sep 2010, 14:37

Ik dacht dat dit samenhangt met de antenne (dat de navigatie-antenne dus in de voorruit verwerkt zou zijn).
Bij een nietcabrio zit die navigatieantenne elders, dus kan de visi + navi combi wel.[/quote]

Duidelijk, dank je. Zodra ik mijn keuze gemaakt heb laat ik het weten. Van de week weer even langs de dealer, oftewel de snoepwinkel. :D
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

23 sep 2010, 18:19

Als je geen cabrio neemt zou ik persoonlijk voor het panorama dak gaan! Lekker veel licht en de herrie valt mee tot 80 km/h. Op de snelweg doe ik hem eigenlijk altijd dicht voor de herrie.

En als je lang bent is het handig bij hoge stoplichten :D
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

23 sep 2010, 19:13

Maarten CH schreef:En als je lang bent is het handig bij hoge stoplichten :D
precies, ook weer een voordeel van de cabrio... :lol: ALS het dakje al dichtzit evengauw de schuifdakfunctie gebruiken, en ik kan weer naar het stoplicht kijken zonder thuis te komen met een lamme nek. :lol:
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

23 sep 2010, 19:29

Marcel Always Open schreef:De cabrio S leid tot hogere verzekeringskosten.
Wat is ongeveer het verschil tussen een S en een cabrio S?
En moet je er een alarm op hebben of maakt dat niet uit?
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

23 sep 2010, 19:45

Maarten CH schreef:
Marcel Always Open schreef:De cabrio S leid tot hogere verzekeringskosten.
Wat is ongeveer het verschil tussen een S en een cabrio S?
En moet je er een alarm op hebben of maakt dat niet uit?
verschil weet ik niet, maar alarm gaan nogal wat speculaties over de ronde, dat wij de onze bestelden kregen we een verhaal van de dealer dat er een klasse 3 alarm op moest, omdat je hem anders niet, of moeilijk tehen heel hoge kosten kon verzekeren. echter dat wij contact hadden met floris van J van Dam verzekeringen maakte dat bij hem in premie niks uit...

zou het bij je verzekeraar nog maar eens goed navragen voor je het er zonde directe reden op zet, is toch weer 400 euro... ;)
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

24 sep 2010, 13:22

Een cabrio zonder klasse-3 or 4 alarm kun je ook weer lastiger verkopen, vanwege het issue dat hij bij diverse verzekeraars niet te verzekeren is. En dat merk je helaas in de de inruilprijs.
Dus, ondanks dat er wel verzekeraars zijn die hem zonder alarm willen dekken, raad ik toch aan met alarm.
Daarnaast is het wel een goed middel om nieuwsgierige mensen met hun ledematen uit de cabine te houden als je de auto eventjes open parkeert. (diefstal voorkomt het niet, maar wel mensen die overal altijd aan willen zitten).

Ik weet niet zo'n goed vergelijkingsmateriaal qua verzekeringsprijzen, aangezien dit ook altijd erg afhankelijk is van andere factoren zoals regio, schadevrije jaren en leeftijd. Denk dat dat antwoord moet komen van iemand die zowel een hatchback S als een cabrio S heeft bezeten.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
JorisD
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 608
Lid geworden op: 27 mei 2009, 00:58

24 sep 2010, 13:33

Ilk heb zelf een R53 met panodak en ben er zeer tevreden mee. Dak doet het altijd, handig met stoplichten en ik rijd als het droog is eigenlijk altijd wel met het dak deels open.
Ik heb ook een cabrio overwogen, maar als je veel snelweg rijdt is dat al snel te lawaaiig en alles staat ook in het teken van open rijden..

Daarnaast is een auto met vast dak minder vandalismegevoelig en rijdt het natuurlijk beter.

Wat mij betreft is een mini met panoramadak echt het beste van twee werelden, een mooi compromis.
Saartje
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Leiderdorp
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 feb 2008, 15:13

24 sep 2010, 15:09

Ik heb op mijn huidige mini ook alarm 3 (was volgens mij een vereiste van de leasemaatschappij). Heb gisteren in de schowroom even in een cabrio gezeten om te kijken of het zicht inderdaad veel minder is. Zowel met kap open als dicht. Ik ben vrij lang dus open heb ik in ieder geval geen probleem, dicht is inderdaad minder dan de gewone mini. Het is voor mij een soort van tweede autootje dus niet de auto waar het hele jaar alles mee gedaan moet worden. Blijft lastig. Voorlopig heb ik mijn eigen mini nog dus daar heb ik nog veel plezier van. Aankoop zal toch niet voor 2011 worden.
Maar welke het ook wordt ik zal er toch weer alarm 3 in laten zetten, voor mijn eigen gemoedsrust. Die paar honderd euro ben ik zo vergeten.
Saartje
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Leiderdorp
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 feb 2008, 15:13

12 okt 2010, 22:38

Even een update. Ik heb dus nu een lease-mini en ik wil er graag een voor mezelf. Ook om praktische redenen. Mijn idee was om de mini te kopen van de leasemaatschappij en hem dan in te ruilen voor een spiksplinternieuwe. (contract was nog niet uitgelopen maar ik kan hem voor een redelijke prijs kopen). Maar als ik een nieuwe mini koop voor bijna 41K krijg ik voor mijn mini (5-08 met 25000 op de teller) amper 22 K voor terug bij de dealer. En aangezien ik dat verschil veel te groot vind doe ik het meest voor de hand liggende. Ik houd deze lekker. Prima auto dus en aangezien hij binnen een paar maanden mijn eigendom is kan ik hem ook een beetje oppimpen.
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

12 okt 2010, 23:09

Goed idee van je. Ik vind het al lang geweldig dat je zo verknocht bent geraakt aan je auto.

En dan nu ons aller favoriete kreet: we want pics!!!!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto

Terug naar “MINI-talk”