Waarschuwing slotbouten R55-R56-R57!

Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 jan 2011, 14:38

Twee weken geleden ook alweer bijna een slotbout gemold. In het "systeem" zit een rubber ringetje en die is er bij een van de bouten uit gevallen. Bout er wel terug ingedraaid, maar met veel minder Nm.

Omdat ik het niet meer zo heb op dit systeem ben ik maar eens gaan kijken naar een ander systeem. Gewone bouten heb ik ook overwogen maar bij dealer vertelde ze dat er een klant was geweest waar zelfs stalen velgen met winterbanden gestolen waren. Of dit echt was of niet, heb ze duidelijk gemaakt dat ik géén nieuw setje aanschaf!

Nu kwam ik een systeem van H&R tegen waarbij de gewone bouten gebruikt kunnen worden maar overheen soort kapjes geplaatst worden van gehard staal. H&R behoort tot de betere merken met kwaliteit producten; iemand ervaring met dit product?

Voorbeeld:
Afbeelding
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jan 2011, 00:21

Iemand ook interesse in H&R slotbouten? Ik ga ze binnenkort bestellen!

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2011, 00:49

Oh laat ze die wielen maar pakken, zaakje verzekering, en leuk setje voor in de plaats :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jan 2011, 01:27

Toch vervelend als dat tijdens vakantie oid gebeurd, waarbij je niet dicht bij thuis bent. :wink:
Daarbij gun ik het klootjesvolk niet dat niet wil werken voor spullen.
Black&White
4 op een rij!
4 op een rij!

26 mar 2011, 13:29

Nou ik ben er ook jarig mee..
Gister met Marss mijn velgen aan het wisselen omdat de mini vrijdag terug naar de leasemij gaat....
Valt er 1 slotbout ook uit elkaar :mad:
Net even bij Renova langsgeweest en ze zeggen me heel simpel...ja meneer deze bout zullen ze er uit moeten boren...hier hebben wij geen oplossing voor....en dit is niet zomaar ff in een kwartiertje gebeurd.
Dus ja...iemand nog tips om hem zonder uitboren los te krijgen?
alvast bedankt!
Marcel Always Open
Cabrio-King

26 mar 2011, 13:45

coendek schreef:ja ik heb het slot gedeelte met een hamer en schroevendraaier er terug in geslagen. Daarna HEEUL voorzichtig met moment sleutel los gemaakt... 2 van de 4 bouten zat speling op.... (dus slot gedeelte niet helemaal goed meer in het gedeelte met het draad)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Black&White
4 op een rij!
4 op een rij!

26 mar 2011, 13:54

Dus bruuuute kracht it will be! ;)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2011, 13:58

Ik heb gewoon geen slotbouten. Kan het ook niet kapot gaan. Auto en wielen zijn verzekerd. Is natuurlijk niet handig als het gebeurd, maar ik denk dat de "profesionele" wielendief zich echt niet laat tegenhouden door een slotboutje.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Black&White
4 op een rij!
4 op een rij!

26 mar 2011, 14:17

ik denk ook dat die zich niet laat tegenhouden...maar goed ze zitten er nu eenmaal op...
Zometeen een laatste poging met brute kracht...
En anders wordt het echt uitboren :( :? :cry:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2011, 14:29

Ik snap het, suc6 dan!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Black&White
4 op een rij!
4 op een rij!

26 mar 2011, 16:58

Ik zeg bruuute kracht!!! Het is gelukt jongens!
Er idd keihard inslaan en voorzichtig losdraaien!
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2011, 17:28

Die slotbouten is indd niet alles....

Op onze Passat en MINI zitten beide een systeem dat redelijk werkt, met een getande slotbout..., gelukkig....
Maar vorige week bij m'n opa ging het ook mis, ook zo'n flutsysteem waar je heeel voorizichtig moet zijn. Ik heb het niet gedurfd die dingen er weer in te draaien en gewoon 4 normale erin gezet... Peugeot 15'' OEM lichtmetaal... de dief die die gaat jatten is echt GEK! :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 mar 2011, 12:53

De nieuwe slotbouten van BMW/MINI schijnen van McGard te zijn: TROEP!
vin10
Be Mini
Be Mini

28 mar 2011, 14:52

@ mini poeper: Welke wheel locks zijn dan wel degelijk ?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 mar 2011, 23:59

vin10 schreef:@ mini poeper: Welke wheel locks zijn dan wel degelijk ?
De vorige generatie slotbouten van BMW/MINI bestaan uit één geheel en duurzaam, passen helaas niet in de 2.Gen MINI's.

Ik ga binnenkort die kapjes van H&R bestellen. Voordeel is dat gewone wielbouten gebruikt kunnen worden en dus op alle bouten gelijk Nm aangedraaid kunnen worden. Nadeel van kapje zou kunnen zijn dat door vuil de kapjes niet meer los te draaien zijn. Ik denk door geregeld kapje te verwijderen en in te spuiten met WD40 dit probleem aardig is te tackelen.

Ik heb nog geen ervaringen kunnen vinden op internet. :|
Zal het dus proefondervindelijk moeten zien uit te vinden...

Terug naar “MINI-talk”